Tucson a ramas un nume greu pe piata din Romania, dupa 15 ani de succese intr-un segment dominat clar de marcile europene VW, Skoda sau Renault.
Acum, in 2023 Hyundai Romania ne-a imprumutat un Tucson PHEV de ultima generatie, care reprezinta, fara doar si poate, una dintre cele mai bune masini din acest segment, indiferent de ceea ce spun fanii masinilor germane.
CAROSERIE
Tucson 2023 este atat de bun incat este, fara discutii, unul dintre cele mai vandute masini SUV din Romania, si asta nu o spunem noi, trebuie doar sa te uiti pe strazile patriei si cu siguranta la cateva minute vei vedea un Tucson din aceasta generatie.
Marea intrebare este cum a reusit Hyundai sa faca acest Tucson un best-seller in Romania, piata dominata de VW Tiguan si Renault Kadjar, raspunsul fiind unul extrem de simplu: prin calitate si un pret foarte bun de achizitie.
Tucson-ul actual se vinde cu succes in intreaga lume, pentru ca este o masina fara compromisuri, interiorul este foarte bun calitativ iar motorizarile sunt complete.
TEST CU CEL MAI BUN TUCSON DIN EUROPA
Aici vorbim evident de masina din acest test drive, care este un Tucson in versiunea de top PHEV, adica Tucson-ul de 265 CP si un nivel de echipare de top Luxury.
Tehnic, masina celor de la Hyundai are aceleasi componente cu ceea ce vedem la Kia Sportage PHEV adica, un motor SmartStream eficient si o motorizare electrica cu resurse de cuplu foarte bune.
Motorul pe benzina 1.6 SmartStream ofera o putere maxima de 180 CP si 265 Nm, motor ajutat tot timpul de un motor electric de 91 CP si 301 Nm, in total cele doua propulsoare afisand o putere cumulata de 265 CP.
In viata de zi cu zi, si in modul ECO, masina pleaca de pe loc in oras cu motorul electric, adica consumul real de benzina mediu este de 7 litri pentru fiecare 100 de km, cifra demna de un diesel de cilindree mica montat pe o compacta de acum 15 ani.
Singura zona unde PHEV-ul nu straluceste este mersul pe autostrada, unde consumul este mult prea mare. Noi, pana la Constanta si retur, am avut o medie de 10 litri de benzina.
TUCSON VS CONCURENTA SA DIRECTA
Actuala generatie de Tucson este o masina completa, pentru ca are si un nivel de echipare de baza Comfort care se vinde cu Rabla cu un pret de 22.300 euro TVA inclus, adica chiar mai putin si decat un Duster 1.33 TCe.
De partea cealalta a baricadei, vedem ca noul Renault Austral nici macar nu este oferit cu o versiune PHEV, iar VW Tiguan nu primeste decat motorul 1.5 TSI de 150 CP, motor care nu are nici o sansa in fata celor 265 CP de la Tucson.
Francezii de la Citroen au un SUV foarte bun, respectiv gama C5 Aircross Shine PHeV FWD 225 CP care, din pacate, se vinde cu dotari echivalente cu un pret de 52.000 euro.
Un alt posibil concurent este gama Suzuki Across PHEV care, din pacate, este mai puternic, insa care se vinde cu un pret de peste 56.540 euro, adica cu 13.000 euro mai mult decat oferta celor de la Hyundai in Romania.
Cand tragem linie vedem ca acest Tucson PHEV este un bestseller in Romania, pentru ca are cel mai bun raport pret-performante-costuri de pe piata, insa si 5 ani garantie bumper-to-bumper fara limita de km.
PRO
Unul dintre cele mai bine vandute SUV-uri din Europa
Calitate buna de fabricatie
Doua motoare cu o putere cumulata de 265 CP si 350 Nm
Cutie automata electrizata cu convertizor de cuplu AT6
Interior cu sisteme multimedia imprumutate de la Ioniq5 si Ioniq6
Transmisie 4×4 pentru cei care fac soft off-road
Merge fara probleme in modul EV chiar si 60 de km
CONTRA
Pret realtiv de achizitie mare chiar si cu Rabla
Chiar si la versiunea de top inca exista dotari optionale
Rezevor extrem de mic care se traduce printr-o autonomie mica
Consum de benzina mare pe autostrada
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie Turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1598 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75,0 mm x 89,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 180/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 265/1500
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 42
Motoare Electrice
1 motoar electric de 91 CP si 304 Nm / 0-2.100 rpm
Cuplu motor cumulat de 350 Nm
Acumulator- 13.8 kwh
Transmisie
Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: Hyundai e-6AT convertizor cuplu
Dimensiuni
Lungime (mm): 4500
Latime (mm): 1865
Inaltime (mm): 1650
Ampatament (mm): 2680
Portbagaj: 558-1737 l
Greutate la gol kg: 1793
Performante
0 – 100 km/h (s) – 8.2
Viteza maxima (km/h) –191
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 1.4
Anvelope: 235/50R19
Pret
Pret lista cu TVA : 43.440 euro pret baza Premium din care scazi Rabla Plus 6.439 euro si ajungi la un total de 37.843 euro TVA inclus!
Test drive, plssssss
Articol incomplet, nedocumentat corect, pare a fi facut la comanda! Pt cine plătește.
🙂 Cum adica este incompelet, platit sau facuta la comanda?
Explica sa vada si ceilalti cititori parerea ta!
O remarca si anume la contra ati spus “Chiar si la versiunea de top inca exista dotari optionale” nu exista dotari optionale doar una si anume daca vrei interior teal,atat ca vopseaua alegi care vrei.Detin versiunea luxury si stiu ce vorbeec.
Si daca vrei un N Line…nu este un pachet optional?
În cât timp se livrează de la comanda?
Din cunostintele mele nu se poate comanda in Romania tucson Nline,asa ca degeaba va imflamati ca nu aveti dreptate,plus ne publicarea comentariilor pertinente.
Comentariul care ataca fara argumente un plan editorial corect este blocat!
Daca vrei sa comentezi “la liber” poti oricand sa o faci la tine pe wall!
Nu aici!
Repet ai gresit recunoaste,punct.
Cine ce, si unde? 🙂
Spune-mi terog la care reprezentanta poti comanda tucson echipare Nline si am incheiat discutia,in care tu sustii ca este pachet optional (adevarat dar repet degeaba daca Tiriac auto nu aduce in Romania si astfel nu poti trece ca – ).
Vezi ca Romania nu mai este o tara INCHISA ca in 1989, poti sa cumperi de unde vrei masini din Comunitatea Europeana fara nici o taxa suplimentara!
Insa, lenea romanilor este deja antologica!