In prezent toate masinile noi care se comercializeaza in Europa trebuie sa corespunda normelor Euro 6 TempD, norme care au redus extrem de mult emisiile fata de Temp A din 2014 cand aceasta norma a intrat in vigoare in Europa.
Din 2014 toate masinile noi din Europa au avut emisii conforme Euro 6 (2014)459/2012/EC si 2016/646/EU, adica norma Euro 6 Temp A.
Acum, Consiliul Europei care urmeaza sa fie prezitat de Spania a anuntat ca viitoare norme Euro 7 urmeaza sa fie doar putin modificate fata de actuala norma Euro6 TempD din 2023, singurii care vor avea de investit foarte multi bani fiind companiile care produc camioane si autobuze.
In sfarsit, cineva din conducerea UE a inteles ca marii poluatori sunt transportatorii rutieri, in prezent aceasta ramura impreuna cu industria aruncand in atmosfera cele mai multe noxe in comparatie cu o banala masina personala care in multe situatii nici macar nu mai ruleaza in marile orase europene.
Acesta este primul pas prin care Uniunea Europena a inteles ca electrificarea parcului auto este o UTOPIE, cei peste 448 de milioane de cetateni UE neavand o retea de incarcare eficienta al masinilor electrice.
In prezent in UE sunt in circulatie peste 260 de milioane de automobile diesel si pe benzina care in mare parte nici macar nu ruleaza in marile orase unde poluarea este o problema.
In acest moment in Europa din cele peste 260 de milioane de autombile cu motoare termice doar 1.4 milioane sunt 100% electrice.
CARE ESTE DIFERENŢA DINTRE EURO 6, EURO 6D ŞI EURO 6D-TEMP?
Legislaţia Euro 6 a fost introdusă de către UE în 2015 pentru a limita emisiile de noxe, stabilind restricţii privind volumul de gaze poluante care pot fi emise per kilometru de către autovehicule.
Aceasta a creat un impact considerabil, dar testele au fost obiectul analizei, iar astfel au fost actualizate pentru a oferi o perspectivă şi mai clară a nivelelor de emisii de noxe în condiţiile de condus reale. Sub legislaţia Euro 6, cerinţele pentru automobilele cu motor pe benzină sau diesel diferă, acestea producând cantităţi diferite de poluanţi.
Din septembrie 2019, fiecare automobil nou care este nou înmatriculat trebuie să îndeplinească standardul EU6d-TEMP. Acest lucru înseamnă că fiecare automobil trebuie să treacă printr-o testare în condiţii reale de condus, pentru a se putea monitoriza nivelul de emisii.
Limitele sunt mai mari decât cele ale testelor realizate în laborator, şi acoperă în principal emisiile de monoxid de carbon (CO), de oxizi de azot (NOx) şi de particule în suspensie (PM).
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI