Masina din acest test drive este, fara discutii, cel mai bun Sportage din istorie, pentru ca este cel mai puternic, cel mai economic si are cel mai bun tren de rulare.
Este vorba evident de versiunea de top, care se numeste Kia Sportage PHEV MY23 1.6 T-GDi 6AT 4×4 GT Line, masina care ofera sistemul plug in hybrid, insa si un nivel de echipare GT Line de top.
Cu aceasta echipare un Sportage nu devine numai o masina extrem de performanta, cat si o masina cu reale valeitati premium.
Si cand spunem asta ne uitam la pretul de lista cu toate dotarile al unui asemenea Sportage, in comparatie cu ceea ce gasim la un BMW X3, Mercedes GLC si de ce nu la un RAV4 PHEV de la Toyota.
CAROSERIE
Toti stim deja cum arata un Sportage pe sosea, insa cand vorbim de gama de top, trebuie spus ca masina celor de la Kia este destul de diferita fata de o versiune de baza Urban.
In primul rand, trebuie spus ca un GT Line si in special versiunea PHEV, are un tren de rulare complet diferita fata de cel al unui Sportage normal, pentru ca masina are toate dotarile oferite standard, iar sistemul PHEV este mult mai greu.
Greutatea la gol mai mare a permis producatorului sa echipeze suspensia cu noi elemente care diferentiaza comportamentul masinii, de aici si realele caracteristici de SUV premium.
CUM SE CONDUCE UN PHEV DE LA KIA?
Asa cum era de asteptat, cei de la Kia “nu se joaca” si ofera pe actuala generatie de Sportage un sistem PHEV complet, care include un acumulator cu o capacitate de 13.8 kwh capabil de o autonomie in modul EV de peste 50 km.
Insa, vedeta celor de la Kia este motorul pe benzina 1.6 Smart Stream, care ofera o putere maxima de 180 CP si 265 Nm, motor ajutat tot timpul de un motor electric de 91 CP si 301 Nm, in total cele doua propulsoare afisand o putere cumulata de 265 CP.
In viata de zi cu zi, si in modul ECO, masina pleaca de pe loc, in oras, cu motorul electric, adica consumul real de benzina mediu este de 7 litri pentru fiecare 100 de km, cifra demna de un diesel de cilindree mica montat pe o compacta de acum 15 ani.
Singura zona unde PHEV-ul nu straluceste este mersul pe autostrada, unde consumul este mult prea mare.
DE CE UN SPORTAGE PHEV IN 2023?
Pentru ca este cea mai buna solutie pentru cei care vor un SUV modern, spatios, care merge in modul EV, insa care poate ajunge si la distante de peste 700 km cu o singura alimentare.
PHEV-ul este masina ideala atat pentru mersul in oras zi de zi, pentru ca atunci functionezi in modul 100% electric, insa poti pleca si in concediu cu familia, fara sa-ti fie frica ca nu gasesti prin cine stie ce tari statii de alimentare.
Iar, pentru cei care solutia Hybrid si PHEV nu este inca optima, Kia ofera pe acest Sportage, in continuare, motorizarea 1.6 CRDI de 136 CP care ofera, fara discutii, un consum mediu extrem de mic.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Pentru doar 37.000 euro cu toate taxele incluse, nu prea poti sa-ti cumperi un SUV PHEV cu transmisie automata clasica cu convertizor de cuplu in Romania.
Kia Sportage PHEV este o vitrina tehnologica a marcii din Coreea, iar versiunea de top GT Line fiind un produs cu reale pretentii premium, in ciuda imaginii de marca.
Sfatul nostru este sa mergi cu masina intr-un test drive la dealerul MIT Motors, insa doar dupa efectuarea unui test cu gama VW Tiguna, Hyundai Tucson, Citroen C5 Aircross sau Renault Austral.
Restul, este doar garantia de 7 ani sau 150.000 de km bumper-to-bumper, care reprezinta, fara discutii, cea mai buna oferta de pe piata auto din Romania.
PRO
Design interesant
Calitate buna de fabricatie
Doua motoare cu o putere cumulata de 265 CP si 350 Nm
Cutie automata electrizata cu convertizor de cuplu AT6
Consum bun de benzina in oras
Interior cu sisteme multimedia imprumutate de la EV6
Transmisie 4×4 pentru cei care fac soft off-road
Merge in modul EV chiar si 60 de km
CONTRA
Pret realtiv de achizitie mare chiar si cu Rabla
Chiar si la versiunea de top inca exista dotari optionale
Rezevor extrem de mic care se traduce printr-o autonomie mica
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie Turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1598 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75,0 mm x 89,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 180/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 265/1500
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 42
Motoare Electrice
1 motoar electric de 91 CP si 304 Nm / 0-2.100 rpm
Cuplu motor cumulat de 350 Nm
Acumulator- 13.8 kwh
Transmisie
Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: Kia e-6AT convertizor cuplu
Dimensiuni
Lungime (mm): 4515
Latime (mm): 1865
Inaltime (mm): 1650
Ampatament (mm): 2680
Portbagaj: 587-1776 l
Greutate la gol kg: 1830
Performante
0 – 100 km/h (s) – 8.3
Viteza maxima (km/h) –191
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.6
Anvelope: 215/65R17
Pret
Pret lista cu TVA : 43.440 euro pret baza STYLE din care scazi Rabla Plus 6.439 euro si ajungi la un total de 37.001 euro TVA inclus!