Si cand spunem asta, ne uitam in primul rand la caroserie, unde masina celor de la Dacia este mult mai mica, pentru ca face parte dintr-un segment inferior, iar masina chinezilor concureaza de fapt, gama Renault Austral.
CAROSERIE SI CALITATE DE FABRICATIE
MG-ul are o lungime a caroseriei de 4,610mm in timp ce Duster nu poate sa se mandreasca decat cu o lungime de 4,343mm. Aceeasi situatie este regasita si la volumul portbagajului, unde MG HS are un volum de 463-1.454 litri, in timp ce Dacia nu are decat un volum de 326 litri, adica chiar mai mic si decat al unui Golf sau Ceed.
La interior vedem din nou ca cele doua masini fac parte din segmente diferite, HS fiind mult mai spatios, atat in fata, cat si in spate, unde pasagerii se pot bucura de un sunroof dublu de mari dimensiuni.
Pe scurt, trebuie spus ca interiorul lui Duster 3 este unul low-cost, pentru ca este realizat doar din material de slaba calitate, in timp ce chinezii ofera plansa de bord si fetele de portiere din spuma poliuretanica, cum vedem la marci de renume mult mai scumpe.
Aceste detalii sunt omise tot timpul de catre fanii Dacia, insa realitatea este una complet diferita, motiv pentru care majoritatea clientilor de masini MG din Romania au ales un astfel de model, dupa ce au vazut calitatea si materialele interiorului.
MOTORIZARI SI TRANSMISII
Aici putem spune, fara doar si poate, ca masina celor de la Dacia este oficial mult mai avansata tehnologic, pentru ca este un model 100% full hybrid, adica are sub capota un motor Nissan de 1.6 litri aspirat de 95 CP si un motor electric integrat in cutia de viteze cu 4 trepte multimodala.
Impreuna, cele doua motorizari ( aici nu punem sistemul MHEV pentru ca este irelevant) ofera o putere de 140 CP pe anumite plaje de turatii si ofera un consum real foarte bun.
De partea cealalta, vedem ca MG HS vine echipat cu un motor simplu de GM ( MG SGE-LFV GDI 15E4E), respectiv 1.5 Turbo de 162 CP si 250 Nm, motor care duce masina pana la 100 de km/h in doar 9.6 secunde, adica mai rapid decat o face un Duster full hybrid ajutat de un motor pe benzina si doua electrice.
De fapt, Dacia Duster Hybrid are o viteza maxima de 160 km/h, in timp ce MG HS atinge o viteza maxima de 190 km/h.
Avantajul real al lui MG este cutia de viteze de tipul DSG7 cu dublu ambreiaj, care este rafinata in utilizare, chiar si cand viteza depaseste 130 de km/h, zona unde sistemul hybrid Dacia este complet depasit, pentru ca motorul pe benzina este zgomotos si ineficient.
Si ca sa intelegem mai bine de ce MG HS non-hybrid are un comportament rutier mai bun, trebuie spus ca masina chinezilor are o greutate la gol de 1.450 kg, iar Dacia Duster Hybrid are o greutate la gol de 1.422 kg.
COMPORTAMENT RUTIER
Noul Duster are o garda la sol mult mai mare decat cea a lui HS, adica este un SUV cu reale pretentii in off-road, insa care este penalizat de faptul ca versiunea hybrid nu are transmisie integrala.
HS-ul de fata este un SUV de asfalt, adica 90% din timp a fost conceput sa mearga pe sosea de unde si puntea spate multi-link mult mai dinamica decat cea rigida ( solutie low-cost) a Daciei.
In oras, ambele masini se conduc fara probleme, insa cand iesim in afara lor vedem ca Dacia este limitata de motorizare si trenul de rulare, iar MG HS se comporta asemenea unei masini mult mai scumpe.
PRET REAL
Tinand cont de preferintele romanilor, am ales sa punem fata in fata modelele Duster si HS in versiunile lor de top, adica un Duster HEV 140 Extreme cu dotari, care are acum un pret de vanzare de 30.405 euro TVA inclus, de partea cealalta fiind un MG HS 1.5 T-GDi 7DCT Exclusive care are un pret in Romania de 28.100 euro TVA inclus.
Diferenta dintre cele doua masini este de 2.300 euro, insa clientul de MG primeste in plus o garantie reala de 7 ani sau 150.000 de km ( Dacia are doar 3 ani sau 100.000 km), o caroserie mai mare si o masina in general mai stabila pe sosea pentru ca are puntea spate multi-link.
La capitolul siguranta, masina celor de la MG are 5 stele EuroNCAP, in timp ce ultimul Duster avea doar 3 stele EuroNCAP. Surse din industrie mentioneaza insa ca noul Duster 3 este o masina de 4 stele la viitoarele teste, asa cum este Dacia Jogger care utilizeaza aceeasi platforma tehnica.
Tot pentru fanii Duster, trebuie spus ca acelasi motor hybrid are deja rechemari pentru gama Jogger, unde cutia multimodala are probleme:
Aici chinezii sunt mult mai pragmatici si nu monteaza pe motorul turbo nici macar un sistem mild-hybrid, pentru ca acestia stiu ca nu ofera o fiabilitate asemanatoare unui motor conventional.
MG spune ca soferul poate sa tracteze o remorca de 1.750 kg, in timp ce Duster Hybrid nu poate sa tracteze mai mult de 725 kg, pentru ca transmisia multimodala nu face fata.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Sa platesti peste 30.000 euro pentru o masina produsa in Arges se pare ca a devenit o normalitate, insa clientii din Romania trebuie sa stie si care sunt problemele unui asemenea model, mai ales ca acum chiar are o concurenta serioasa.
Duster Hybrid poate sa fie o solutie buna pentru cei care merg doar in oras, insa daca vrei un SUV spatios care sa mearga in mediul extraurban in siguranta, atunci MG HS este solutia optima.
Chinezii ofera o garantie de 7 ani si o siguranta de 5 stele in caz de accident, in timp ce masina argesenilor este mult mai scumpa si mai putin garantata de catre producator.
Sfatul nostru este sa mergi la dealeri sa testezi ambele modele, pentru ca doar asa vei putea sa-ti faci o parere despre diferentele celor doua.
Si ca fapt divers, nu trebuie uitat ca un MG HS standard cu transmisie manuala are un pret de 23.800 TVA inclus.
FISA TEHNICA MG HS 2024
PRO
Garantie motor si cutie 7 ani sau 150.000 de km
Calitatea foarte buna a asamblarii
Motor pe benzina rafinat chiar si in mediul urban
Cutie de viteze Borg Warner DSG7 cu ambreiaje umede
Tren de rulare confortabil chiar si in afara soselei
Cutie care stie sa faca coasting in mediul extraurban
Sistem Stop&Start corelat cu AutoHold
Faza mare automata LED standard
Dotari standard mult peste tot ceea ce gasesti la concurenta
CONTRA
Imagine de marca in Romania
Consum relativ mare de benzina
Lipsa versiune GPL care este disponibila la MG Motor Italia
Lipsa transmisie integrala

FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 4 in linie MG SGE-LFV GDI 15E4E
Injectie: Benzina 1 turbina
Capacitate cilindrica (cm3): 1490 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 74.0 x 86.6 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 162/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 250/1700
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 55
Transmisie
Punte motoare: 2WD
Cutie de viteze / nr. trepte: Dublu Ambreiaj 7 trepte ulei
Dimensiuni
Lungime (mm): 4574
Latime (mm): 1876
Inaltime (mm): 1685
Ampatament (mm): 2720
Portbagaj: 463-1454 litri
Greutate la gol kg: 1450
Jante 235/50R18
Performante
0 – 100 km/h (s) – 9.6
Viteza maxima (km/h) –190
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 7.5
Pret
Pret lista cu TVA : 23.300 €
Pe configuratorul de pe site.ul Dacia, modelul la care faceti referire costa 28250, TVA inclus. De unde ați scos voi 30000 +? In plus, voi comparati pretul pentru o versiune hibrid cu una cu motor cu combustie, e corecta comparatia?
Comparam versiunile de top, eHS fiind un PHEV cu transmisia AT10 si nu avea rost sa-l comparam cu Duster care oricum face parte dintr-un segment inferior!
Si da are un pret de peste 30.000 euro cu dotari optionale gasite standard pe MG HS.
Portbagaj la Duster III de 326 litri? Poate 453 cu kit de pana!
De ce nu compari chinezăria cu Duster III 1,2 TCE 130 cp? 4×2 sau…4×4? De ce? Vezi ca vine Xi în Serbia! Apropo, la spuma aia poliuretanica i se spune și vinilin!
Fiabilitatea unui autoturism , se vede in timp.