In 2023, in Romania, daca spui Ssangyong, nu mai reprezinta o problema ca si in anii precedenti, unde majoritatea romanilor considerau aceste masini “drept chinezesti”.
In realitate, romanul de rand a inteles ca producatorul european de masa a decis, in 2020, sa-l insele atat la capitolul pret de achizitie, cat si la capitolul fiabilitate fata de produsele anilor 2000 cand VAG, Renault, PSA sau Fiat chiar produceau masini fiabile cu care te puteai deplasa 300.000 de km fara costuri exagerate.
Acum, in 2023 sa dai 20.000 de euro pe o Dacia Sandero produsa in Maroc, sau 30.000 euro pe un Clio sau Polo este ceva normal, si toti acesti producatori uita ca Romania este o tara saraca ce prefera masinile premium.
Acesta este si motivul pentru care Ssangyong Romania a devenit o marca demna de luat in seama, modelul Korando fiind mai ieftin ca un Duster si are performante reale mult mai mari, atat pe sosea, cat si in mediul off-road.
DE CE REXTON SI NU UN SUV BANAL EUROPEAN?
In urma cu 18 ani, testam in premiera pentru putinii urmaritori Autolatest, modelul Rexton I cu motorizarea Mercedes de 2.9 litri, care avea sa demonstreze ca poate parcurge 1 milion de km fara probeme tehnice, cum vedem pe modele precum Mercedes Clasa G sau Mercedes Sprinter 2.9 120 CP din anii 90:
Test Drive Ssangyong Rexton 2.9 TD/ 118 CP-Motor Mercedes si cutie manuala 2005
A urmat in 2007 un Rexton II facelift, care avea sub capota si mai celebrul motor Mercedes L5 2.7 CDI de 186 CP si cutia 5G Tronic, model care inca se afla pe soselele Europei fara ca proprietarii sa afiseze vreun gand de a vinde masina:
Ssangyong Rexton XVT, rafinament si calitate/ L5 2.7 186 CP si 402 Nm
In 2013 a urmat Rexton II facelift sau cum era el cunoscut drept Rexton W, masina care avea in premiera un motor diesel de doi litri e-XDI LET 155 CP si cutie 5G Tronic:
Test cu noul Ssangyong Rexton 2014 dotat cu transmisia automata Mercedes Benz 5G-Tronic
DE CE REXTON IN 2024?
In primul rand, pentru ca acum un SUV banal de clasa compacta precum RAV4, Tiguan sau Austral, au ajuns sa fie vandute chiar si cu 40.000 euro si nu au nici macar transmisie integrala.
Plecand de la aceasta premiza, vedem ca Rexton este “un gigant” printre SUV-urile de plastic europene, masina celor de la Ssangyong fiind masiva, puternica, buna calitativ si poate avea si 7 locuri.
Si daca nu crezi ca aceasta masina are mari sanse sa devina a ta, nu uita ca un Rexton G4 2.2 e-XDI – 5 locuri, diesel 2,2 litri, 202 CP, transmisie automata 8 trepte, se vinde la Bucuresti de catre dealerul SY Motors cu un pret cu TVA inclus de 33.990 euro!
MOTOR MERCEDES SI CUTIE DE KIA STINGER!
Sub capota lui SsangYong Rexton G4 se ascunde celebrul motor 2.2 CDI de origine Mercedes Benz, care, din fericire, nu are problemele intalnite la Mercedes, precum blocul din aluminiu sau sistemul twin-turbo, aici cei din Coreea aplicand metoda sigura cu un turbo de mari dimensiuni si o putere mare la turatii joase.
Pe hartie, motorul afiseaza 202 CP si 441 de Nm, insa comportamentul sau este imbunatatit de catre cutia AT8 produsa de Hyundai-KIA pentru marca premium Genesis, cutie regasita si pe KIA Stinger de 380 CP.
In viata reala, dupa aproape 2.000 de km, putem relata faptul ca noul SsangYong Rexton G4 este mult mai confortabil decat un SUV cu tractiune pe puntea fata, are reprize decente chiar si in depasirile scurte pe drumurile nationale si ofera o tinuta de drum decenta.
Pentru fanii sportivelor, trebuie spus ca noul Rexton nu are comportamentul unui BMW X5, insa nici nu se vinde cu 120.000 de euro cu dotari de top.
REXTON RAMANE SINGURUL CONUCURENT PENTRU DEFENDER SI LAND CRUISER
Si spunem asta pentru ca masina de fata are un sasiu separat si o transmisie specializata off-road, adica are o cutie de transfer cu viteze diferentiate LOW si HIGH.
Asta inseamna ca atunci cand toate masinile SUV de renume raman pe dreapta, cine conduce un Rexton cupleaza 4High si merge mai departe.
Sasiul separat, puntea spate multi-link si unghiurile bune de atac si degajare sunt principalele ingrediente prin care un cunoscator va alege tot timpul un Rexton, in detrimentul masinilor SUV de sosea.
Plus ca are la dispozitie o garantie reala de 10 ani pentru motor cutie si turbina, iar calitatea asamblarii chiar permite unui Rexton sa atinga 300.000 de km fara interventii in service.
Sfatul Autolatest este sa te uiti spre un Rexton Club cu transmisie integrala si vopsea metalizata, masina care se vinde la Bucuresti cu un pret extraordinar de 35.880 euro TVA inclus.
PRO
Garantie motor si cutie 10 ani sau 150.000 de km
Calitatea foarte buna a asamblarii
Motor diesel rafinat si relativ economic
Cutie de viteze KIA Genesis AT8 cu convertizor de cuplu
Printre putinele SUV-uri din Europa cu sasiu separat si caseta de reductie 4High-4Low
Pret de vanzare inferior oricarui model concurent
Nivel de echipare Premium Plus extrem de bogat
Valoare mare de revanzare
CONTRA
Imagine de marca in Romania
Lipsa transmisie 4WD standard
Vizibilitate precara in spate din cauza montantului C masiv
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 4 in linie
Injectie: Diesel 1 turbina
Capacitate cilindrica (cm3): 2157 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 86,2 x 92,4 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 202/3800
Cuplu maxim Nm – rot/min: 441/1600-2600
Carburant: Motorina
Rezervor litri: 70
Transmisie
Punte motoare: 4WD
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata AT8 convertizor de cuplu
Dimensiuni
Lungime (mm): 4850
Latime (mm): 4850
Inaltime (mm): 4850
Ampatament (mm): 2865
Portbagaj: 1,051-1,977 litri
Greutate la gol kg: 1.960
Anvelope: 255/50 R20
Performante
0 – 100 km/h (s) – 10.7
Viteza maxima (km/h) –190
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 7,6-8,7
Pret
Pret lista cu TVA : 33.990 €
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Un marketing agresiv trebuie la aceasta marca.Masinile sunt ok dar nu pe gustul tuturor.
Salut, părerea mea este ca mașina își merita banii și o garanție de 10 ani la motor ,cutie și turbo ,la ce mașini mai vezi asa ceva ,sincer se bazează pe ceva ,altfel nu dădea, garanția extinsa ! PS. Un duster este 27000 euro și este plin de plasticului și este o mașină inghesuita ,și rexton este 38000 € ,sa ne mai gândim! O zi frumoasa tuturora!
Eu am avut un ssangyong musso fabricat in 2002cu motor mercedes 2.9 diezel avea 523000 km si mergea perfect.de caroserie lasa putin de dorit pt nu era cine stie ce calitate.dar ca motor perfect.sincer si acuma imi pare rau dupa el.