In plina era a electrificarii fortate a Europei exista cateva masini NOI care inca se vand cu motoare diesel de ultima generatie.
Conform germanilor de la KBA in luna noiembrie 2023 au fost comercializate peste 40.000 de unitati, adica aproximativ 16% din intreaga piata auto germana.
Adica, germanii inca mai cumpara masini diesel pentru ca sunt singurele auto o autonomie de peste 1.000 km cu o singura alimentare plus un consum de 6-7 litri intr-un mediu urban cum este cel din Bucuresti.
AUDI
Germanii de la Audi au inca in ofera motorul clasic 2.0 TDI in versiunea de baza de 150 CP insa si cea de 204 CP cuplate la o transmisie S Tronic.
BMW
Aici germanii din Munchen statu si mai bine pentru ca ofera in 2024 atat motorul diesel cu 4 cilindri de doi litri care ajunge la o putere maxima de 245 CP cat si renumitul L6 de trei litri de peste 350 CP si 800 de Nm.
Cel mai economic Seria 5 este 518d care are sub capota un L4 de 150 CP cuplat la o transmisie ZF8 Plus extrem de eficienta.
SEAT CUPRA
Pe gama Seat cat si Cupra Formentor se gaseste in continuare motorul 2.0 TDI in versiunea de 150 CP, motor rafinat si relativ fiabil in timp.
Guardia Civil din Spania renunta la masinile Seat in favoarea celor de la Citroen
MAZDA
Japonezii de la Mazda ofera pe CX-60 noul motor motor cu 6 cilindri in linie de 3.3 litri, una dintre cele mai noi motorizari diesel vandute pe piata din Europa.
Acesta este cuplat la o noua cutie AT8 longitudinala cu 8 trepte si convertizor de cuplu care rivalizeaza cu ZF8 insa si 9G Tronic.
KIA-HYUNDAI
Cei de la KIA inca ofera pe gama Sportage si Tucson motorul 1.6 CRDI SmartStream in versiunile de putere de 116 CP cat si MHEV 136 CP.
Acest motor este oferit pe modelele enuntate doar pe anumite piete din Europa pentru ca producatorul forteaza electrificarea in Europa.
MERCEDES
Aici trebuie spus ca germanii au renuntat pe gama de automobile de oras la vechiul diesel 1.5 dCI de origine Dacia, in gama ramanand noile L4 de doi litri si L6 cu cilindri in linie.
Ambele motoare cand au transmisia 9G Tronic benefeciaza de un sistem MHEV de putere integrat in cutie fata de alternatorul clasic la intreaga concurenta.
PEUGEOT-OPEL-CITROEN
Stellantis are inca in oferta motorul 1.5 BlueHDI, motor de 100 sau 130 CP care ramane fara discutii singura motorizare de cilindree mica din Europa dupa ce Renault a retras de pe toate modelele sale insa si de la Dacia motorul 1.5 dCI.
In 2024 vom vedea cum diesel-ul BlueHDI urmeaza sa fie comercializat cu transmisia japoneza Aisin AT8.
Test Drive cu noul Peugeot 308 GT 1.5 BlueHDI 130 CP EAT8 Aisin-Poate merge 1.500 km cu un plin
SKODA
Cehii inca mai au in gama motorul 2.0 TDI pe modele scumpe Octavia insa si pe noul Superb, model fabricat in premiera de catre VW in uzina unde se produce si noul Passat Variant.
Din oferta lipsesc vechile motoare mici 1.6 TDI sau versiunea 2.0 TDI twin tubo de 204 CP care a fost recunoscut ca fiind extrem de problematic.
Socant! Vechea Skoda Octavia I 1.9 TDI este mai performanta decat noua Octavia III 1.6 TDI 2017
TOYOTA
Japonezii se lauda ca au lansat noul Land Cruiser cu motorul diesel 2.8 D-4D de la Hilux, un motor arhaic care este fiabil insa care nu se poate compara ca rafinament cu cele europene.
Nici un automobil de volum Toyota nu mai este echipat cu motoare diesel.
SSSANGYONG
Aici amintim motorul 2.2 diesel fabricat de Ssangyong conform specificatiei de la vechea generatie Mercedes, motor care ofera acum peste 200 CP si 400 Nm.
Din gama Korando si Tivoli au disparut diesel-ul mic 1.6 de 136 CP care nu a fost suficient de mult promovat pe piata din Romania.
Test Drive de 2.000 km cu noul SsangYong Rexton G4 2.2 e-XDI AT8! Cea mai buna masina din Coreea!
VOLKSWAGEN
Germanii au inca in oferta motorul 2.0 TDI pe masinile produse de ei, pentru ca Amarok este un Ford cu motoare 2.0 EcoBlue sau V6 Lion de origine Land Rover, motoare cu o fiabilitate discutabila.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania:
Donează prin Patreon AICI