Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Presa din Germania a descoperit ca un Mercedes diesel este mult mai eficient decat unul electric sau PHEV! C300e vs C300d vs EQE350+ 2022

In urma cu cateva zile jurnalistii de la AMS din Germania au ales sa puna fata in fata trei modele Mercedes care fac in mare parte din aceelasi segment pe o distanta de 2.000 km.

Este vorba de modelele C300e PHEV, gama C300d si modelul 100% electric EQE350+ 2022.

test comparativ C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, drive test C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, autolatest, phev vs diesel, electric vs diesel 2022, teste auto, consum real C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, essai C300e vs C300d vs EQE350+ 2022

DIESEL-UL ESTE CEL MAI EFICIENT!

Si cand spunem asta, jurnalistii germani nu uita ca acum in 2022 peste 60% din energia electrica din Germania este produsa prin arderea de carbuene, adica fiecare kw este extrem de poluant.

Modelul EQE350+  are sub capota un motor electric care ofera o putere maxima de 292 CP si un cuplu de 565 Nm, acumulatorul avand o capacitate de 90.6 kwh.

test comparativ C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, drive test C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, autolatest, phev vs diesel, electric vs diesel 2022, teste auto, consum real C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, essai C300e vs C300d vs EQE350+ 2022

Pe hartie masina merge peste 600 de km, insa in viata reala pe autostrazile din Germania autonomia scade pana undeva in zona de 450 km.

De fapt, gama EQE350 a avut nevoie de 5 incarcari la statiile de putere, timpul pierut fiind de 4 ore.

test comparativ C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, drive test C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, autolatest, phev vs diesel, electric vs diesel 2022, teste auto, consum real C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, essai C300e vs C300d vs EQE350+ 2022

De cealalta parte vedem gama C300e care este de fapt un C200 cu motorul 2.0 turbo de 204 CP corelat cu un motor electric de 127 CP si un acumulator destul de generos de 25.4 kwh. In total masina ofera o putere cumulata de 313 CP si 550 de Nm, insa nu reuseste sa fie mai rapida comparativ cu un banal diesel.

DE CE DIESEL-UL CASTIGA DETASAT?

In primul rand modelul C300d are sub capota noul diesel de doi litri si 265 CP care este ajutat de motorul electric MHEV de 20 CP extra, in total cele doua motorizari afisand o putere cumulata de 290 CP si 750 Nm.

test comparativ C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, drive test C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, autolatest, phev vs diesel, electric vs diesel 2022, teste auto, consum real C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, essai C300e vs C300d vs EQE350+ 2022

Pe sosea un C300d este mult mai rapid decat masina electica si cea PHEV, iar consumul sau mediu de 4.5 litri a permis o autonomie de 1.500 km cu cei 66 de litri de motorina.

In urma testului de 2.000 de km, masina diesel a ajuns la destinatie in 24:48 de ore, in timp ce modelele PHEV si electric au intarziat cu peste 4 ore ( 28:12 ore) pentru ca a au fost nevoite sa stationeze la statiile de incarcare.

test comparativ C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, drive test C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, autolatest, phev vs diesel, electric vs diesel 2022, teste auto, consum real C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, essai C300e vs C300d vs EQE350+ 2022

test comparativ C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, drive test C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, autolatest, phev vs diesel, electric vs diesel 2022, teste auto, consum real C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, essai C300e vs C300d vs EQE350+ 2022

test comparativ C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, drive test C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, autolatest, phev vs diesel, electric vs diesel 2022, teste auto, consum real C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, essai C300e vs C300d vs EQE350+ 2022

La capitolul costuri cea mai ieftina masina in cei 2.000 de km a fost cea electrica cu 156 euro ( pretul pentru 1 kw la statiile DC in Germania este de 0.52 euro sau 2.52 lei), insa masina diesel a consumat doar 83.4 litri de motorina, la un pret de 1.92 euro totatul fiind de 160 euro!

Adica cu doar 4 euro mai scump decat masina electrica care te costa la achizitie cu peste 20.000 euro mai mult!

test comparativ C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, drive test C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, autolatest, phev vs diesel, electric vs diesel 2022, teste auto, consum real C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, essai C300e vs C300d vs EQE350+ 2022

Cea mai costisitoare masina a fost cea PHEV pentru ca a consumat atat benzina cat si curent, jurnalistii oprind de 6 ori in statiile de incarcare pentru ca acumulatorul este destul de mic. Masina PHEV a avut un cost total de 228.8 euro.

UNDE PIERDE DEFINITIV MASINA ELECTRICA?

In primul rand trebuie spus ca un EQE350+ Long Range de 90 kwh are un pret de vanzare fara nici un echipament optional de 77.000 euro, insa daca alegem din lista de optionale ajungem repede la peste 90.000 euro si masina devine recomandata doar celor cu foarte multi bani.

Un C300e PHEV sau un C300d se vand in Romania cu un pret relativ apropiat de 57.000 euro fara dotari, insa chiar si asa modelul diesel are un pret usor inferior modelului PHEV.

test comparativ C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, drive test C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, autolatest, phev vs diesel, electric vs diesel 2022, teste auto, consum real C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, essai C300e vs C300d vs EQE350+ 2022

test comparativ C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, drive test C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, autolatest, phev vs diesel, electric vs diesel 2022, teste auto, consum real C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, essai C300e vs C300d vs EQE350+ 2022

test comparativ C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, drive test C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, autolatest, phev vs diesel, electric vs diesel 2022, teste auto, consum real C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, essai C300e vs C300d vs EQE350+ 2022

Electrica EQE pierde fara drept de apel pentru ca nu are o autonomie buna pe autostrada oricat se chinuie producatorul sa o promoveze, iar modelul PHEV este o solutie optima care trebuie sa impace “cele doua lumi”, insa bateria mica necesita in realitate mult mai multe opriri chiar si fata de gama EV.

CONCLUZIILE SPECIALISTILOR GERMANI

test comparativ C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, drive test C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, autolatest, phev vs diesel, electric vs diesel 2022, teste auto, consum real C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, essai C300e vs C300d vs EQE350+ 2022

Si daca consideri ca un C300e merge fara probleme doar pe bezina trebuie sa te anuntam ca in realitate consumul creste vertiginos si devine o adevarata povara.

In 2022 cea mai ECO solutie atat la capitolul emisii de CO2 cat si a timpului pierdut la volan ramane modelul C300d care este cel mai rapid, are cel mai mic consum si este singurul sa parcurga peste 1.500 de km cu o singura alimentare.

test comparativ C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, drive test C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, autolatest, phev vs diesel, electric vs diesel 2022, teste auto, consum real C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, essai C300e vs C300d vs EQE350+ 2022

test comparativ C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, drive test C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, autolatest, phev vs diesel, electric vs diesel 2022, teste auto, consum real C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, essai C300e vs C300d vs EQE350+ 2022

In acest test jurnalistii au descoperit ca acest diesel cu al sau sistem MHEV integrat in cutia 9G Tronic a reusit mearga cu motorul OPRIT chiar si 168 de km din cei 2.000 parcursi.

Concluzia lor a fost aceea, ca daca tot esti dispus sa mergi pe distante mari in Europa motorul diesel RAMANE SI IN ACEST MOMENT CEA MAI BUNA SOLUTIE!

test comparativ C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, drive test C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, autolatest, phev vs diesel, electric vs diesel 2022, teste auto, consum real C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, essai C300e vs C300d vs EQE350+ 2022

 

 

test comparativ C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, drive test C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, autolatest, phev vs diesel, electric vs diesel 2022, teste auto, consum real C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, essai C300e vs C300d vs EQE350+ 2022

test comparativ C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, drive test C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, autolatest, phev vs diesel, electric vs diesel 2022, teste auto, consum real C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, essai C300e vs C300d vs EQE350+ 2022

test comparativ C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, drive test C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, autolatest, phev vs diesel, electric vs diesel 2022, teste auto, consum real C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, essai C300e vs C300d vs EQE350+ 2022

test comparativ C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, drive test C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, autolatest, phev vs diesel, electric vs diesel 2022, teste auto, consum real C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, essai C300e vs C300d vs EQE350+ 2022

test comparativ C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, drive test C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, autolatest, phev vs diesel, electric vs diesel 2022, teste auto, consum real C300e vs C300d vs EQE350+ 2022, essai C300e vs C300d vs EQE350+ 2022

Articole Interesante

Alte Stiri

15 COMMENTS

  1. Concluzia este total incorecta, nu se compara un diesel ci un hybrid cu un PHEV și apoi cu un electric.
    La distante lungi Hybrid-ul bate detașat datorita sistemului de regenerare și a greutății mult scăzute. As fi curios daca s-ar compara cu un diesel clasic, daca vb de doar 168 KM sau de muuuuult mai mult. Spun asta ca șofer de hybrid și cu un stil de condus ce favorizează coasting-ul poți obține consumuri infime pe distante lungi daca te limitezi la 100km/h

    • În concluzie, pentru tine, mai specialist decât ziariștii specializați care au făcut testul, merită să dai cu 20000 euro mai mult și să te calce Tir-urile pe autostradă.😂

  2. Test facut ca sa faca publicitate la motoare cu aburi ( fie si aburi de motorina )). In realitate nimeni nu merge fara sa opreasca din cand in cand. Atunci poti sa si incarci bateria. Pretul electricitatii este exagerat. In orice caz, o masina merge predominant in oras sau imprejurimi. Pretul kw incarcat de acasa este de 3, 4 ori mai mic. Samd

  3. Deci undeva scrie ca are un consum mediu de 4,5 dar la urma a consumat 83 de litrii la 2000 km in loc de 90 cum e corect la un consum de 4,5,iar ca sa faci consumul asta de 4,5 trebuie sa mergi cu maxim 110-120,la a mea daca trec de 120 consumul incepe sa creasca.

    • Daca revii asupra textului ai sa vezi ca zice ca a mers 168 km cu motorul oprit din totalul de 2000. Ia vezi asa iese la calcul?

  4. Se vorbește de exagerări, manipulare vezi doamne că nu era diesel pur….
    Să se facă diesel hybrid nu doar benzină. Dacă te uiți la putere, cuplu și consum constați care este mai bun.
    Că o mașină merge predominant în oraș sau împrjurimi e doar părere personală și probabil că se referă la timpul în trafic nu km…și deci ajungem la mai multe încărcări….
    …”nimeni nu merge fara sa opreasca din cand in cand. Atunci poti sa si incarci bateria.” Da?!?! Unde stai atâtea ore? În mașină în soare fără motor pornit căci consumă?!!! La o masă sub umbrelă?! Cine ține o masă ocupată atâtea minute să bei tu un CICO la preț de PECO cu alții așteptând și ei să bage ștecherul pentru câteva zeci de minuteși să se relaxeze la o cafea/suc/țigară, cu vre-un copil plângând pe bancheta din spate…
    Dacă ții cont că în articol și test nu se spune nimic de poluarea pe care o generează producerea imenselor baterii de zeci de KW și de viitoarea problemă, poluarea generată de depozitarea bateriilor scoase din uz (e o problemă de mediu o amărâtă de baterie de 1,5 V ce se strânge de ani de zile separat prin toate țările mai răsărite…), mai dai de un plus pentru diesel.
    Problema nu e dieselul, problema este că sunt mulți care cer, din orgoliu de manelar, mașini cu puteri monstruoase și nu se vrea limitarea capacității cilindrice. Încă se vând turisme și SUV-uri monstruoase (repet) de 3,0 L, 4,0 L sau 5,0 L, nu contează motorizarea, cu care efectiv doar poluezi degeaba. Nu ai unde folosii atâta putere. Orice motor de 1,2- 2,0 L actual poate produce destulă putere și cuplu pentru a te deplasa, cu un turism sau SUV, optim (să zicem chiar mai mult decât decent) pe drumurile de astăzi; 130 sau 140 Km/h pe autostradă și nu mai vorbim de cei 30-50 km/h în localități….
    Altă chestiune legată de poluare este, în România de exemplu, infrastructura de kko a transportului public. Nu ai mijloc de transport, nu ai stații în apropiere, nu ai un minim de confort, nu este previzibilă ca timp…etc, normal că fiecare se va deplasa cu mașina lui și uite așa se ajunge la alt cerc vicios multe mașini pe drumuri puține, proaste, înguste….
    …”As fi curios daca s-ar compara cu un diesel clasic, daca vb de doar 168 KM sau de muuuuult mai mult. Spun asta ca șofer de hybrid și cu un stil de condus ce favorizează coasting-ul poți obține consumuri infime pe distante lungi daca te limitezi la 100km/h” foarte bine când conduci așa, la final, indiferent cu ce viteză au mers, dieselul ăla hybrid (un +20CP …) a ajuns cu 4 ore mai repede. Deci domnul meu, a condus cu un consum mic (iar stilul de condus nu a necesitat toți cei 290CP…. ceea ce am afirmat mai sus) și tot a ajuns mai repede decât PHEVul și electricul.
    DIESEL+un mic elecric ăla este Se vorbește de exagerări, manipulare vezi doamne că nu era diesel pur….
    Să se facă diesel hybrid nu doar benzină. Dacă te uiți la putere, cuplu și consum constați care este mai bun.
    Că o mașină merge predominant în oraș sau împrjurimi e doar părere personală și probabil că se referă la timpul în trafic nu km…și deci ajungem la mai multe încărcări….
    …”nimeni nu merge fara sa opreasca din cand in cand. Atunci poti sa si incarci bateria.” Da?!?! Unde stai atâtea ore? În mașină în soare fără motor pornit căci consumă?!!! La o masă sub umbrelă?! Cine ține o masă ocupată atâtea minute să bei tu un CICO la preț de PECO cu alții așteptând și ei să bage ștecherul pentru câteva zeci de minuteși să se relaxeze la o cafea/suc/țigară, cu vre-un copil plângând pe bancheta din spate…
    Dacă ții cont că în articol și test nu se spune nimic de poluarea pe care o generează producerea imenselor baterii de zeci de KW și de viitoarea problemă, poluarea generată de depozitarea bateriilor scoase din uz (e o problemă de mediu o amărâtă de baterie de 1,5 V ce se strânge de ani de zile separat prin toate țările mai răsărite…), mai dai de un plus pentru diesel.
    Problema nu e dieselul, problema este că sunt mulți care cer, din orgoliu de manelar, mașini cu puteri monstruoase și nu se vrea limitarea capacității cilindrice. Încă se vând turisme și SUV-uri monstruoase (repet) de 3,0 L, 4,0 L sau 5,0 L, nu contează motorizarea, cu care efectiv doar poluezi degeaba. Nu ai unde folosii atâta putere. Orice motor de 1,2- 2,0 L actual poate produce destulă putere și cuplu pentru a te deplasa, cu un turism sau SUV, optim (să zicem chiar mai mult decât decent) pe drumurile de astăzi; 130 sau 140 Km/h pe autostradă și nu mai vorbim de cei 30-50 km/h în localități….
    Altă chestiune legată de poluare este, în România de exemplu, infrastructura de kko a transportului public. Nu ai mijloc de transport, nu ai stații în apropiere, nu ai un minim de confort, nu este previzibilă ca timp…etc, normal că fiecare se va deplasa cu mașina lui și uite așa se ajunge la alt cerc vicios multe mașini pe drumuri puține, proaste, înguste….
    …”As fi curios daca s-ar compara cu un diesel clasic, daca vb de doar 168 KM sau de muuuuult mai mult. Spun asta ca șofer de hybrid și cu un stil de condus ce favorizează coasting-ul poți obține consumuri infime pe distante lungi daca te limitezi la 100km/h” foarte bine când conduci așa, la final, indiferent cu ce viteză au mers, dieselul ăla hybrid (un +20CP …) a ajuns cu 4 ore mai repede. Deci domnul meu, a condus cu un consum mic (iar stilul de condus nu a necesitat toți cei 290CP…. ceea ce am afirmat mai sus) și tot a ajuns mai repede decât PHEVul și electricul.
    DIESEL+un mic elecric ăla este ….

  5. Dar Mercedes are diesel hybrid. Eu dețin un C300h.. 2,2 diesel parcă 237 KW și 25 KW electric. Dacă le compara pe cele trei de mai sus și includeau și diesel electric.. nu cred că ieșea diesel simplu de 2.0 primul . Nu am calculat niciodată consumul real sau dacă ce arată în bord vis a vis de câți kilometri au fost parcurși pe baterie este chiar real. Cert este că sunt foarte mulțumit de mașină. Următoarea este un SUV de la același producător și același motorizare diesel/ hybrid.

    • Interesant articol.
      Eu îmi doresc sa îmi schimb mașina, conduc 100km/zi dus întors 90% autostrada.
      1. Dacă îmi iau diesel e ok ca preț, cam scump la motorina, în 5 ani probabil ca îmi vând rinichiul pe 1L motorina și impozit diesel.
      2. Iau electric e ok, am casa, bag la hidroelectrica, costa f mult mașina, probabil ca în 10 ani o duc direct la reciclare ca nu ia nimeni mașina fără baterie.
      3. Hybrid-preț decent, consum ok în oraș, consum pe autostrada f mare, not ok
      4. Phev- pot încarcă acasă și la lucru pt cei 50km dus și 50km întors. Preț mare de vânzare.
      Ce îmi iau? Bilet la tren ofc.

  6. O colecție de jumătăți de adevăruri și de comparații trase de păr, de genul mere cu pere samd. De exemplu, de la bun început cel care își cumpără mașină electrică știe că nu va avea autonomia unui diesel de oricare fel ar fi el așa că ajungem la comparația mere cu pere! Posesorii de electrice au alte avantaje fata de ICE avantaje de care articolul de mai sus nu suflă o vorbă. Nu intru in polemica cu posesorii de diesel sau benzina dar concepții greșite (voite sau din necunoaștere) de genul stai la încărcat ore întregi în soare sunt hilare pentru un posesor de mașină electrică, in cel mai nefericit caz stai o oră iar climatizarea unei mașini electrice consuma 3-5% din energia stației de încărcare de curent continuu (DC). Tot articolul are de fapt un iz de articol la comanda prin care producători de ICE și de petrol sa “convinga” lumea că bătrânul și cancerigenul diesel de fapt e eco și sănătos. Adică chiar nimeni nu remarcă dârele de fum de la motoarele diesel? Daca tot optează cineva pentru ICE (motoare cu combustie internă) măcar optați pentru benzină că e mai puțin nocivă decât diesel.

    • 👍 ar trebui menționat și randamentul cu care se pot obține cei cca 20 KW de curent electric necesari parcurgerii a 100 km cu o mașină electrica, chiar prin arderea de combustibili fosili( alt plus incontestabil pt electrice).
      Subscriu comentariului tău, mai mult decât atât, vorba proverbului, ” sunt cam acrii strugurii “.
      Nu mai amintesc nimic de posibilitatea încărcării 100% din surse regenerabile, dar pt asta e nevoie și de etica și responsabilitate….

    • tovarase, daca ti iei “ielectrica” umblii cu ea zilnic, si i dai talpa prin DE(adica tara mertzanelor) in 3-4 ani arunci bateria la gunoi. Ia vezi tu daca i faci 2 cicluri pe zi la baterie si ii faci si un ciclu de descarcare rapid (tipic daca mergi medie pe Autobahn >150kmh) in cat timp se duce capacitatea sub 80%? Ia sa vad eu care mai e valoarea masinii BEVdupa3-4 ani de folosit asa.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente