Dacia Duster III reprezinta un mare salt tehnologic pentru constructorul francez cu uzina la Pitesti, insa fanii marcii descopera cu tristete ca Dacia nu mai are motoare pe noul Duster III.
Si cand spunem ca “nu mai are motoare” ne referim la faptul ca vechiul L4 Turbo 1.33 TCe de 130 sau 150 CP nu se mai produce, in locul sau francezii montand un 1.2 TCe de 130 CP insa CU DOAR 3 CILINDRI TURBO.
Despre acest motor putem spune ca deja echipeaza Austral si Espace, insa in versiuni Hybrid cu puteri de 200 CP, in timp ce Dacia vrea sa-l monteze pe un SUV compact cu o greutate la gol mai mare decat cea modelului precedent.
1.2 TCe H5F Turbo MHEV este un motor care ofera 130 CP si 230 Nm, cifre foarte bune pe o compacta sau pe o citadina, motor care se conduce admirabil cand este ajutat de cutia multimodala cu 2 motoare electrice care ofera la randul lor 70 CP si 205 Nm in plus.
Fanii Duster vor avea neplacuta surpriza sa constate ca Duster III cu 1.2 TCe H5F Turbo MHEV va avea performante reale pe sosea mult mai slabe decat cele ale lui 1.33 TCe de 130 CP, ca despre 1.33 TCe de 150 CP pe Duster II nici macar nu mai are rost sa-l comparam.
NOUL MOTOR 1.2 TCe DE 130 CP CONSUMA MULT PE AUSTRAL!
DACIA REDUCE COSTURILE SI CRESTE PROFITUL!
Renuntarea la motoarele pe benzina cu 4 cilindri turbo si cel diesel 1.5 BlueDCI reprezinta un pas imporatant in cresterea profitabilitatii modelului in anii care urmeaza, Dacia Duster III fiind vanduta acum in 2023 cu un pret mai mare cu 10.000 euro decat in 2010 cand a fost lansata pentru prima data cu motoare Renault MPI si dCI.
In anul 2011 cel mai ieftin Duster se vindea in Romania cu TVA inclus cu suma de: Duster 1.6 16V 105 CP – 10.500 euro, in timp ce noul Duster III 1.0 TCe de 100 CP va avea un pret de aproximativ 20.000 euro.
Versiunea Duster III 1.2 TCe 130 CP 4×4 are mari sanse sa fie vandut cu un pret mediu de 28.000 euro, iar versiunea hibrid 2×4 cu aproape 30.000 euro intr-un nivel de echipare decent.
Conform grupurilor specializate, noua generatie Duster III nu mai este de o asa mare actualitate pentru ca in gama nu mai exista motorul 1.5 dCI de 115 CP, singurul diesel inca montat pe o masina Dacia in ultimii trei ani.
DE CE MOTOARELE CU 3 CILINDRI NU SUNT RECOMANDATE?
Oficial-Motoarele mici cu 3 cilindri turbo pe benzina au mari probleme tehnice
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania:
Donează prin Patreon AICI
si cu asta nu ma mai voi uita la vreo masina Dacia de acum inainte. nu am ce face cu benzina sau ev, lucrez in agricultura. bye bye Dacia, a fost dragut cat a durat. puteti sa va bagati motoarele in 3 pistoane, stiti voi unde… astia de la Renault 🙂