Stim ca electrificatii vor comenta pe toate canalele posibile faptul ca Romania renunta la tranzitul spre o piata auto ECO, insa trendul de a renunta la ajutoare GRATIS date celor care vor sa-si cumpere masini electrice scumpe este le fel peste tot in Europa.
Chiar si in Germania guvernul Olaf Scholz a taiat din ajutoarele date masinilor electrice si pur si simplu a decis sa anuleze ajutorul dat pentru PHEV, moment in care piata a reusit sa se strabilizeze.
Adica, vanzarea de masini electrice a scazut constant in ultimele trei luni din 2023, si urmeaza sa fie extrem de mica incepand cu anul 2024 cand modelele EV sunt lovite de lipsa AJUTORULUI DAT DE STAT!
MASINILE ELECTRICE NU MAI PRIMESC AJUTOARE SOCIALE!
Este perfect normal ca o tara civilizata sa ajute la ecologizarea parcului auto prin ajutarea comerciantilor care vand masini ECO, insa Europa a inceput acest proces in urma cu un deceniu iar automobilele trebuie sa fie vandute cu preturi corecte indiferent ca sunt electrice, hybrid sau diesel.
Toti stim ca un Diesel MHEV din 2024 plateste un impozit anual la nivelul unui Logan pentru ca are un banal alternator marit care se incadreaza in clasa mild-hybrid fara ca acest motor sa mearga 1% din timp in modul HYBRID.
Aceelasi lucru se intampla si in segmentul electric unde pana acum romanii primeau AJUTOR SOCIAL DE ACHIZITIE DE MASINA ELECTRICA 11.500 euro, bani dati din bugetul de stat pentru ca tu sa conduci o masina electrica despre care nu se cunosc detalii referitoare la conditiile de reciclare peste 8 ani sau la modalitatiile de casare al unei baterii Li-Ion incendiata.
DE ACUM PIATA SE REGLEMENTEAZA SINGURA!
Si cand spunem asta vom vedea care sunt realmente preturile real de vanzare ale masinilor electrice, preturi care nu sunt tinute artificial MARI pentru profitul unora doar pentru ca “oricum primeai Rabla Plus Gratis” din partea statului.
Rabla Plus este un INCENTIVE normal pentru o piata emergenta, insa cand vorbim de Romania deja ne referim la piata auto cu cea mai mare crestere a vanzarilor de masini electrice din intreaga Europa Centrala si de Est.
Respectiv, piata a ajuns la maturitate si nu mai are nevoie de ajutoare de stat tip Rabla Plus pentru ca oricum masinile electrice sunt scumpe si cei care doresc sa mearga EV trebuie de acum sa scoata bani din buzunar.
Si ca sa nu se supere atat de mult fanii EV, aceelasi guvern a redus ajutorul social RABLA CLASIC de la 3.600 euro pana la 703 euro, adica daca Dacia vrea sa vanda sute de mii de Logane si Dustere atunci trebuie sa ofere un pret corect pentru romanul de rand.
CE TREBUIE SA FACI IN 2024?
In primul rand trebuie sa astepti sa vezi ce REDUCERI vor da toti dealerii auto care nu au reusit sa-si vanda masinile din 2023, masini care deja sunt mai vechi cu 1 an si care au in prezent preturi calculate cu Rabla 2023.
Vom vedea reduceri masive pentru aceste masini, insa chiar si asa este bine sa mai astepti sau sa ceri inca 3 sau 5 % discount fata de cel deja oferit pentru ca tu deja cunosti faptul ca masinile se inveches de la luna la luna si dealerii trebuie sa le vanda chiar si in pierdere!
Pe scurt, piata auto din Romania intra in normalitate, adica masini bune cu preturi corecte nu cu milogeli si combinatii de tipul Rabla incluse in pretul cu discount afisat.
Si asta este valabila atat pentru masinile electrice cat si pentru cele cu motoare termice fie ca sunt MPI, Hybrid sau PHEV.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania:
Donează prin Patreon AICI