Este greu de inteles pentru cei care sunt fani Renault, VW sau Opel cum pe piata din Europa exista si alte marci auto care au produse mai bune si mai ieftine, insa incet incet vedem cum Europa a devenit o piata a masinilor produse de catre companii din Coreea de Sud.
Mult asteptata venire a japonezilor din anii 90 nu a avut loc, iar scaderea calitatii produselor Made in Europa din anii 2010 si pana in prezent a dus la adevarata invazie a marcilor auto din Coreea de Sud.
Si ca sa intelegi mai bine cat de tragica este situatia pemtru producatorii europeni trebuie sa ne uitam la gama Ford care ofera un crossover de clasa mica Puma, sau Renault cu un Austral un crossover de clasa compacta, in timp ce Hyundai vine cu un Santa Fe gigantic asemenea lui SsangYong Rexton sau Kia Sorento 2023.
In timp ce europenii au renuntat la masinile lor cu caroserii spatioase pentru electrice si citadine penibile, cei din Asia au inceput sa aduca masini voluminoase care sa fie spatioase la interior, si comercializate cu preturi mai mult decat decente.
In prezent Ford vinde un Puma de Craiova cu dotari optionale cu un pret de peste 35.000 euro si are sub capota un L3 de 999 cmc, iar un SangYong Tivoli cu motor cu 4 cilindri de 163 CP si cutie automata Aisin se vinde cu doar 15.500 euro, adica cu un pret mai mic cu 19.500 euro.
Aceeasi situatie este regasita si la VW unde un banal Polo 1.0 TSI se vine cu dotari cu un pret de peste 31.000 euro.
Si aici putem continua cu un Rexton full size vandut la Bucuresti cu 35.490 euro, masina care vine standard cu un motor 2.2 CDI de 202 CP de origine Mercedes si o garantie de 10 ani sau 150.000 de km.
In aceeasi masura ne uita la noul Santa Fe care este un SUV cu o caroserie masiva care va avea 7 locuri, masina dotata cu motorizari de top precum 2.5 Turbo de 290 CP si cutie automata AT8.
Invazia chinezilor va avea loc cu siguranta pe segmentul electric, insa cu siguranta marcile Kia, SsangYong si Hyundai vor avea cel mai mare castig de piata in Europa pentru ca vand masini mari, cu motoare puternice la preturi decente de achizitie.
Test de consum cu noua Kia Sorento 2.2 SmartStream Diesel Premium 2022!
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Articolul nu este tocmai “actual” …Tivoli nu se mai gaseste la vanzare in Romania, si probabil daca mai apare va avea un pret mult umflat…ca asa stiu dealeri romani sa faca comert….sa te rupa la buzunare
Asta? https://www.ssangyong.ro/modele/stoc-masini/?caru-smFilter=modelGroup%7CTivoli&caru-smPage=1
Apropo, nu ar strica sa va uitati si la marca DR Automobile…niste italieni care vand niste chinezarii interesante ( componente chinezesti) si care au modele pentru toate buzunarele …de italieni ;
https://www.drautomobiles.com/en/modello/4-0/
Eu zic ca daca ar vinde si in Ro modelele lor , piata ar fi mai dinamica si mai ..benefica!
https://autolatest.ro/stiri/dr-automobiles-aduce-in-europa-noul-suv-cu-7-locuri-dr-7-0-turbo-6-dct-gpl-2023/
https://autolatest.ro/stiri/noul-suv-evo3-construit-in-china-se-vinde-in-italia-si-spania-cu-un-pret-de-16-900-euro-mult-mai-ieftin-decat-un-sandero-stepway/
https://autolatest.ro/stiri/in-6-luni-dr-automobile-italia-a-vandut-14-000-de-masini-chinezesti-chery-1-5-turbo-pe-gpl/
https://autolatest.ro/stiri/suv-ul-chinezesc-dr-automobiles-dr-7-0-de-160-cp-se-vinde-cu-32-000-euro-tva-inclus/