Cea mai importanta masina compacta din Europa, VW Golf a reusit sa piarda in fata rivalului sau de la Opel pentru prima data in 30 de ani de concurenta acerba.
De fapt, Opel nu a mai reusit sa reprezinte un concurent pentru Golf de la generatia Astra G (1998–2005) care ramane in continuare pe sosele drept cea mai buna din istorie, insa acum sub egida Stellantis noul Opel Astra L este masina suprinzator de eficienta.
Si cand spunem asta, ne uitam la actuala genertatie VW Golf 8 care este o rusine pentru marca VW si pentru brand-ul Golf, actualul model avand o calitate de fabricatie mult inferiora chiar si a unui Golf 6 de acum 10 ani.
Opel Astra Plug-In Hybrid 2024 vs VW Golf 1.4 TSi eHybrid 2024
Revansa lui Opel a fost luata in segmentul PHEV unde noul Opel Astra Plug-In Hybrid 2024 are o tehnica greu de combatut de catre VW, respectiv motorul 1.6 PureTech dezvoltat impreuna cu BMW a ajuns la maturitate, iar cutia electrificata Aisin AT8 este best in class fara discutii.
De partea cealalta, un VW Golf 8 1.4 TSi eHybrid are sub capota vechiul motor 1.4 TSI HEM80 evo care este recunoscut ca avand probleme cu distributia ( chiar daca VW se lauda ca a rezolvat-o), insa si cutia electrificata DSG-6 DQ400e construita in America latina pentru aceste modele.
Despre aceasta cutie putem spune ca nu sunt probleme, insa cand facem o compartie cu transmisia japoneza Aisin AT8 de la Opel vedem ca tehnologia VW este depasita din toate punctele de vedere.
Motorul electric al lui Opel integrat in cutia automata Aisin AWF8 este de 108 CP si 320 Nm.
Vezi cum a redus costurile de fabricatie VW cu noul Golf 8 in comparatie cu Golf 7
Pe hartie VW are o putere maxima mai mare si performante mai bune, insa pe sosea sistemul PHEV al lui Astra L este mult mai bun pentru ca ofera un rafinament de top datorat cutie cu convertizor de cuplu.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
In final putem spune ca noul Astra L PHEV are o caroserie mai mare, un portbagaj superior, o calitate de fabricatie mult mai buna decat cea a lui Golf 8, iar cand tragem linie cu un nivel de echipare echivalent masina lui Opel este chiar mai ieftina.
Cutia si motorul de generatie veche sunt doua elemente greu de ales la Golf 8, marca VW anuntand in urma cu mai bine de 3 ani ca doreste sa renunte la motoarele termice in favoarea celor electrice, respectiv tehnologic Golf 8 este limitat la nivelul anului 2015-2019.
Insa, noul Astra L este o masina complet noua cu un tren de rulare mult mai bun, iar motorul de cilindree mai mare si cutia Asin sunt elemente care fac viata de zi cu zi a soferului mult mai placuta decat cea de la VW.
Cumpara noul Opel Astra L de la concesionarul Eurial Pantelimon.
FISA TEHNICA