Si asta o spune chiar BMW Corporate Strategy Monika Dernai, persona care stie cel mai bine ce inseamna productia unei masini insa si reciclarea celei vechi.
BMW spune ca in prezent este mai bine sa-ti pastrezi masina ta veche, sa o pui la punct si sa nu depinzi de o achizitie noua care poate avea un termen de livrare de aproape 2 ani fara sa cunosti de fapt in final care este pretul de achizitie.
BMW spune ca, daca vrei sa-ti pastrezi in continuare mobilitate este recomandat sa-ti pastrezi modelul tau vechi BMW diesel sau pe benzina pentru ca masina are un cost amortizat, piese de schimb sunt ieftine, iar recilarea sa este in realitate mult mai costisitoare pentru mediul inconjurator.
Noi venim si adaugam aici faptul ca masinile vechi de buna calitate trebuie pastrate cu conditia sa fie in parametii optici si tehnici compatibili cu anul in care au fost produse!
Respectiv vorbim de un posibil BMW E46 320d Euro3 sau 4 cu catalizator, cu EGR on si fara modificari de tipul tuning, adica o masina corecta la varsta ei indiferent de numarul de km.
Aceasta situatia este insa putin probabila daca ne aducem aminte de spagile date la statiile ITP si mai departe la RAR pentru a trece inspectia anuala orice cazan pe patru roti!
Adică să perpetuam poluarea ,ba mai mult ,sa o amplificăm pt că :1)mașinile vor avea maxim nivelul de poluare original(sa zicem un €4 in 2000 când a fost noua și care de fapt era minciuna ,era trucat de germani și de fapt pe străzi era €3 ,greu de menținut cu toate reviziile și piesele schimbate la timp,dar nu prea deci poate fi max un €2 că știm cum se face ITPul in tara asta de rahat și de rahati) SI 2) se adaugă și noile generații care vin cu o poluare mai mica dar vin(€6 care la pornire timp de 15 min pana se încălzesc motorul și gazele care activează catalizatorul poluează ca un nonEuro aproape) că și ei vor mașini,nu ?Și uite-așa ,un oficial tembel pune bete-n roate unei politici de sănătate publică dusa de UE cu multe miliarde și cu mari cheltuieli și de industria auto care trebuie sa se alinieze.Pai nu mai bine facem noi doar electrice și pe astea vechi punem taxe ?Mai bine cumperi cu ajutor de la Stat o mașină nouă ,chiar daca ai de așteptat doi ani,decât să dai bani pe taxe și pe întreținerea harbului de 20 de ani…Și cine zice că trebuie neapărat să stai fara mașină?Guvernele pot găsi o formula sa păstrezi mașina până vine cealaltă.A ,că nu va fi același preț,asta e.Toate se sch de la o zi la alta.Sa intreti un harb la nesfârșit nu costa ?Cam după 10 ani toate mașinile incep și dau semne.Si ce daca stam și asteptam ?Românii stăteau după un harb nou de Dacia 1310 și 5 ani și se strica de noua ,de la o zi la alta !!Mai costa și 40 de salarii ,adică 40*2000=80.000Lei.Azi un Sandero full e 15.000€,adică cam 75.000 Lei dar la 3000 Lei salariul înseamnă doar 25 de salarii !”Scump rău domne…Nu-mi mai ajung banii de droguri,țigări și alcool…”.Că să vedeți că nu doar românii judecă prost și se mai și da in stambă cuncoana și mai reprezintă și ditamai firma ,daca o fi adevarat !
1 reciclarea mașinilor e o gluma proastă. (Dacă schimbăm mașina la 8 ani, evaluați ce deșeuri o să avem, abia aștept “reciclarea” mașinilor electrice)
2 poluarea nu e de la mașina personală. Ce poluare a făcut până acum războiul din Ucraina?
Tu care le stii pe toate,cum poluează o masina cu filtru de particule cand o pornești pt.ca din secunda 1 fumul trece prin filtru de particule si iese decat abur.Si 2 are dreptate un BMW,Audi si Mercedesul din 2000-2006 erau mașini care durează si in ziua de astăzi
Stai parcat Criș
Nu te mai agita ca un pepsi ca îți pușcă niște vene . Tu dacă ai mașina electrica, foarte bine, nimanui nu i pasă, vezi ți de viață.
Presupun ca ai înțeles doar ce ai vrut din text, nu și ce trebuia sa înțelegi.
Era o vorba : “romanul e incapabil sa citească și sa înțeleagă un text”.
La partea de poluare ești praf și pulbere.
Cea mai mare parte din poluarea rezulta in urma proceselor industriale. Orice fel de procese industriale.
Mașinile nu mai sunt non euro și euro 1 sau 2.
Euro 3 vad rar.
Vad din ce în ce mai multe electrice iar euro 5 și 6 sunt majoritatea.
Problema e alta. Noi ca oameni nu facem nimic pentru a putea ingloba noxele rezultate și CO2 din urma industriei. Cea mai mare problemă o constituie defrișarea pădurilor. Pădurea e singurul organism care îți transformă CO2 în urma fotosintezei în O2.
Iar aici ma refer la ce se întâmplă la nivel global.. nu la.noi.. Noi suntem o țară de rupți în cur și de tâlhari..
Pana una alta uita te la studiul realizat de către cei de la VOLVO în care au explicat clar și concis cu date care pornesc de la premize adevărate, cam in cât timp își “amortizează ” o mașină electrica amprenta de carbon în urma fabricării sale.
Mars ma cu sanderoul de aici. Sa iti cumperi tu sandero full de banii aia cand sh iei masina adevarata audi, bmw, mertzan tot full. Poluarea nu exista, este un pretext ca pandemia si nazistii ucrainieni.
Da ce îți mai flutura mintea și tie
Ești mai prost decât crezi…..
Esti prost rau cumetre
Cetățene, nu-mi permit să te etichetez dar, după modesta mea părere, sau ești total dezinformat, sau ești un propagandist plătit al ticăloșilor care impun conceptul verde cu orice preț. Îți sugerez să te informezi temeinic înainte de a tasta. Așa devi credibil. Acum ești, eventual, un propagandist.
Domnule Cris omul cu mulți bani ne te gândești la cei cu pensia mica (1060)care au muncit 38 de ani și au o mașinuța de 21 de ani și au avut grija de ea, explicam și mie cum pot cumpăra una noua, sa rămânem și fără asta omule multimilardar cumparane tu la toți mașini noi, ca noi nu le refuzam gândește cântărește ceea ce spui asa arunca mulți cu vorbele și fac numai rău……….
Problema e ca pe lângă ca sunt scumpe, stai după ele, exploatarea e mai scumpa la prețul actual al curentului, nici măcar nu sunt verzi și poluează mai mult decât un diesel sau un benzina mai ales ca are o durata de viata scurta și nu se prea pot recicla. Despre ce discutam? Despre o politica de căcat….
Prietene… daca tara asta este de rahat si cu oameni de rahat, du-te omule in alte state. Este loc destul. Am detestat din tot timpul oameni frustati care arunca cu noroi in cea ce sunt si de unde vin. Sau care merg la munca prin tarii straine si fac acelasi lucru. Critica si trateaza de rahati oameni din tarile care-i primesc. Pe deasupra mai esti si genul ” stie tot”. Bafta tie si sarbatori fericite !🎅
Salut Cris
Te zbați degeaba tot ce vor ei o sa se întâmple. Îți dau un exemplu. Sunt pasionat de aviație și știu oarecum ceva despre ele ma refer la cele comerciale. Boeing și Airbus au în momentul asta peste 4000de aeronave în zbor și dacă este sa facem un calcul sa înmulțim cu 2 motoare dacă nu cu 4 adică o medie de10000 de motoare în funcțiune. Vreau sa zic ca acestea funcționează cu carburant kerosen și nu au la evacuarea turbinelor de gaze niciun euro 2.3.4 s. a. m. d. Asa ca toată evacuarea ajunge în atmosfera fără intereseaze pe nimeni. Asa ca dacă e sa compari aeronavele dețin supremația la poluare. Nu uita ca o cursa wizz air A320 Londra București consuma 11 t. ori 4 curse pe zi te las pe tine sa calculezi. Cele bune.
Cauta pe google world electricity generation 2022 si vei vedea ca nu e chiar asa verde curentul cu care iti incarci masina, doar ca nu mai poluezi tu, iti furi caciula.
Recomandarea TUV și sau Dekra cum ca ar fi competenta ce gluma bună dacă ați ști cîte mașini cu probleme grave circula în Germania sau ce sa spun de camioane multe camioane Germane sunt bombe pe roti cu Tuv valabil .
Ce va scriam cu timp in urma…NU VA DATI MASINILE VECHI LA “rabla” caci e un proiect satanist prin care se urmareste controlul total la 360 grade al omului…
Ce are una cu alta ești sanătos la cap
Vorbesc cei bogați și tâmpiți de cazane pe 4roti …voi cei cu bani dați din avutul vostru cate o mașină nouă fiecărei familii sărace și se rezolva problema cazanelor ipocriți ticăloși…de hârbul ăla vechi depinde daca copii săracilor vor avea ce pune pe masă analfabeților cu BMW și Mercedes etc etc ..
Si daca eu am bmw si muncesc din greu in Anglia asta inseamna ca sunt analfabet, am cumparat masina pt ca baiatului meu ia placut, din pacate nu sunt unul din care crezi tu ca fac parte.si intradevar sunt masini bune.ati multumesc pentr-u intelegere
Le-a ajuns cuțitul la os…apa la gură…sunt rupți în ……… acum nemții…
Stai calm ca la nemți nu le-a ajuns nimic la os, idiotule .. Nemții sunt o țară de bussiness.
Au tot ce le trebuie, chiar și după ce au renunțat la gaz rusesc. Poate îmi explici de ce mercedes a avut vânzări cu 20%mai mari fata de anul precedent ? Poate îmi explici de ce brandurile lor se vând pe tot globul și rămân în top?
Poate aștept răspunsuri degeaba de la tine, pentru ca tu habar nu ai sa citești și sa înțelegi un text amice…
Logan cazan din fabricație discuri frana bloc lumini cad la 15-20000 km niste jafuri by Renault și în Franța au dat în judecată firma pt consum ulei și calitatea inferioaray
@ Cris. Nu crezi că întreg procesul de fabricație al unei mașini noi este muuuult mai poluant decât folosirea unei mașini vechi ?
Logan masina super. Calitate buna, cost mentenanta mic, consum decent.
Toți cei care conduceți Logan sunteți niște țărănoi buni de nimic
Ca să conduci BMW trebuie sa ai clasa
Bmw-narule,esti mai prost decat oaia.Nu am avut bmw si nici logan dar am mers.Si mult.Asta nu inseamna ca-ti da dreptul la creierul tau deja mic sa dezcalifici alte masini.Sunt multe peste bmw.Nu spun ce.Mai important este ce avem in cutiuta craniana decat masinile.Stai parcat!
Când treci de la trotinetă cu rulmenti la bmw totul îti pute!
Asta o știam și eu demult. Păi nu o să-mi dau eu Audi-ul meu luat de nou și întreținut perfect care mai ține cel puțin 10 ani de acum încolo pe o bășină electrică exorbitant de scumpă care nu se va amortiza niciodată. Și unde mai pui că întreținerea mașinii vechi nici nu e așa costisitoare cum cred unii.
Da chiar nu e coatisitoare, mak ales dacă o țineți din scurt
Și încă ceva. Niciun politician nu va îndrăzni să pună taxe suplimentare pe mașinile cu combustie internă pentru că sunt conștienți și ei că vor pierde procente serioase la următoarele alegeri. Așa că cine are mașină veche bine întreținută se poate folosi mulți ani deacum încolo.
Cei de la BMW știu ce vorbesc…peste puțin timp vom înțelege și noi 😀
Cea mai bună mașină este aia care o ai.
Fără jigniri, strict tehnic :
1. Pata de carbon a unei mașini electrice este mai mare decât a unei mașini cu motor termic
2.Infrastructura de alimentare, deja supraaglomerata, nu va putea face fata, indiferent de investitii
3. Exploatările de litiu, pe de o parte, precum și reciclarea (???!!!) bateriilor cu litiu, pe de alta parte, constituie probleme de mediu mult, mult, mai mari decât cele actuale
As putea continua cu cel puțin încă 5-6 argumente pertinente, argumentate tehnic, însă, pana la urma, este vorba de opțiunea și capacitatea de înțelegere a fiecăruia dintre noi, restul e din categoria “covideala” care, asa cum am văzut și trăit, a “prins” destul de bine…
Iubesc Diselul
Alt prost cu masina electrica pai poluare nu fac masinile ,ci avioanele tirurile ,fac mai multa poluare fermele de animale dar daca esti animal prost de vede doar in fata….
Corect
Poluarea de acolo vine. Și se știe asta.
Defapt orice proces industrial poluează. Fie fer a de animale fie combinat siderurgic . Apropo războiul nu poluează? Armatele lumii nu poluează?:))) hahah
Doar ca pulimea vede poluare în mașini euro 6 și hibride..e incredibil în ce tara trăim…
Cineva spune “adica sa păstrăm poluarea ” bla,nla,bla. Un tânăr de tip Abrahams consuma doar în cadrul procesului de pornire, 240 litri motorina ! Leoparzi și alte salbaticiuni cu care se “joaca” militarii în aplicații, coboară spre 60%din acest consum. Admițând raționamentul ca doar Europa poluează- pe restul globului n-au treaba cu fițele noastre – ma întreb dacă tot parcul auto civil al Europei, ajunge la 50%din consumul de carburant al “jucariilor” armatelor europene !? Atunci, despre ce vorbim? Autoflagelare este numele a ceea ce facem și avem atatia “filozofi” pe tema asta. Doar ca nu gândesc cu mintea lor. Poate nu e!?!