Un client de masina moderna din prezent nu poate sa uite faptul ca acum 20 de ani conducea un automobil cu un rezervor de peste 60 de litri, in timp ce masina lui actuala nu are decat 40 de litri.
Aceasta scadere vine pentru ca atat UE cat si constructorii de masini vor ca masinile sa cantareasca mai putin la gol/emisii de CO2 cat mai mici pentru ca asta se traduce prin taxe mai mici pe care fabricantul trebuie sa le plateasca Uniunii.
In al doilea rand, fabricantii auto au inteles disperarea celor care vand benzina si motorina care erau ocoliti de soferi cand plecau vara in concedii pentru simplul fapt ca masinile din anii 90 aveau autonomii reale de peste 1000 de km in mediul extraurban.
Exemplul cel mai bun este cel al lui Renault Clio III care avea un rezervor de 60 litri in 2010, iar motorul 1.5 dCI testa de noi AICI putea merge fara probleme cu aceasta cantitate chiar si 1400 de km.
Un Peugeot 508 din 2012 avea un rezevor de motorina de 72 litri, iar motorul 1.6 HDI de 115 CP putea merge cu o singura alimentare chiar si 1800 de km fara prea mari eforturi!
Continuam cu Mazda CX-7 cu un rezervor de 70 litri, Mazda 3 din 2005 1.6 TDCI cu un rezervor de 55 litri, VW Passat B4 1.9 TDI rezervor de 70 litri, BMW Seria 3 E36 cu 64 de litri, BMW Seria 7 e38 cu un rezervor de 85 litri, Mercedes Clasa S W14 cu un rezervor de 100 litri.
Acum un Mercedes Clasa S 350d nu are decat 76 litri, un BMW Seria 7 2021 nu are decat un rezervor de 78 litri, iar masinile de clasa mica au ajuns la capacitati ridicole de 35 litri si ele consuma in mod real in oras 10 litri de benzina.
Rezultatul este o reducere considerabila a mobilitatii europenilor care de cativa ani trebuie sa se multumeasca cu autonomii maxime de 450 km cu un singur plin in afara orasului, iar preturile la pompele benzinariilor din afara marilor orase din Romania au inceput sa fie mult mai mari in realitate.
Cei mai “rai” clienti pentru un benzinar modern sunt cei care conduc o Dacia Logan 1.5 dCI din prima generatie, care cu un supraplin 50+10 litri putea sa mearga 1.400 de km fara prea mari eforturi.
Se pare ca electrificarea parcurului auto din Europa reduce autonomia masinii EV pana la un nivel de 200 km, insa si masinile pe benzina sau diesel continua sa fie penalizate de aceste rezervoare din ce in ce mai mici!
Pe langa asta vedem ca masinile consuma in realitate mult mai mult decat o spun fabricantii in fisele tehnice, adica autonomia aia declarata este si mai mica:
VEZI MASINILE CARE CONSUMA MAI MULT DECAT O SPUNE FISA TEHNICA:
Mercedes B 200 CDI (136 hp): Official: 4,3l. Test: 5.7L. Deviation: 32.6%
Smart Forfour Prime (CV 90): Official: 4,3l. Test: 5.7L. Deviation: 32.6%
Peugeot 208 (68 hp): Official: 4,3l. Test: 5.7L. Deviation: 32.6%
GLA Mercedes 200 CDI 7G-DCT (136 hp): Official: 4,3l. Test: 5.7L. Deviation: 32.6%
Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi Titanium (115 hp): Official: 4,9l. Test: 6,5L. Deviation: 32.65%
BMW M4 (431 hp): Official: 8,7l. Test: 11,6l. Deviation: 33.33%
VW Golf 2.0 BlueTDI Highline (150 hp): Official: 4,1l. Test: 5,5L. Deviation: 34.15l
Citroen C4 BlueHDi 100 Stop & Start (CV 99): Official: 3,4l. Test: 4.6 l. Deviation: 35.3%
Audi S8 (520 hp): Official: 9,6l. Test: 13l. Deviation: 35.42%
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Start-Stop (140 hp): Official: 4.5 l. Test: 6,1l. Deviation: 35.56%
Nissan Pulsar 1.5 dCi Tekna (110 hp): Official: 3.6L. Test: 4,9l. Deviation: 36.11%
Renault Clio Grandtour TCe 90 Start & Stop (90 hp): Official: 4.5 l. Test: 6,3l. Deviation: 40%
Nissan Juke 1.5 dCi Tekna (110 hp): Official: 4l. Test: 5.7L. Deviation: 42.5%
Opel Meriva 1.6 CDTI ecoFLEX Start / Stop (110 hp): Official: 4l. Test: 5.7L. Deviation: 42.5%
Audi A7 3.0 TDI quattro S tronic (272 hp): Official: 5,2l. Test: 7,5l. Deviation: 44.23%
Mini Cooper D (116 CV): Official: 3.5L. Test: 5,2l. Deviation: 48.57%
BMW i8 Pure Impulse (231 hp): Official: 2,1L. Test: 5.6L. Deviation: 166.67%
Mercedes S 500 PLUG-IN HYBRID L 7G-TRONIC (333 hp): Official: 2.8L. Test: 8,6l. Deviation: 207.14%
Citeste articolul complet AICI!

Cum favorizeaza benzinariile un rezervor mai mic?
Lobby! Nu in Romania ci in Germania sau Franta!
Singuru lucru care imi vine in minte este faptul ca pretul crestel. Adica daca am rezervor mare, bag cu pret mic…si cand pretul e mare…pot sa nu bag pana cand scade la loc…practic poti “fenta’ cresterea mai usor daca ai rezervorul mare.
Adica mergi la benzinarie mult mai des.. si mai bei si o cafea. Bagi si un jeton la spalare, iei un odorizant sau o apa.. asa favorizeaza
In loc sa mergi sa bagi la 5 zile mergi la 2 zil3
Nu. Mai exact se pot construi mai multe benzinării. Nu e tot una că alimentezi la un drum lung la 1000-1200km. Adică faci plinul acasă, si nu te mai oprești pană la destinație. Sau poti merge 400-500km. Deci imediat apare o benzinărie in plus sau două pe acceeași traseu cu preturi de te doare capul.