Se pare ca Romania continua sa fie cea mai saraca tara din UE, insa singura tara din UE care ofera o reducere GRATIS de peste 10.000 de euro la achizitia unei masini electrice.
In 2023, Ministerul Mediului condus de incompetenti doreste sa creasca acest DISCOUNT dat dealerilor la peste 12.000 euro, insa toti specialistii spun ca acest tip de incentive este daunator pietei concurentiale pentru ca de el benefeciaza toti cei care cumpara masini electrice scumpe.
Cazul Dacia Spring este irelevant pentru ca masina chinezeasca are oricum o marja de profit de peste 10.000 euro in defavarea clientului fara a aplica Rabla Plus.
CE RECOMANDA AUTOLATEST?
In primul rand, trebuie spus ca atat reducerea Rabla si RablaPlus pentru masinile PHEV si EV sa fie limitata la 6.000 de euro, adica la nivelul din Germania.
Iar, restul de bani din acel fond al Ministerului Mediului sa fie investit anual cu un plan concrent in realizare de statii de incarcare PUBLICE cu un pret bun si care sa afiseze o putere de incarcare cel putin la nivelul superchargerului Tesla, adica 250 kw chiar nu toate masinile EV pot atingea aceasta viteza.
Realizare de statii EV Publice sa fie realizata langa statiile de tipul benzinarie pentru ca electrificatii sa nu-si mai faca nevoile in spatel panoului electric, iar acolo unde nu se poate sa fortele Petrom OMV sa amplaseze chiar in benzinarile doua sau trei astfel de chargere.
Daca se realizeaza o retea nationala de superchargere PUBLICE tot mai multi romani vor merge sa-si cumpere masini pentru ca lipsa infrastructurii este de fapt marea problema a masinii EV in Romania.
Si da, pentru ca pripasul sa nu-si uite peste noapte la incarcat masina sa primeasca o amenda de 5 lei pe minut dupa incarcare, modelul Tesla care functioneaza in toata lumea fara discutii!
RABLA 2023:
Un eco-tichet de 54.000 de lei pentru achiziția unei mașini 100% electrice, cu condiția obligatorie a casării a 2 (două) mașini vechi, dar nu mai mult de 50% din valoarea masinii noi achizitionate.
În cadrul Rabla PLUS se mai poate acorda următoarea primă de casare: un eco-bonus de 1.500 lei pentru fiecare autovehicul uzat care este mai vechi de 15 ani și are norma de poluare Euro 3 sau inferioară („eco-bonus de vechime”).
Programele RABLA Clasic și RABLA Plus nu pot fi accesate împreună. Exemplu de calcul – valoare maximă finanțată: la achiziția unei mașini 100% electrice și casarea a 2 (două) autoturisme vechi, suma totală maximă de care se poate beneficia este de 57.000 lei: 54.000 lei eco-tichet + 2 x 1.500 eco-bonusuri de vechime.
Mai jos vezi cum se comporta actualul ministru al Mediului de la UDMR: