Conform ultimelor date afisate de catre Agentia de Mediu Europeana si Comisia Europeana exista producatori de automobile care nu respecta normele WLTP atunci cand masinile lor sunt testate in viata reala pe sosea.
Acestia spun ca Renault depaseste cu 30% consumul real fata de cel anuntat in normele WLTP oficiale, iar Dacia care utilizeaza aceleasi motorizari are un consum real mai mare cu 28.9%.
Aceste cifre sunt oficiale date de UE si anunta de fapt emisii CO2 mai mari si un consum real la pompa mult superior fata de ce se asteapta clientii.
Cifre mai mari sunt afisate de BMW Motorsport, Rolls Royce sau Mercedes AMG insa acolo deja vorbim de masini fabricate intr-un numar mult mai mic.
In medie masinile frantuzesti Renault si Dacia consuma cu aproximativ 2 litri mai multa benzina, iar masinile diesel au o medie de 6.88 litri la 100 de km, adica consuma in medie cu 18.1% mai mult fata de cifrele oficiale.
O alta mare diferenta se vede la modelele Renault E-Tech PHEV care au un consum mai mare cu pana la 2.66 litri la 100 de km, adica au emisii cu 180% mai mari decat cele din fisa tehnica.
In afara de Renault si Dacia, cele mai putin “cinstite” marci sunt de obicei cele germane precm BMW, Mercede si Audi, iar cele mai “corecte” sunt cele japoneze unde Subaru si Toyota au cele mai mici abateri fata de reglementarile oficiale UE.
Si in final trebuie spus ca datele cele mai exacte sunt cele ale masinilor pe gaz care au o abatere mai mica de 1% fata de cifrele oficiale, motoare care din pacate nu se mai produc in masa.
“For Dacia cars with a gasoline engine, the real consumption was 28.9 percent higher than the official figures. For diesel cars it was 18.7 percent more than officially stated.”
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI