In urma cu ceva vreme a fost zvonit pe surse faptul ca actuala guvernare vrea sa reduca cu 90% programul RablaPlus dat pentru masinile electrice.
Conform unei presupuse ordonante actualul Program Rabla Plus scade de la 11.500 euro pana la 2.000 euro, respectiv toate masinile electrice urmeaza sa piarda 90% din vanzari pentru ca sunt prea scumpe.
Mai mult decat atat, si Programul Rabla Clasic scade de la 16.000 lei ( 3.256 euro) pana la 3.500 lei ( 703 euro), respectiv pretul de vanzare al masinilor urmeaza sa intre pe o cale a normalitatii, adica masinile bune cu preturi corecte vor avea castig de cauza.
De asemenea, se introduce o condiție suplimentară: prima de casare se acordă numai dacă beneficiarul a deținut autovehiculul uzat pentru o perioadă mai mare de trei ani, adica samsarii de tichete nu mai pot jongla cu banii statului atat de facil!
DE CE RABLA PLUS A FOST UN ESEC?
In prezent aproximativ 11% din piaţă este acum reprezetată de maşini electrice, insa sunt şi blocaje care trebuie remediate. Rabla Plus blochează 6 luni pe an achiziţiile de electrice.
Pentru cei 11.000 de euro clienţii aşteaptă următorul val. Sunt mulţi clienţi care comandă, dar nu prind fonduri, iar aceştia aşteaptă suplimentarea următoare.
CATI BANI PRIMEAI LA RABLA CLASIC IN 2023?
Exemplu de calcul – valoarea maximă finanțată: la achiziția unei mașini cu sistem GPL care are emisii de CO2 mai mici sau egale cu 120g CO2/km (WTLP) prin casarea a 2 (două) vehicule vechi de 15 ani cu norma Euro 3, poți beneficia de o reducere totală de maxim 16.000 lei: 10.000 lei tichet Rabla (2 mașini casate), 2 x 1.500 lei (2 mașini cu vârste peste 15 ani și Euro 3), 1.500 lei (eco-bonus de emisii), 1.500 lei eco-bonus pentru vehicul cu sistem GPL.
CATI BANI PRIMEAI LA RABLA PLUS, SAU RABLA ELECTRIC IN 2023?
Exemplu de calcul – valoare maximă finanțată: la achiziția unei mașini 100% electrice și casarea a 2 (două) autoturisme vechi, suma totală maximă de care se poate beneficia este de 57.000 lei: 54.000 lei ecotichet + 2 x 1.500 ecobonusuri de vechime.
Exemplu de calcul – valoare maximă finanțată: la achiziția unei mașini plug-in hibrid și casarea a 2 (două) autoturisme vechi, suma totală de care se poate beneficia este de 32.000 lei: 29.000 lei eco-tichet + 2 x 1.500 lei eco-bonusuri de vechime.
CE SPUN CEI CARE INCA CRED CA MASINA ELECTRICA TREBUIE SA FIE SUBVENTIONATA?
Este o măsură total lipsită de logică și în dispreț față cetățenii români. Tranziția către electromobilitate îi deranjează pe politicienii care protejează interesele companiilor petroliere.
În aceeași logică vor să reducă și subvențiile pentru panourile fotovoltaice. În ultima perioadă, prosumatorii au fost atacați de ANRE, Ministerul Energiei și companiile din energie iar rezultatele încep să apară.
Orice măsură care ar putea să ofere românilor independență energetică, aer curat și bunăstare trebuie eliminată.
De asemenea, subvențiile pentru panouri fotovoltaice se înjumătățesc.
„În anul 2024, finanțarea care se acordă prin Programul privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum şi livrării surplusului în reţeaua naţională este în sumă de 10.000 lei/ solicitant”.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania:
Donează prin Patreon AICI
Pfiu. În sfârșit. Sper să se aprobe și să fie iar o competiție pentru a atrage clienți. Nu ca acum. Bani aruncați aiurea pentru îmbogățirea unor oameni de afaceri.
În sfârșit le-a venit mintea la cap guvernanților și-o să taie 80% din subvenție, adică o pomană dată unor șmecheri care cumpărau springul cu 8000 – 9000 E și-l vindeau cu 13k , 14k euro după 2,3 ani. O să se desfințeze specula asta cu gunoaiele chinezești. Nu e posibil ca în cea mai săracă țară din ue subvenția să fie dublă față de Franța și Germania. Și la anul se va prăbuși cererea de electrice care era distorsionată din cauza subvenției, o să se dea de ceasul morții Dan Vardie un vajnic promotor al curentului verde😀😀