Una dintre cele mai surprinzatoare masini SUV de pe piata din Europa este construita de catre Ssangyong si are mari sanse sa devina un best-seller, pentru ca vine cu performante de top si un pret extrem de atragator.
Din primul moment trebuie spus ca noul Ssangyong Torres 1.5 GDI Turbo 163 CP AT6 Aisin 4WD este o masina mai mare decat un Korando, testat de noi mai jos:
Test Drive cu noul Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163 CP cutie automat Aisin AT6 2WD Premium 2022
Fanii marcii stiu care sunt punctele forte ale lui Korando, insa noi venim si spunem ca cei de la Ssangyong au ridicat stacheta si mai mult cu acest Torres 2023.
CAROSERIE
Din start trebuie spus ca un Torres este mai mare decat un Korando, insa este mai mic decat un Rexton, dimensiuni perfecte pentru cei care nu vor masivitatea unui Rexton, insa nici compactitatea unui Korando & Co.
In viata reala, noul Torres are mari sanse sa fie un best-seller in Romania, pentru simplul fapt ca are un pret de vanzare care incepe de la 28.950 euro, pret cu TVA inclus, care rivalizeaza atat cu Duster intr-o versiune de top, cat si cu modelele concurente precum Kia Sportage sau Hyundai Tucson.
INTERIOR
Fata de un Korando deja best-seller in Romania, noul Torres este un produs superior, materialele de la interior fiind la nivelul unui Rexton, iar diferenta de pret este in medie cu doar 4.000 euro mai mare.
Fanii Ssangyong vor aprecia fara discutii noul Torres, insa masina aceasta are mari sanse sa detroneze nume mari din segmentul SUV, pentru ca se conduce cu un feeling de masina premium, iar design-ul exterior este cu adevarat un punct forte.
MOTOR SI CUTIE
Tehnic, noul Torres este identic cu Korando, respectiv are sub capota motorul cu 4 cilindri turbo de 1.5 litri si 163 CP, insa setarile cutiei AT6 produsa de japonezii de la Aisin sunt complet diferite.
De acum, cutia “stie” sa faca coasting cand ridici piciorul de pe acceleratie, sistemul AT cu convertizor al lui Aisin dovedind din nou ca toate transmisiile secventiale cu dublu ambreiaj sunt problematice si sufera la capitolul rafinament.
Motorizarea lui Torres nu este in nici un fel una sportiva, insa cei 163 de CP si 280 Nm reusesc sa ofere SUV-ului un comportament decent, chiar si cand esti pus in fata unei depasiri clasice pe drumurile cu o singura banda pe sens din Romania.
Consumul real al masinii de fata a fost de 6.5 litri in mediul extraurban si 10-11 litri intr-un Bucuresti aglomerat, cifre decente daca ne uitam la masivitatea caroseriei si la faptul ca benzina din Romania are, din iulie, o mare problema cu cei 10% biocombustibil din ea.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Noul Torres este, fara doar si poate, o optiune clara la orice masina produsa de marcile din Coreea, cat despre cele din Europa, putem spune ca Ssangyong a ajuns la un nivel de rafinament greu de anticipat chiar si cu 10 ani in urma.
Sa cumperi un Ssangyong cu scaune ventilate, active cruise control, cu bancheta spate incalzita cu doua trepte sau cutie automata cu convertizor, care face coasting, sunt echipamente care sunt oferite de catre europeni doar pe masini cu preturi de peste 60.000 euro!
La un pret de 30.000 euro cu toate taxele incluse, poti pleca acasa cu un Torres Club cu transmisie automata, adica cu un SUV full size cu 10 ani garantie, dotat cu cea mai fiabila cutie automata din segment.
Poti cumpara masina din acest test drive de la dealerul SMT SsangYong Pallady.
PRO
Garantie motor si cutie 10 ani sau 150.000 de km
Calitatea buna a asamblarii-Made in Koreea
Motor pe benzina rafinat chiar si in mediul urban
Cutie de viteze Toyota Aisin cu convertizor de cuplu
Torres ramane printre ultimele modele SUV cu transmisie integrala
Cutie Aisin cu functia de coasting extrem de eficienta
Valoare mare de revanzare pentru ca are garantia de 10 ani
Calitate de fabricatie foarte buna
CONTRA
Imagine de marca in Romania
Consum relativ mare de benzina
Lipsa cutie automata pentru versiunea de baza
Rezervor prea mic de benzina
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 4 in linie G15DTF
Injectie: Benzina 1 turbina
Capacitate cilindrica (cm3): 1497 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 76 x 82,5 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 163/5000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 260/1500-4000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 50
Transmisie
Punte motoare: 4WD
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata AT6 convertizor de cuplu
Dimensiuni
Lungime (mm): 4700
Latime (mm): 1890
Inaltime (mm): 1710
Ampatament (mm): 2680
Portbagaj: 839-1662 litri
Greutate la gol kg: 1500
Jante 245/45 R20 Diamond Cut
Performante
0 – 100 km/h (s) – 9.8
Viteza maxima (km/h) –191
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 9.8
Pret
Pret lista cu TVA : 28.990 €
Parcă e frigiderul meu😁😁😁🤪🤪