Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive in premiera cu noua Kia Sportage PHEV 1.6 T-GDI 265 CP 4×4 AT6 GT Line 2023-Merge electric peste 60 km

Masina din acest test drive este, fara discutii, cel mai bun Sportage din istorie, pentru ca este cel mai puternic, cel mai economic si are cel mai bun tren de rulare.

Este vorba evident de versiunea de top, care se numeste Kia Sportage PHEV MY23 1.6 T-GDi 6AT 4×4 GT Line, masina care ofera sistemul plug in hybrid, insa si un nivel de echipare GT Line de top.

Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, test drive, drive test, review, test ro, pret, autolatest kiablog Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, gard la sol, 0-100, baterie, autonomie Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023

Cu aceasta echipare un Sportage nu devine numai o masina extrem de performanta, cat si o masina cu reale valeitati premium.

Si cand spunem asta ne uitam la pretul de lista cu toate dotarile al unui asemenea Sportage, in comparatie cu ceea ce gasim la un BMW X3, Mercedes GLC si de ce nu la un RAV4 PHEV de la Toyota.

Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, test drive, drive test, review, test ro, pret, autolatest kiablog Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, gard la sol, 0-100, baterie, autonomie Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023

CAROSERIE

Toti stim deja cum arata un Sportage pe sosea, insa cand vorbim de gama de top, trebuie spus ca masina celor de la Kia este destul de diferita fata de o versiune de baza Urban.

Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, test drive, drive test, review, test ro, pret, autolatest kiablog Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, gard la sol, 0-100, baterie, autonomie Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023

In primul rand, trebuie spus ca un GT Line si in special versiunea PHEV, are un tren de rulare complet diferita fata de cel al unui Sportage normal, pentru ca masina are toate dotarile oferite standard, iar sistemul PHEV este mult mai greu.

Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, test drive, drive test, review, test ro, pret, autolatest kiablog Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, gard la sol, 0-100, baterie, autonomie Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023

Greutatea la gol mai mare a permis producatorului sa echipeze suspensia cu noi elemente care diferentiaza comportamentul masinii, de aici si realele caracteristici de SUV premium.

CUM SE CONDUCE UN PHEV DE LA KIA?

Asa cum era de asteptat, cei de la Kia “nu se joaca” si ofera pe actuala generatie de Sportage un sistem PHEV complet, care include un acumulator cu o capacitate de 13.8 kwh capabil de o autonomie in modul EV de peste 50 km.

Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, test drive, drive test, review, test ro, pret, autolatest kiablog Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, gard la sol, 0-100, baterie, autonomie Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023

Insa, vedeta celor de la Kia este motorul pe benzina 1.6 Smart Stream, care ofera o putere maxima de 180 CP si 265 Nm, motor ajutat tot timpul de un motor electric de 91 CP si 301 Nm, in total cele doua propulsoare afisand o putere cumulata de 265 CP.

Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, test drive, drive test, review, test ro, pret, autolatest kiablog Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, gard la sol, 0-100, baterie, autonomie Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023

In viata de zi cu zi, si in modul ECO, masina pleaca de pe loc, in oras, cu motorul electric, adica consumul real de benzina mediu este de 7 litri pentru fiecare 100 de km, cifra demna de un diesel de cilindree mica montat pe o compacta de acum 15 ani.

Singura zona unde PHEV-ul nu straluceste este mersul pe autostrada, unde consumul este mult prea mare.

DE CE UN SPORTAGE PHEV IN 2023?

Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, test drive, drive test, review, test ro, pret, autolatest kiablog Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, gard la sol, 0-100, baterie, autonomie Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023

Pentru ca este cea mai buna solutie pentru cei care vor un SUV modern, spatios, care merge in modul EV, insa care poate ajunge si la distante de peste 700 km cu o singura alimentare.

PHEV-ul este masina ideala atat pentru mersul in oras zi de zi, pentru ca atunci functionezi in modul 100% electric, insa poti pleca si in concediu cu familia, fara sa-ti fie frica ca nu gasesti prin cine stie ce tari statii de alimentare.

Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, test drive, drive test, review, test ro, pret, autolatest kiablog Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, gard la sol, 0-100, baterie, autonomie Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023

Iar, pentru cei care solutia Hybrid si PHEV nu este inca optima, Kia ofera pe acest Sportage, in continuare, motorizarea 1.6 CRDI de 136 CP care ofera, fara discutii, un consum mediu extrem de mic.

Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, test drive, drive test, review, test ro, pret, autolatest kiablog Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, gard la sol, 0-100, baterie, autonomie Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Pentru doar 37.000 euro cu toate taxele incluse, nu prea poti sa-ti cumperi un SUV PHEV cu transmisie automata clasica cu convertizor de cuplu in Romania.

Kia Sportage PHEV este o vitrina tehnologica a marcii din Coreea, iar versiunea de top GT Line fiind un produs cu reale pretentii premium, in ciuda imaginii de marca.

Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, test drive, drive test, review, test ro, pret, autolatest kiablog Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, gard la sol, 0-100, baterie, autonomie Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023

Sfatul nostru este sa mergi cu masina intr-un test drive la dealerul MIT Motors, insa doar dupa efectuarea unui test cu gama VW Tiguna, Hyundai Tucson, Citroen C5 Aircross sau Renault Austral.

Restul, este doar garantia de 7 ani sau 150.000 de km bumper-to-bumper, care reprezinta, fara discutii, cea mai buna oferta de pe piata auto din Romania.

PRO

Design interesant

Calitate buna de fabricatie

Doua motoare cu o putere cumulata de 265 CP si 350 Nm

Cutie automata electrizata cu convertizor de cuplu AT6

Consum bun de benzina in oras

Interior cu sisteme multimedia imprumutate de la EV6

Transmisie 4×4 pentru cei care fac soft off-road

Merge in modul EV chiar si 60 de km

 

CONTRA

Pret realtiv de achizitie mare chiar si cu Rabla

Chiar si la versiunea de top inca exista dotari optionale

Rezevor extrem de mic care se traduce printr-o autonomie mica

Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, test drive, drive test, review, test ro, pret, autolatest kiablog Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, gard la sol, 0-100, baterie, autonomie Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023

FISA TEHNICA 

Motor Benzina

Numar de cilindri: 4 in linie Turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1598 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75,0 mm x 89,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 180/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min:  265/1500
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 42

Motoare Electrice

1 motoar electric de 91 CP si 304 Nm / 0-2.100 rpm
Cuplu motor cumulat de 350 Nm
Acumulator- 13.8 kwh

Transmisie

Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: Kia e-6AT convertizor cuplu

Dimensiuni

Lungime (mm): 4515
Latime (mm):  1865
Inaltime (mm): 1650
Ampatament (mm): 2680
Portbagaj: 587-1776 l
Greutate la gol kg: 1830

Performante

0 – 100 km/h (s) – 8.3
Viteza maxima (km/h) –191
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.6
Anvelope: 215/65R17

Pret
Pret lista cu TVA : 43.440 euro pret  baza STYLE din care scazi Rabla Plus 6.439 euro si ajungi la un total de 37.001 euro TVA inclus!

Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, test drive, drive test, review, test ro, pret, autolatest kiablog Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023, gard la sol, 0-100, baterie, autonomie Kia Sportage PHEV 265 CP AT6 GT Line 2023

 

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente