Kia Ceed este una dintre cele mai apreciate masini de clasa compacta din Romania, povestea celor de la Kia Romania incepand in anul 2008, cand prima generatie de Ceed avea sa devina un best-seller.
In acel an, inainte de penultima criza economica, romanii cumparau peste 1.000 de unitati Ceed pe luna, masini care inca se afla pe sosele intr-o stare foarte buna, atunci cand sunt echipate cu motoare pe benzina 1.4 si 1.6 MPI.
DE CE CEED RAMANE UNA DINTRE CELE MAI BUNE COMPACTE DIN ROMANIA?
In primul rand trebuie spus ca din 2008 si pana in prezent, Ceed a ajuns la generatia III facelift, adica vedem o compacta fabricata in Europa, care poate concura de la egal la egal orice model VW Golf sau Astra F 2022.
Masina de fata este cea de baza, in echiparea Best, insa Best-ul din 2022 nu prea mai are nici o legatura cu Best-ul din 2008, Ceed-ul actual fiind mult mai bine echipat, mult mai puternic, de unde si pretul de vanzare mai mare.
In trecut, cea mai ieftina versiune costa 11.850 euro, insa acum in 2022 sa platesti 16.993 euro TVA inclus nu prea mai inseamna mare lucru cand ne uitam la oferta concurentei de la Renault, VW, Opel sau Skoda.
Adica, exista un Ceed cu motorizarea medie care are un pret cu doar 1.000 euro mai mult, masina care devine realmente marea problema pentru concurenta sa directa.
CEED BEST 1.5 T-GDI DE 160 CP
Evident ca la prima vedere acest Ceed Best ramane o masina modesta ca performante, insa daca ne uitam putin mai bine vedem ca motorizarea 1.5 T-GDI ofera 160 CP si un cuplu de 253 Nm, adica vorbim deja de o compacta sportiva.
Si cel mai bine putem sa vedem la capitolul performante, unde masina de fata poate ajunge la 100 de km/h in doar 8.4 secunde, iar viteza sa maxima depaseste 220 de km/h.
Aceste detalii permit masinii sa afieseze un comportament real extrem de dinamic, iar concurenta sa directa precum Megane 1.33 TCe, VW Golf 8 1.0 TSI sau Opel Astra 1.2 Turbo fiind mult mai slaba la acest capitol.
Ceed reuseste aceste performante foarte bune si pentru ca masina cantareste la gol doar 1.2 tone, adica masina are un raport CP/greutate best in class.
CUM SE CONDUCE?
Aici trebuie spus ca masina de fata este un Ceed facelift 2023, care are un nou tren de rulare setat mult mai bine decat in trecut.
Adica, vedem cum trenul de rulare de baza cu jante din tabla ofera un nivel al confortului mult mai bun decat cel afisat de un Sportage de baza, lucru greu de inteles de catre cei care iubesc masinile SUV.
Pe un drum de 800 de km prin Romania, suspensia lui Ceed Best 2023 a demonstrat ca are un rafinament greu de anticipat pe o masina de baza, acum vedem cum Kia reuseste sa gaseasca raspunsul cel mai bun chiar si in fata unei concurente precum Peugeot 308, VW Golf 8 sau Renault Megane.
In mediul extraurban, motorul a afisat un consum mediu de 5.4 litri la 100 de km, adica vei putea merge 700 de km cu o singura alimentare de 50 litri.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Chiar daca majoritatea fanilor Kia ravnesc la un SUV precum Sportage, masina mai mica din oferta, Ceed facelift 2023, ramane o solutie mult mai eficienta.
Pur si simplu, un Ceed 1.5 T-GDI de 160 CP este mai performant decat un Sportage 1.6 T-GDI de 150 CP, are o stabilitate pe sosea superioara si consuma in medie cu 3 litri mai putin in orice plaja de turatie.
Evident ca sunt clienti care vor un SUV pentru ca au nevoie de spatiu mai mare, insa daca vei utiliza un SUV 2WD doar in oras, atunci recomandarea noastra este o compacta precum acest Ceed pentru ca vei avea numai avantaje.
Si nu putem sa nu ne uitam la pretul de achizitie mult mai mic, rata CASCO mult mai mica si pretul real al costurilor de utilizare mult mai mici ( revizie, anvelope, piese de schimb etc!).
Si asa cum spuneau si colegii de la KiaBlog Romania, ca sa intelegi diferentele trebuie sa mergi cu masina pentru a le realiza.
PRO
Cea mai buna masina compacta la vanzare in Romania
Motor cu 4 cilindri de 160 CP dinamic si economic
Calitate de fabricatie superioara unui VW Golf 8
Singura compacta cu 7 ani garantie din Romania
Atinge 100 de km/h in doar 8.4 secunde si atinge 220 km/h
Valoare foarte mare de revanzare
Suspensie mai confortabila decat cea a lui Sportage Urban
Optional cutie secventiala 7-DCT revizuita
CONTRA
Motor de baza 1.0 T-GDI putin recomandat in comparatie cu 1.5 T-GDI
Lista mare de echipamente optionale
Nivel de echipare Best bogat, insa toate dotarile interesante raman optionale
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie TURBO
Injectie: Injectie directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1482 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 71,6 x 92,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 160/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 253/1500
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 50
Transmisie
Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: 6 trepte manuala
Dimensiuni
Lungime (mm): 4315
Latime (mm): 1800
Inaltime (mm): 1447
Ampatament (mm): 2650
Portbagaj: 395-1291 l
Greutate la gol kg: 1230
Performante
0 – 100 km/h (s) – 8.4
Viteza maxima (km/h) –220
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.5
Anvelope: 205/55R16