Putini dintre fanii Audi stiu ca generatia Audi 80 B3 si facelift-ul sau B4 au fost cele mai avansate masini sedan din lume in anii 80 si inceputul anilor 90.
Toti stim ca masinile Audi A4 sunt cele care au inceput sa vina in masa ca modele SH prin anii 2000 in Romania, insa fanii Audi uita cu desavarsirea gama Audi 80 B4 care a fost predecesorului lui A4.
Una dintre cele mai interesante solutii tehnice de siguranta montate pe B3 si B4 a fost sistemul Procon-Ten care era de fapt echipare standard pentru modelele fara airbag si care tragea in caz de accident cu ajutorul unui cablu legat de cutia de viteze coloana de directie pentru ca soferul sa nu loveasca volanul cu capul.
La aparitia sistemului SRS Airbag sitemul mecanic Procon-Ten a fost anulat pentru simplul fapt ca volanul trebuia sa ramana fixat in caz de accident.
Gama Audi 80 B4 a fost prima masina de serie Audi care a avut motorul 1.9 TDI, transmisia Quattro, motoarele pe benzina cu 5 cilindri si trenul de rulare mai eficient decat cel al unui BMW E30 sau Mercedes W190.
Din pacate in Romania aceste masini au ajuns la fier vechi pentru ca inca nu sunt considerate de colectie!
Am avut această mașina super mașină la-18 ° nepornită de 2 săptămîni în parcarea blocului vream ca motorul să facă macar 2 rotati pînă a porni să ia ulei dar la sfert pornea 1.9 tdi 1Z. 8 ani am avuto și băgăm săptămînal rm Vîlcea-București tot orașul și nu am umblat la ambreaj. Mă aplec cu respect în fața inginerilor Germani de la aceea vreme. Și acum dacă aș găsi una la vre un domn în Germania bine conservată aș cumpărao fără nici o ezitare.
Un Audi 80,90,100 ai sa gasesti la preturi mari
Eu sunt aici si cunosc preturile.
Am un 80 quattro
Încă dețin și conduc un Audi 80 B4 din ‘94, un vehicul foarte fiabil în ciuda vechimii sale, având aproape 30 de ani. Mă bucur că aceste mașini sunt încă recunoscute, au fost mașini foarte solide și bune pentru epoca lor și pot fi încă bune în zilele noastre dacă sunt bine păstrate.