Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Conform ANRE un sofer de masina electrica care consuma 500 kw pe luna poate sa plateasca o factura medie de 5.500 lei/1.100 euro

Se pare ca zambetul celor care conduc masinile electrice urmeaza sa dispara in scurt timp pentru simplul fapt ca pretul energiei electrice va atinge cote incredibile pentru perioada urmatoare.

Si ca socul sa nu fie prea mare, ANRE a pus la dispozitia soferilor un configurator online al consumului casnic de kwh pe luna care trebuie sa-ti arate pretul facturii finale.

pret energie electrica, pret kwh consum masina electrica, problema proprietari masini electrice, cost luna enegie electrica anre, oferta eon, engie, enel, electrica, renovatio, autolatest, dacia spring cost alimentare, vw id3 pret alimentare, diesel vs masina electrica

Noi am pus un consum mediu de 500 kwh pe luna in judetul Ilfov pentru ca aceasta este media unei case care utilizeaza o masina electrica, iar rezultatul este de-a dreptul socant.

Cea mai ieftina oferta este cea de la Hidroelectrica care te taxea conform contractului cu 0.69 kwh, adica cu suma de 344 lei.

pret energie electrica, pret kwh consum masina electrica, problema proprietari masini electrice, cost luna enegie electrica anre, oferta eon, engie, enel, electrica, renovatio, autolatest, dacia spring cost alimentare, vw id3 pret alimentare, diesel vs masina electrica

Aceasta este pur orientativa asemenea celor mai ieftine asigurari RCA, pentru ca media facturii in calcului ANRE este o factura de 1.500 lei pe luna.

Adica, contravaloare a 160 de litri de motorina cu care o masina moderna precum Logan 1.5 dCI poate parcurge peste 2.500 km lunar fara probleme.

Fanii electricelor vor spune ca masina consuma motorina separat de casa, insa ANRE spune ca un consum casnic normal in Romania fara masina electrica la priza intra in Ordonanta de Urgenta care reduce factura pana la o valoare medie de 73 lei!

pret energie electrica, pret kwh consum masina electrica, problema proprietari masini electrice, cost luna enegie electrica anre, oferta eon, engie, enel, electrica, renovatio, autolatest, dacia spring cost alimentare, vw id3 pret alimentare, diesel vs masina electrica

CEA MAI SCUMPA FACTURA ESTE LA ENERGA 100% VERDE

Si daca tot esti fan al electrificarii fortate a Romaniei poti alege de acum si un furnizor de curent 100% ECO care provine din energie regenerabila, insa atunci factura ta la curent va ajunge si la 5.500 lei pe luna, sau 1.100 euro pe luna!

Si daca cumva te-ai ambitionat sa-ti cumperi doua masini electric care impreuna cu casa ta moderna electrificata au un consum lunar in medie de 800 kwh trebuie sa te astepti la o factura de 8.880 lei pe luna cu energie verde.

pret energie electrica, pret kwh consum masina electrica, problema proprietari masini electrice, cost luna enegie electrica anre, oferta eon, engie, enel, electrica, renovatio, autolatest, dacia spring cost alimentare, vw id3 pret alimentare, diesel vs masina electrica

Daca esti legat de un contract banal EON, ENEL, Electrica sau Engie atunci vei avea “doar” o factura medie lunara de 4.000 lei.

„Oferta client casnic” de la RCS & RDS SA este de 3,37 lei/kWh. Oferta „CEZ Rezidențial” este de 4,56 lei/kWh. La Engie, oferta „Serviciu Universal” este de 4,65 lei/kWh. Iar oferta „Ampero Verde eFresh” ajunge la 5,96 lei/kWh.

Cel mai mare tarif al energiei electrice la liber de pe comparatorul ANRE este la We Power Team SRL. Oferta „WEP casnic” este de 11,11 lei/kWh.

CAT TE COSTA DE FAPT ALIMENTATEA UNEI MASINI ELECTRICE?

Dacia Spring cu acumultorul de capacitate mica de 25 kwh  la Enel „Enel Fix Relaxat”, 5,30 lei/kWh este de 132 lei, insa daca alegi serviciul celor de la We Power Team SRL plinul Dacia Spring ajunge la 277 lei. Autonomia reala a unei masini Dacia Spring este de 170 km.

pret energie electrica, pret kwh consum masina electrica, problema proprietari masini electrice, cost luna enegie electrica anre, oferta eon, engie, enel, electrica, renovatio, autolatest, dacia spring cost alimentare, vw id3 pret alimentare, diesel vs masina electrica

Daca conduci un VW ID4 sau ID3 cu bateria de 77 kwh trebuie sa te astepti la un cost pentru un plin de 408 lei la Enel, sau 855 lei la We Power Team SRL. Cu un “plin” o asemenea masina merge in medie 450 km conform EVDatabase.

Daca conduci un Mercedes EQS 450+ cu bateria de 107.8 kwh trebuie sa te astepti la un cost pentru un plin de 571 lei la Enel, sau 1197 lei la We Power Team SRL. Cu un “plin” o asemenea masina merge in medie 600 km conform EVDatabase.

pret energie electrica, pret kwh consum masina electrica, problema proprietari masini electrice, cost luna enegie electrica anre, oferta eon, engie, enel, electrica, renovatio, autolatest, dacia spring cost alimentare, vw id3 pret alimentare, diesel vs masina electrica

ESTE MAI IEFTIN PE MOTORINA, BENZINA SI GPL!

Fanii masinilor termice trebuie sa se bucure pentru ca alimentarea unui BMW 520d cu un rezervor de 66 litri te costa acum 554 lei si masina poate merge fara probleme chiar si 800 de km in mediul urban sau 1.400 in afara orasului.

O KIA Ceed 1.0 TGDI de 120 CP pe benzina are un rezevor de 50 litri si poate merge in oras 500 km sau 700 in afara sa, iar pretul unui plin este de 370 lei.

pret energie electrica, pret kwh consum masina electrica, problema proprietari masini electrice, cost luna enegie electrica anre, oferta eon, engie, enel, electrica, renovatio, autolatest, dacia spring cost alimentare, vw id3 pret alimentare, diesel vs masina electrica

Daca alegem un Duster 1.0 ECO-G pe GPL cu un rezervor de 35 litri vom scoate din buzunar suma de 140 lei, masina putand merge in medie 350 km cu o singura alimentare.

pret baterie masina electrica, pret baterie tesla model 3,cost baterie masina electrica, pret baterie dacia spring, autolatest, amortizare pret masina ev, probleme tensiunea baterie masina ev, testeauto

s s

Articole Interesante

Alte Stiri

37 COMMENTS

  1. Te găsim, ca sunt contoare care monitorizează străzile și ce pleacă din posturile de transformare și un plin la masina furat o sa fie extrem de scump ,în funcție de mila cui te prinde ,consumul tuturor aparatelor casnice electrice x 2/5 ani la maxim ,eu unul nu as indraznii ca vine și cu pușcărie.

  2. Am fost la restaurant si am platit pe 750 ml de apa chioara, 18 lei. Asta-i pretul apei in Romania? Nu. Pe banii astia cumperi 2 tone la robinet.Asa si cu curentul. In Romania, costa 0,68 lei/ kwh daca esti abonat la Hidroelectrica, indiferent de consum, si nu te opreste nimeni sa te muti la ei. Ca tu vrei la altii cu 11 lei/ kwh, este treaba ta.

    • Știți ce este mașina electrică….??? Sa te duci la piață si în linie dreaptă cu ” iuby” la pizzerie…..in rest ZERO……ff scumpe pentru cea ce oferă….👎👎

    • Au fost preluate si invartite informatii ANRE pt iubitorii de motorina. Cateva argumente pentru a echilibra subiectivismul.

      1. Electricitatea se poate genera si acasa , sa vad cum se genereaza motorina acasa legal. Tot ANRE a reglementat cat se da in retea se poate consuma inapoi, astfel ca cu destui kW generati se poate acoperi consumul pt 0 costuri suplimentare, sau o amortizare mai rapida a panourilor fotovoltaice sau “eoliene” personale.

      2. Nu se mentioneaza daca e sa mai explodeze preturile la motorina, pana unde se pot duce. Ce cozi si haos va fi iarasi la benzinarii.

      3. Orice priza normala este pentru o masina electrica o mica “benzinarie” daca ai destul timp. La o Spring peste noapte ai incarcat-o. Daca ti in curte una pe motorina nu poti sa mai pui fara sa mergi la benzinarie.

      4. Cand ai preturi de 0.8 ron/kw de ce te-ai duce la altii sa platesti 10 ron/kw. La statii de incarcare rapida pretul este in jur de 2 ron/kw . Dar cei care isi iau electrice ar merge poate 10-20 % la drumuri mai lungi.

      5. Am mers cu Spring si 300 km real incarcat de la fotovoltaice chiar. Iarna intea-adevar scade, ca si la cele pe motorina, depinde si de stilul de condus.

      Nu sunt pentru toti, nu sunt Marea Salvare, sunt cu bune cu rele.

    • Noi am alimentat la charger public cu 2.5 lei kw-ul si nu a fost ieftin deloc! O masina pe GPL se alimenteaza cu 3.98 lei/litru si nu are dezavantajele unui Spring din nici un punct de vedere! Si aici punem un calcul un banal Logan 0.9 TCe de 90 CP care merge pe autostrada “ilegal” si cu 160 de km/h, la care un plin de GPL te costa 160 lei si mergi fara probleme 450 de km pe autostrada cu AC-ul pornit vara si caldura iarna.

      Cat despre energia produsa de tine acasa vorbim de o situatie optima cand locuiesti la casa, platesti in medie peste 15.000 euro pentru un sistem off-grid de calitate realizat de o firma specializata cu TVA si montaj inclus. Situatie care nu este relevanta pentru cei care locuiesc la bloc in marile orase!

      Autolatest nu “tine partea” benzinarelor, electricelor, celor diesel sau GPL, noi tinem doar cu clientul final care este romanul de rand care din pacate este inselat de mass media cu o electrificare fortata fara sa tina cont de puterea de cumparare reala! Daca esti capabil poti oricand sa-ti cumperi un Mode S Plaid si sa-ti faci casa pom de craciun cu milioane de panouri fotovoltatice, insa nu bagati pe gat mentalitatea electrificarii soferului de rand care din pacate nu se ridica la capitolul financiar cu cel din Germania, Franta sau SUA!

    • Nu cred ca incearca sa bage cineva pe gat electricele neaparat. Sunt articole care merg in extreme intr-adevar si nu e totul atat de roz sau negru cum se tot citeste. Ma bucur de un dialog obiectiv, si tin doar sa incerc sa echilibrez prezentand si avantaje/dezavantaje ce nu s-au luat in calcul, nefiind eu inca robot, probabil sunt tot subiective.

      Avantajul electricitatii in general este ca nu este o resursa finita in comparatie cu ben/mot/gpl , si nici nu trebuie (nu inseamna ca inca suntem 100%) sa depindem asa de mult de importuri si de alte tari politici etc. Mai ales in contextul actual.

      Chiar daca sunt pe piata de ceva timp, inca sunt in pionierat etc (masinile electrice). De cat timp a fost nevoie pt cele pe diesel sa fie optimizate. Cand s-a trecut de la cai la drisca motorizata, erau pro si contra si atunci.

      O parte din adevar este ca majoritatea producatorilor mari au trecut in portofoliu motorizari electrice si unele si pe hidrogen etc. Sa nu mai vorbim si pe cele hibrid care poate se potrivesc pentru unii la bloc sa zicem. Pe distante scurte se poate muta aceasta poluare in afara orasului (a aerului si fonica) , ai putea dormi noaptea linistit chiar daca vrea unul sa mearga cu 160km chiar si in oras (nu cu spring, dar sunt altele electrice care pot).

      Pe gpl este f avantajos intr-adevar, dar nu stiu unde vor mai putea parca ca cele subterane au interzis pt ele.

      Pe langa gama vasta oferita acum de producatori, majoritatea statelor ofera si compensatii destul de mari pt cumpararea masinilor. In multe orase se interzice chiar conducerea celor pe diesel , si trendul nu doar in mass media dar si legislativ merge in directia de a oferi avantaje mai multe electricelor. Nu zic ca e bine sau rau, dar acesta este trendul in general din ce se si vede legislativ.

      Normal sunt multe de imbunatatit si optimizat , ca si timpi de incarcare, reciclarea bateriilor etc. O optimizare, reinventare si finantare continua cam este nevoie.

      O stabilizare a pietei electrice este mult mai plauzibila si realizabila fata de o stabilizare pe termen lung la pretul petrolului si gazelor.

      In plus, de ex o casa, o masina nu poate functiona fara electricitate deloc, dar in schimb se poate fara gaz sau motorina.

      Nu este pentru toti, si nu prezinta avantaje la toti cu siguranta. Suntem toti diferiti si vedem diferite avantaje si dezavantaje de care e bine lumea sa stie sa poata lua o decizie proprie.
      Multumesc

    • Ca sa acopar si parte cu fotovoltaicele. Sistemul trebuie sa fie ongrid pt a beneficia de prosumator si legea anre pana in 2030.

      Chiar daca nu toti pot, dar de ex nu vad niciun scenariu similar cu o masina neelectrica in care sa iti poti recupera banii, sa nu dai banii pe “combustibil” . De ex daca ai sau imprumuti 35mii euro poti lua un sistem fotovoltaic, depinde cat de mare e casa dar la 10mii de euro cu 8 kw ar acoperi si de 25mii euro o masina electrica sa prinda si peste 160 km/h . S-ar amortiza si masina si panourile in aproape 3 ani (36 luni ) conform acestui articol la un consum de 1100 euro pe luna. Si ar putea fi si casa doar pe electricitate . Garantiile la panouri sunt intre 10 si 25 de ani , si la masini cam la 5-7 pe baterii de ex. Dupa 3 ani se poate vinde masina electrica si este profit deja 🙂 .

      Nu vad un scenariu la neelectrice sa amortizeze ceva din pretul masinii.

  3. Problema de mate: am diesel consum mediu 7% și naveta ma costa lunar aprox 2000 lei. Am contract cu hidroelectrica și vreau sa îmi iau mașina electrica. Cât ma va costa pe luna curentul necesar deplasării?

    • 20.000 euro masina electrica in medie, un sistem off-grid 15.000 euro ( sau 7.000 unul on-grid) si livrarea masinii tale electrice visate undeva in 2023 spre toamna cand contractul tau cu hidroelectrica expira si vei avea un soc cand 1 kwh are mari sanse sa te coste chiar si 8 lei! Cei zici de asta?

    • Pe aia nu-i vede militia ca sa nu faca un subiect de presa….gen scandal….tipete…..tavaleli pe jos….spume etc! Electrica stie exact unde se fura energie electrica si nu face nimic!

  4. Exista o varianta pe care nimeni nu a scos o la iveala:pana acum aprox 3 ani masinile electrice erau un subiect tabu. Ideile lui Nicolai Tesla n au fost bagate n seama. Producatorii auto se ntreceau sa faca motoare mai puternice. Insa cam tot in acea perioada au inceput zvonurile ca combustibilii fosili sunt pe terminate. Apoi a aparut scandalul “Dieselgate” al grupului VW. Creandu se precedent, marile guri iudaice au inceput sa latre ca masinile electrice sunt viitorul. Energia electrica obtinuta din surse clasice a inceput sa fie contestata. Chipurile emisiile de carbon distrug planeta…
    Extractia de carbune a inceput sa fie eliminata inca din anii ’90 in toata Europa.
    Puneti voi cap la cap toate informatiile si vedeti cum a inceput sa fie promovata o masina electrica !
    Combustibilii clasici s au dublat la pret (crestere din pix) asta ca sa impinga artificial “salvarea electrica”.
    Țeapă, curentul electric creste in proportie mai mare decat motorina si benzina !
    Asta ptr ca cei ce fac jocurile de culise doresc ca omul sa fie prin in capcana la 360 grade. Si sa si faca planuri si discute poveste nemuritoare cum se discuta acum.
    Un alt plan de eliminare a combustibilor fosili este cresterea pretului motorinei in dauna benzinei. Ca omul sa si vanda masina diesel, si in final sa ajunga la casat…tocmai in programele Rabla.
    Statul ofera bani in plus pe electrice ca sa “impulsioneze”. Dar nu spune ca noile modele pot fi controlate de la distanta in cazul unei noi molime, a unor alte programe de vaccinare, calamitati, etc.
    Si ca sa pun cireasa de pe tort, am aflat ca se pregateste o alta perioada de incuiat in casa generata de o alta “boala cumplita” si vor veni rusii peste noi (cand va ncepe razboiul grecilor cu turcii) in drum spre Grecia iar apoi va veni un mare cutremur.
    Nu mai dati pe Dumnezeu la spatelr vostru invocand probleme si necazuri !
    Tocmai aceasta instrainare a dus la ceea ce traim azi!

  5. Cine se mândrea ca are electrica și este smecher. Din toată sărăcia a facut credit ca sa își ia electrica. . Romanul grandoman. Curentul este gratis. Il vinde privatul pe degeaba. Ca astia de asta au privatizat toate centralele si toate hidrocentralele. Nea Gheorghe ne vinde curent de la portile de fier 1 si 2 ca le a construit tacsu mare . Mama noastra de prosti. Baa tata ăștia ne vor pune taxa și pe aerul pe care îl respiram pe cap de locuitor . Ca poluam pământul. Iar noi ca niște sclavi supuși asa vom spune ca îl poluam.

  6. Daca tot stai la casa, mai bine îți montezi niste panouri fotovoltaice și ai rezolvat problema. Ai kWh sub 25 eurocenți, investiție care se amortizează repede dacă ai un consum ridicat.

  7. Știți ce este mașina electrică….??? De mers la piață și să o plimbi pe ” iuby” in linie dreapta, pe la Unirii…..in rest ZERO……ff scumpe față de cea ce oferă…..👎👎

  8. Eu știu așa: Cu al meu Peugeot 3008 1,6hdi, consum mediu 6% in ultimii 12 ani, pot circula încă opt ani de zile cu cei 11000 Euro cât costă un Spring la Rabla . Pe deasupra 3008 este o mașină adevărată, Dacia Spring nu merită nici cei 11000 de Euro cu Rabla, cu atât mai puțin 21000 fără rabla , viitorul îmi va da dreptate.In privința panourilor fotovoltaice,eu am deja sistem de 6 kW care cu Invertor de 6kw care poate funcționa și ongrid cu 4 kW baterii Litiu Titanat de 30000 de cicluri (treizeci de mii de cicluri),( baterii plumb acid de la autoturisme 300 cicluri încărcare descărcare )+4 kw Li Fe P O 4 ,4000 cicluri și BMS Blutooth ( Balancing Monitoring Sistem) cu două pagini de date și cinci pagini de setări,pe telefon, tabletă sau laptop, care nu m-au costat mai mult de 10000 Euro ,verau să spun , totul, panourile fotovoltaice orientabile vertical și orizontal, invertor, BMS, baterii.Cicluri baterii Dacia Spring=600 Li Ion ternare.

  9. In scenariu era o masina de 25mii euro , adica un VW id3 cred ca e decent la 145 cp, si autonomie 400km. Acum deoinde ce dorim, ceva sa se amortizeze repede sau o electrica sa ne dam cu 200 km/h prin Germania legal.

    Cu forovoltaicele poate sa creasca pretul kw cat o fi , daca pana in 2030 se compenseaza 1la1 conform ANRE prin lege.

    Adevarul este ca daca se facea aceasta mutare pe electrificare mai repede, si autonomie proprie eventual, nu mai depindeam atat de gaze si petrol rusesc. Daca se cauta masinile electrice sunt un proiect vechi, vezi EV din 1980 in California, cand au fost producatorii de baterii cumparati de marii petrolieri si inchis proiectul. Acum teoriile conspiratiei sunt pe ambele parti normal, fiecare crede ce poate, dar astept inca un scenariu de unde se recupereaza banii pe masina in vreun fel si sa nu se plateasca la consum.

  10. Cancerul pe care il faci cand te plimbi pe langa esapamentul unui diesel nu l-ai pus la socoteala. Eu nu inteleg de ce se inflameaza fanii motoare termice impotriva electrice. Nu ii afecteaza cu nimic faptul ca nu au bateriile autonomie sau ca va costa mult curentul etc…probleme de sanatate insa putem avea toti.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente