Masina din acest test drive este un best-seller in Romania, pentru simplul fapt ca ofera romanului de rand exact ceea ce oferea Skoda Octavia II in urma cu 10 ani, un pret bun de achizitie, calitate buna si o garantie cuprinzatoare.
DE CE OCTAVIA III ESTE UN ESEC IN 2022?
In primul rand, pentru ca o Skoda Octavia cu un motor cu 4 cilindri pe benzina costa, intr-o versiune de baza, INCEPAND cu 25.233 euro TVA inclus, in timp ce masina din acest test drive, noua Elantra de la Hyundai are un pret care incepe de la 17.800 euro TVA inclus si masina celor din Coreea are clar mult mai multe echipamente standard decat o banala Octavia.
De fapt, daca vrei sa faci o comparatie echitabila, trebuie sa pui in calcul versiunea Style care din start are un pret de 30.000 euro, adica un pret cu pana la 12.200 euro mai mare decat cel al unui Hyundai!
Si daca tot nu crezi, trebuie sa te uiti si la capitolul fiabilitate, unde Octavia III a devenit fara doar si poate cea mai slaba masina produsa de catre cei de la Skoda, din istorie! Clientii se plang de probleme mecanice, de asamblare si de o electronica precara.
DE CE ELANTRA A DEVENIT NOUA OCTAVIA A ROMANULUI DE RAND?
Pentru simplul fapt ca platesti cu 12.000 euro mai putin, primesti o caroserie mult mai moderna, un interior superior din toate punctele de vedere si o garantie reala de 5 ani fara limita de km.
De fapt, cu pretul dat pe o Octavia “cheala” poti pleca acasa cu o Elantra Exclusive Navi cu transmisie CVT si toate dotarile oferite STANDARD, in timp ce o Octavia cu acelasi nivel de echipare ajunge cu un pret real de aproape 43.000 euro, adica cu 18.000 euro mai mult!
CUM SE CONDUCE?
La fel ca si in trecut, cand testam modelele Octavia II, relatam faptul ca o masina de clasa medie entry trebuie sa ofere un comportament rutier bun, adica sa nu exceleze la nici un capitol, insa care sa ofere un feeling de siguranta si confort in orice situatie.
Noua Elantra se conduce pe drumurile Romaniei extrem de eficient, iar daca vrei sa conduci sportiv, trenul de rulare este gandit sa faca fata fara nici cea mai mica problema.
Pe un traseu de 700 km, am realizat ca aceasta generatie de Elantra reuseste sa ofere un compromis bun pe orice suprafata, singura zona unde suspensia ne-a transmis ca nu este gandita pentru Romania a fost acolo unde asfaltul avea denivelari mici, tipice mediului urban.
HYUNDAI OFERA ULTIMUL MOTOR CLASIC DIN EUROPA!
Sub capota noii generatii CN7 de Elantra se ascunde un motor clasic 1.6 MPI cu 4 cilindri, CARE NU ARE TURBO SAU INJECTIE DIRECTA, doua elemente care permit celor de la Hyundai sa recomande acest motor chiar si 500.000 km fara interventii pe partea de mecanica.
Este incredibil cum Hyundai a reusit sa produca in 2022 un motor MPI cu injectie multipunct clasica, care sa corespunda normelor Euro6 TempD, fara a avea nevoie de reducerea numarului de clindri sau a capacitatii sale, cum vedem de 10 ani la europeni.
Motorul are o putere relativ mica de 123 CP si 153 Nm, insa aici vorbim de un motor aspirat, care in caz de nevoie poate merge fara probleme chiar si in zona de 6.300 rpm, unde al doilea rand de injectoare rapide de benzina afiseaza performante foarte bune.
Masina ajunge la 100 de km/h in 10 secunde, iar viteza sa maxima este de 200 km/h, performate mai mult decat decente pentru o familie tanara.
NOUL 1.6 MPI GAMMA ARE UN CONSUM RECORD!
La capitolul consum de benzina, noul motor MPI cu 8 injectoare are avantaje clare fata de motoarele TSI, TCe sau TGDI, pentru simplul fapt ca ofera un consum real extrem de mic daca mergi subturat, stil nerecomandat pentru motoarele cu injectie directa si supraalimentare.
Pentru a avea un consum extrem de mic cu aceasta masina, trebuie sa mergi cum o faceai cu vechile motoare din anii ’90 si 2000, respectiv cu o turatie cat mai mica in orice conditii de trafic. Noi am reusit sa afisam un consum mediu de 4.5 litri in mediul extraurban si unul decent de 8 litri intr-un Bucuresti aglomerat.
Si daca tot nu esti convins, nu uita ca pe acest motor se poate monta o instalatie de GPL cu 4 ani garantie AICI!.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Asa cum spuneam la inceputul articolului, noua Elantra a devenit in ultimul an pentru romanul de rand noua Octavia, pentru ca are toate caracteristicile fostelor modele Skoda vandute aici pana in anul 2010.
Cireasa de pe tort este si faptul ca aceasta Elantra este un produs Made in Coreea, adica unul superior masinilor Hyundai produse in Europa, ceea ce inseamna ca vom vedea in viitor aceste masini functionand fara probeme sute de mii de km.
PRO
Imagine de marca
5 ani garantie fara limita de km
Cea mai ieftina berlina de clasa medie din Romania
Calitate Made in Coreea
Dotari de top inca de la nivelul Highway
Cutie manuala sincronizata optim cu motorul MPI
Valoare mare de revanzare
Optional cutie CVT
CONTRA
Pret mare al cutiei CVT optionale
Lipsa motor 1.6 Hybrid si gama N de 2.0 T-GDI de 280 CP
Diferenta mare de pret pentru nivelul Exclusive Navi CVT
Rezevor prea mic de benzina
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 4 in linie
Injectie: Benzina FARA TURBO
Capacitate cilindrica (cm3): 1598 cmc
Alezaj X Cursa (mm): – x –
Putere maxima CP/KW – rot/min: 123/6300
Cuplu maxim Nm – rot/min: 153/4500
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 47
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Manuala 6 trepte
Dimensiuni
Lungime (mm): 4650
Latime (mm): 1825
Inaltime (mm): 1430
Ampatament (mm): 2720
Portbagaj: 402 l
Greutate la gol kg: 1265
Anvelope: 195/65R15
Performante
0 – 100 km/h (s) – 10.6
Viteza maxima (km/h) –200
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.0
Pret
Pret lista cu TVA : 12.646 Euro
Arata bine, bord fain si intr-adevar ce se face in Coreea si pentru Coreea e net superior calitativ. De aia se si cumpara din parcurile SH de catre rusi si mongoli. Insa asta e facuta In Coreea, dar pentru Europa, si aici, om mai vedea la fiabilitate. Cine o fost in Coreea stie despre ce vorbesc
18.000 un Logan? Mai folosiți foarfeca aia ca mâine poimâine spuneți ca este cu 500 de euro mai ieftina decât noul Arteon.🤣🤣🤣
Am ales Hyundai I 30 pt ca hatchul mi se pare mai practic si formele cel putin la spate mi se par mai conservatoare! Dupa ce am luat masina un coleg a intrat in ea si a fugit la Dacia sa renunte la comanda!