Conform ultimelor date afisate de catre Agentia de Mediu Europeana si Comisia Europeana exista producatori de automobile care nu respecta normele WLTP atunci cand masinile lor sunt testate in viata reala pe sosea.
Acestia spun ca Renault depaseste cu 30% consumul real fata de cel anuntat in normele WLTP oficiale, iar Dacia care utilizeaza aceleasi motorizari are un consum real mai mare cu 28.9%.
Aceste cifre sunt oficiale date de UE si anunta de fapt emisii CO2 mai mari si un consum real la pompa mult superior fata de ce se asteapta clientii.
Cifre mai mari sunt afisate de BMW Motorsport, Rolls Royce sau Mercedes AMG insa acolo deja vorbim de masini fabricate intr-un numar mult mai mic.
In medie masinile frantuzesti Renault si Dacia consuma cu aproximativ 2 litri mai multa benzina, iar masinile diesel au o medie de 6.88 litri la 100 de km, adica consuma in medie cu 18.1% mai mult fata de cifrele oficiale.
O alta mare diferenta se vede la modelele Renault E-Tech PHEV care au un consum mai mare cu pana la 2.66 litri la 100 de km, adica au emisii cu 180% mai mari decat cele din fisa tehnica.
In afara de Renault si Dacia, cele mai putin “cinstite” marci sunt de obicei cele germane precm BMW, Mercede si Audi, iar cele mai “corecte” sunt cele japoneze unde Subaru si Toyota au cele mai mici abateri fata de reglementarile oficiale UE.
Si in final trebuie spus ca datele cele mai exacte sunt cele ale masinilor pe gaz care au o abatere mai mica de 1% fata de cifrele oficiale, motoare care din pacate nu se mai produc in masa.
“For Dacia cars with a gasoline engine, the real consumption was 28.9 percent higher than the official figures. For diesel cars it was 18.7 percent more than officially stated.”
Test Drive in premiera cu noua Dacia Dokker Van 1.5 dCI 90 CP
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI
Dacă este așa înseamnă că valorile de CO2 declarate de fabricant pentru programul Rabla din România au fost fictive… incredibil!
Cu alte cuvinte fabricantul a declarat o anumită valoare de CO2 emisă de motoarele lor pentru a se încadra în pragurile stabilite dar în realitate noxele erau mult mai mari…
În același timp, prin această înșelătorie, au refuzat accesul unor constructori la programul Rabla prin stabilirea unui prag mai mic de CO2, prag pe care nu l au respectat chiar ei…
Așa se întâmplă când folosești motoare mici in 3 cilindri…
Nu stiu ce masini au testat aia, am avut 4 renaulturi si acum tot renault am si consumul a fost brici. La dciuri cel putin era mai mic decat ala declarat.
Am prieteni cu renaulturi si sint multumiti de consum. Chiar sint curios ce masini au testat si cum au facut testarea.
Apreciez faptul că sunteți printre puținii care nu cereti autentificare așa că mă bag.Presa asta online așa debilă e încât să creadă că oamenii fac sute de conturi doar ca sa le demonstreze lor că sunt citiți ?Din contra,vreți părerea și experiențele noastre?Banu jos…
Revin la subiect :am un Sandero nou și am o medie pe bord de 5,6(daca o fi reală).Pare apropiat de teorie dar recunosc că rulez frumos și mai mult pe DN.Pt oraș am o electrica…Nu mă miră însă ca mint;nu degeaba au o imagine așa proasta pe piata.Dacia e doar gargara;se vinde pt că încă e puțin mai ieftină decât celelalte nu pt că e apreciata;la nivel de prestații și confort e cam departe…Devine mașina inutilă,la ce manageri au ăștia.Aceeasi prostie ca VW care din masina poporului au făcut ceva scump (dar macar ei aveau un produs de calitate,aproape premium).Deci Dacia nu mai e nici pt cei săraci că e scumpica dar nici pt cei mai de sus că e bazică(electronică și plastice simple,ieftine și performanțe îndoielnice).Doar cu designul nu ajungi prea departe…Se vad performantele lor și în F1 după ce au cheltuit o gramada de bani cu Alpine !! Renault a mai avut pbl nerecunoscute nici măcar în instanță,cu motoarele de 1.2 benzina deci cine sa mai aibă încredere în ei?Or sa vanda afacerea rapid la chinezi daca nu cumva răscumpăra Statul Francez ca să facă blindate ,că și așa văd că ne pregătim de război !
Cu cât crește consumul circulând cu farurile aprinse ?
Rușine!
Pentru toți “specialiștii”: consumul real se face de la plin la plin după care se notează kilometri parcurși de la plin la plin și se aplică regula de 3 simplă. Dacia Logan MCV 0.9 TCE de la sfârșitul anului 2019 (35000 km reali la bord) consumă mixt undeva către 7.6l la 100 de km în modul ECO și condus normal/încet. Computerul de bord raportează între 7 și 7.2 l la 100 de km. Concluzia: Francezii mint cum respiră iar nemții le iau aerul rămas! Acestea sunt “valorile mărețului” occident…