Autolatest se dovedeste a fi singura publicatie auto din Romania care chestioneaza cresterile agresive de preturi pentru toate masinile noi vandute in 2022, cresteri care duc doar la alienarea clientilor pentru ca producatorii sa afiseze un profit cat mai mare.
Tinand cont de acestea, Autolatest intreaba romanii “ce parere au” despre preturile extrem de mari ale masinilor Dacia produse la Pitesti, preturi care din nefericire nu mai au nici o legatura cu band-ul Dacia ca fiind low-cost.
Si aceasta crestere este cel mai bine reprezentata de lista de preturi a noului Logan 3 2022, care a fost configurat in versiunea Prestige cu transmisia CVT plus accesorii, si care a ajuns acum la sfarsit de an 2022 la suma totala de 18.200 euro TVA inclus.
Si daca nu crezi, ca Dacia Logan are un pret de vanzare destul de mare pentru pretentiile marcii, mai jos am realizat un top al celor mai apropiate masini ca preturi de gama pitestenilor:
CE MASINI NOI POTI SA-TI CUMPERI LA 18.500 EURO?
Aici putem sa amintim de gama Hyundai Elantra fabricata in Coreea de Sud care are sub capota motorul clasic fara turbo 1.6 MPI de 123 CP si care se vinde Confort cu 17.874 euro TVA inclus.
Pentru cei care nu cunosc deja masina trebuie spus ca Elanta este o berlina mult mai mare si mult mai spatioasa decat un Logan 3.
O alta masina concurenta cu Logan 3 este noua KIA Ceed 1.5 T-GDI BEST 160 CP MT6 cu 17.935 euro TVA inclus, model care ofera din start un motor cu 4 cilindri turbo de 160 CP mult mai performant decat cel de la Dacia cu 3 cilindri si 999 cmc.
Un alt concurent cu un pret relativ apropiat este Skoda Scala care se vinde in Romania in versiunea de baza Style 1.0 TSI si 110 CP cu un pret de 18.983 euro, adica cu doar 500 euro mai scump decat o Dacia Logan 3.
De partea japoneza poti alege fara probleme o Toyota Corolla Sedan Eco MT echipata cu motorul 1.5 de 125 CP care se vinde cu un pret de 20.200 euro, pret mai mare fata de cel al Daciei, insa aici vorbim de o masina Toyota recunoscuta ca fiind extrem de fiabila.
Si daca chiar vrei sa ne spui ca in Logan este spatiu mult mai mare fata de aceste masini concurente, recomandam sa te uiti la o KIA Ceed SW 1.0 TGDI de 120 CP care este un model estate mult mai sptios decat orice Dacia Logan din prezent.
Versiunea sa de baza este Ceed SW MY23 1.0 T-GDi 6MT BEST, si se vinde cu un pret cu TVA inclus de 20.478 euro.
Cum ati ajuns la 18000 de euro cand cvt costa cu 1000 de euro peste varianta prestige 90 tce mt6 full care este 13300 de euro?
Vezi in configuratorul lor!
Cererea este cea care generează oferta! În loc să ne minunăm, mai bine trecem peste! Când un produs a devenit prea scump nu îl mai cumperi și cauți alternative! Și amânarea deciziei de cumpărare este o alternativă, și trasul de mașina veche este o alternativă. O vorbă înțeleaptă spune: lasă prețul să vină la tine, nu fugi tu după preț! Banii sunt la mine, mașina e la ei! Garantat eu pot să țin banii mai mult timp decât pot ține ei mașina!
Corect! 🙂
Bine spus
Dacia e masina , nu caruta
Datorită cererii clienților, Dacia nu mai este o mașină low cost și tot o dată calitatea este peste a altor branduri mult mai bine cotate comparând banii plătiți. Desi daca te uiți pe stradă înțelegi că mulți au trecut peste prejudecăți și au ales “intelpt”, inca mai sunt români care prefera un fotoliu șters de culoare in detrimentul lipsei de griji, timp și nervi pierduți prin service-uri care ori cum devin din ce in ce mai scumpe.
Nu mai compara Dacia full option cu concurența în varianta cheală.
Dacia automată cu concurența pe manual.
E penibil!
La același nivel de echipare și aceleași dotări, concurența este Dacia+ aprox. 5000 de euro.
Dacă mai iei în considerare și garda la sol, concurența ajunge la Dacia + aprox. 10000 de euro.
Așa că lasă poveștile astea pentru cine nu se pricepe la auto.
P.S. Ce ne facem că piesele pe original la Dacia sunt mai ieftine ca cele aftermarket?
Singura marcă din lume probabil la care se întâmplă asta .
Pretul este exagerat la Dacia. Ai tambure pe spate nu discuri, ai garantie la vopsea 6 ani nu 12, ai 2 stele la crash test EURONCAP nu 5, treceai cu vederea ca-i ieftina. Acum care-i scuza? Nu mai bine iau o Scala de 5 stele?
Nu se merita
Un jogger e 19.000€
Un joggrt e mult mai bun de cat o Dacia Logan
Logan, Sandero, motor de 90 cp cu cutie CVT ?!? Singurul cu CVT !!! Jogger fără nicio versiune cu CVT ?!?
Dacia, căruțe frate, frumos ambalate in marketing de joasa speță. De fiecare dată când se lansează o versiune de Dacie, netu (YouTube, bloguri, etc) e resuscitat financiar la fel ca un muribund. Zeci și sute de laude, teste, Q7 vs Duster offroad, daca tot au păstrat diferențele de preț de ce nu au făcut l, Rubicon vs Duster offroad, noaptea minții, 2 generații am incercat de Logan, 2 căruțe, amagit de marketing fie în reprezentanta fie pe netu nemărginit. Logan 2 și Logan 3. Am trecut pe termen nedefinit la Mazda.
Mai poți lua Suzuki și e incomparabilă
Un preț exagerat ptr o mașină de C..t…. Îmi iau 3 mașini cu banii ăștia și mai și rămân .. pensionarii pun botul la tabla de hârtie.. toată electronică e praf la chinezăria de cutie de carton.
La nivelul de viata actual nu cred ca se merita sa dai peste 18000 de euro pe un logan nou-nout oricit ar fi el de echipat. Par foarte atragatoare la prima vedere dar Dacia nu mai e demult acel brand care a fost promis la preturi mult mai accesibile si depaseste cu mult bariera de 10000.