Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Europenii de rand nu stiu ca masina electrica te costa 5.000 euro sa o reciclezi la sfarsitul vietii

Si acest lucru este evident in China unde masinile electrice care au fost la taxi sau la firmele de taxi de tipul ride sharing sunt abandonate cu miile in zeci de parcuri auto pentru ca este extrem de dificil ca acestea sa fie reciclate.

reciclare baterii auto, baterii ev reciclare cost, pret remat masina electrica, autolatest. probleme reciclare auto electric

Sa reciclezi corespunzator o baterie de peste 40 kwh-60 kwh te costa extrem de mult, motiv pentru care in Europa de mai bine de 15 ani nu mai poti abandona bateria masinii tale diesel sau pe benzina pentru ca vanzatorul este obligat sa o ceara pe cea veche.

reciclare baterii auto, baterii ev reciclare cost, pret remat masina electrica, autolatest. probleme reciclare auto electric

In tari din Europa de Vest daca mergi la orice centru ce colectare/reciclare cu masina ta diesel veche vei scoate bani din buzunar, insa daca mergi cu una electrica platesti chiar si 5.000 euro taxa pe un morman de fier vechi.

Este imposibil sa-ti duci masina ta veche la fier vechi in UE fara sa platesti mii de euro, motiv pentru care electrificarea fortata a Europei urmeaza sa duca la apartia acestor campuri de masini EV abandonate cum vedem deja in China.

reciclare baterii auto, baterii ev reciclare cost, pret remat masina electrica, autolatest. probleme reciclare auto electric

Nu contestam faptul ca reciclarea bateriei de capacitate mare a masinilor EV poate sa fie facuta eficient, insa costurile sunt atat de mari incat soferii vor merge la abandonul sau pentru ca pretul unei baterii noi este in medie de 10.000 euro, iar reclarea masinii cu vechea baterie este de aproximativ 5.000 euro.

EUROPA VS CHINA

Recent, preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, anunța deschiderea unei anchete privind subvenţiile de stat chineze pentru maşinile electrice, pentru a apăra industria europeană împotriva „preţurilor scăzute în mod artificial”.

reciclare baterii auto, baterii ev reciclare cost, pret remat masina electrica, autolatest. probleme reciclare auto electric

„Pieţele globale sunt acum inundate de maşini electrice chinezeşti ieftine, al căror preţ este menţinut în mod artificial scăzut prin subvenţii guvernamentale masive”, a spus von der Leyen în discursul anual privind starea Uniunii Europene, susţinut în Parlamentul European, reunit în sesiune plenară la Strasbourg, relatează Agerpres. „Europa este deschisă concurenţei. Nu unei nivelări în jos”, a spus ea.

Un norvegian a fost pus sa plateasca 85.000 euro bateria unei chinezarii MG5 SAIC, masina care costa toata de noua 34.000 euro

„Trebuie să ne apărăm împotriva practicilor neloiale. Dar, în egală măsură, este vital să menţinem deschise liniile de comunicare şi dialog cu China, pentru că există şi subiecte în care putem şi trebuie să cooperăm. Reducerea riscurilor, nu decuplarea – aceasta va fi abordarea mea cu conducerea chineză la summitul UE-China din acest an”, a precizat Von de Leyen.

reciclare baterii auto, baterii ev reciclare cost, pret remat masina electrica, autolatest. probleme reciclare auto electric

In prezent principalele companii care sunt integrate in procesul de recilare al acumulatorulior auto sunt: ACCUREC Recycling GmbH (Germany), American Manganese Inc. (Canada), Battery Solutions (US), Li-Cycle Corp. (Canada), G & P Batteries (UK), Recupyl (France), Retriev Technologies (US), Australian Battery Recycling Initiative (Australia), Snam S.p.A. (Italy), Umicore N.V. (Belgium).

La -25 de grade Celsius masinile electrice incep sa se incarce doar dupa 45-60 de minute de conditionare a bateriei

PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI

Autolatest Patreon, doneaza pentru autolast, presa auto independenta autolatest, patreon testeauto

s s

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

13 COMMENTS

  1. 🤣🤣🤣
    Aștept vremea când cei care ne blamau pe noi, cei cu termice, sa nu poată scăpa de epava electrică!
    Sau să poată scăpa doar contracost…
    Sa ii usture atât de mult încât să mai facă astfel de alegeri stupide.
    De fapt multi au ales să se vaccineze anti COVID fara sa se informeze iar acum mor pe capete…

    • Tu ar trebui sa dispari de pe TERRA.
      BUBUI in suc propriu. Mănânci mult 💩.
      PS. Când ești prost de mic, când crești mare doar te joci.

    • Ce idiot trebuie sa fii sa crezi asemenea tampenii. Unii te fac sa crezi ca vaca macane si rata impunge. Daca v-ati fi dus la scoala , la fizica si chimie ati sti singuri ca “ziaristii” care au facut spiru haharet bat campii.
      Daca te duci cu o baterie cu plumb sa o reciclezi iti ia cineva vreun ban? Sau iti mai si dau bani pt ea?

  2. Sa fie clar un aspect:masinile electrice au fost cumparate tot de smecherii cu bani doar ca sa epateze.
    Un om normal,nu are de unde sa dea 30-40 mii euro pe orice masina.De-aia Loganul avea succes cand avea pret de masina saracului.Acum si Loganul a devenit fitza la 19 mii euro.
    Figurile Costa,domnia si prostia se platesc.

    • Nu toate. De exemplu, Spring-ul a fost cumpărat de unii șmecheri care au mers cu el 1,2,3 ani aproape gratis, că îl incărcau moka pe la Lidl și Kaufland când ș-a putut și îl vând cu 3-4k euro în plus la proști.

  3. Este adevărat că, până la acest moment, nu este pus la punct un sistem eficient de reciclare pentru mașinile electrice. În mod sigur se vor găsi soluții pentru a rezolva această problemă, inclusiv cu implicarea guvernelor. Comentariile răutăcioase la adresa mașinilor electrice arată de fapt lipsa de conștientizare a situației actuale. Indiferent dacă ne place sau nu, viitorul va fi al mașinilor electrice! Aici nu este vorba doar despre poluare. Trebuie să înțelegem că nu putem continua la nesfârșit consumul de petrol. Pur și simplu acesta se va termina! În plus de asta, mașinile electrice sunt mai simplu de construit și se pretează mai bine la sistemele de automatizare și siguranță moderne. Problema actuală este costul și mărimea bateriilor. Sunt convins că, în câțiva ani, acestea vor scădea semnificativ.

  4. Nu este vorba de comentarii rautacioase. Propaganda accelerata a guvernelor si companiilor in acest tandem nebun de a promova vanzarile de masini electrice prin orice mijloace si interzicerea producerii de masini pe combustie este o cursa pentru profit prin manipulare. Apar taxe din ce in ce mai mari pentru masinile pe combustie si tot din bugetul local sau UE este subventionata achizitia de masini electrice adica si oamenii care au masini pe combustie platesc pt cele electrice.
    Amintiti-va cat de ieftina sau gratis era incarcarea acum cativa ani pt un vehicul electric la statie. Acum costa ceva, si va costa si mai mult de indata ce se va investi in infrastructura, bla bla vor fi multe masini pe strazi, care vor aduce profit. Multi vor face bani pe aceasta energie “verde” care provine din surse conventionale – centrale pe carbune, hidrocentrale, combustibili fosili, nuclear , etc . Oare cat polueaza sa produci bateriile acelea si sa le reciclezi? Daca merg cu masina o data la saptamana merita sa arunc bateria la 10 ani? Cine ma asigura ca nu ia foc bateria pe drum sau masina in parcare producand si alte daune ? Pretul curentului va creste tocmai pentru ca piata energiei va fi schimbata de aceste baterii pe roti. Asta inseamna ca si consumatorul casnic va plati mai mult chiar daca merge pe jos. Vor justifica ca trebuie schimbata infrastructura construite hidrocentrale si centrale noi, etc. Externalizarea productiei catre China unde se vor produce majoritatea bateriilor inseamna folosirea de carbune pt curentul utilizat in aceste fabrici cat si poluare rezultata in productie. In China legislatia permite si UE si US stiu asta in timp ce vorbesc plini de ipocrizie ca viitorul este verde… oare CO2-ul si poluare nu circula si inspre noi ? Cum este aceasta actiune si indoctrinare etica ? Si pacaleala cu petrolul fiind o resursa care se tot termina in ultimii 30 ani nu prea mai tine. Este destul petrol si carbune lasate de Dumnezeu pe pamant precum si alte resurse. Sa nu uitam ca si extragerea litiului pentru baterii polueaza. Sunt de parere ca o educatie cum ca nu e nevoie sa luam masina pana la magazinul din colt, un transport in comun mai bun si o infrastructura mai dezvoltata vor permite mai putin timp petrecut in trafic deci mai putina poluare. La fel progresul motorizarii pe combustie cat si masinile hibrid pot fi solutii mai ieftine si mai fiabile. Mi se pare nepasare sa vinzi o tesla de 60000 eur si sa intre apa in faruri, sa ai nevoie sa mergi sute de km pentru un service sa nu fie fiabila, sa ia foc si sa ai si un monitor in bord neintegrat cu un design anume. Apoi mai exista si autonomia care lasa de dorit. Sunt niste jucarii dar foarte multe semne de intrebare ridica aceste masini. Nu sunt convins deloc ca aceasta amploare pe care a luat-o acest “curent” al masinii electrice in ultimii ani este altceva decat o cursa pentru profit intr-o piata care se va schimba din pacate si nu cred ca pentru mai bine.

  5. Unii oameni pur si simplu nu inteleg ca ind fosila de extractie si prelucrare consuma enorm(energie,apa,ca toata ind chimica dealtfel;nu zic ca cea a bateriilor este curata sau se intampla in cloud”),polueaza enorm dinainte sa fie arse produsele,consuma oxigenul la momentul arderii(cam 14gr parca la 1gr de esenta) in conditiile in care e din ce in ce mai putin oxigen taind padurile(dracu stie ce mai contine aerul azi),va fi f scump fiind din ce in ce mai greu de extras si,nu in ultuimul rand, este o arma (vezi Rusia si tarile arabe).Poate vreti sa devina copii si nepotii sclavii lor !De ce asa cand ai tehnologie(nu suntem tari “desculte”) si avem soare gratis,zilnic ?Ne costa mult dezafectarea bateriei pt ca este vb de ore multe de munca si manopera e scumpa in Europa.Intai de toate nu stiu cum a fost identificata suma aia(nu stau sa caut) dar nu se vaita lumea ca se pierd locuri de munca in ind auto prin tranzitia la electrice ?Si daca e vb de China lasati-ma sa am rezerve.Acolo oamenii muncesc pe mancare si locuiesc in camine de nefamilisti ca sardinele.Daca suma e pur teoretica,calculata la nivelul de costuri al unei tari dezvoltate ,poate.Dar eu cred ca tot economia de piata va regla si asta.Adica vor exista mai multe firme,va creste concurenta,materiile prime rezultate din reciclare valoreaza si ele ceva si altcineva va plati …dar sigur nu vor fi subventii(cum face China ,pt producerea lor,o tara disperata de poluarea produsa de fosile si dezv economiei/transporturilor prea rapida,haotica si nesustenabila). De ce trebuie sa insinuati ca noi posesorii vom plati ?Pai dvs cand reciclati bateriile mici de telecomanda platiti ?Si se face de ani buni asta…O sa ziceti ca per individ sunt cateva dar nu conteaza asta ci la global,ca sunt milioane(fiecare casa din Europa are un tv macar si recicleaza macar un set/an doar de la acest aparat).Sa nu faceti ca in bancul cu picuratul unui plin de benzina,pt ca o picatura nu costa nimic…Nu intru in polemica aici,ca ar fi prea mult de scris si oricum majoritatea doar aberatii.Cert este ca avem degeaba o structura in Stat legat de mediu,platita de noi !(nimic nu se face in scoli,pe la tv lipsa emisiuni/dezbateri,etc).Dupa comentarii GARANTEZ ca tara asta este doar un alt Stat esuat,ca Rusia aproape…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente