Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test cu cea mai economica masina a momentului-Renault Clio Yahoo dCI 75 CP

Toate bune si frumoase, insa test-ul de fata a fost unui de anduranta pentru a vedea exact cat consuma un diesel moden pe o masina de clasa mica cu un pret de achizitie relativ mic.

Pentru a vedea exact ceea ce spune Renault in fisa tehnica am pornit la un drum de peste 1.000 de km cu noul Clio Yahoo, rezultatele fiind incredibil de apropiate de cifrele oficiale.

Astfel, un test de consum incepe clasic in Bucuresti unde de cele mai multe ori mai efectuam aproximativ 100 de km cu masina cu o viteza medie de 0.5 km/h (aici citam evident spusele Primarului General Sorin Oprescu) si restulde aproximativ 1.000 de km pe drumuri nationale, europene, o autostrada si cateva orase din traseu.

test drive Renault Clio Yahoo dCI 75 CP, review Renault Clio Yahoo dCI 75 CP, consum, drive test, autolatest Renault Clio Yahoo dCI 75 CP

NOUL CLIO YAHOO EDITION 2011

Fata de un model de serie noua editie speciala Yahoo este o versiune cu istorie pentru marca franceza, editia Yahoo fiind oferita si pe prima generatie Clio I.

Diferentele fata de un Clio simplu se observa la interior unde francezii echipeaza masina cu o noua tapiterie cu sigla yahoo.

La capitolul echipamente standard orice editie speciala are cateva dotari importante inca de la modelul de baza, iar la acest Clio Yahoo gasim instalatia de aer conditionat manuala si radio casetofonul MP3 standard.

Optional clientul mai poate sa platesca pentru alte optiuni, insa sfatul nostru este sa lase masina la un nivel standard deoarece clientul primeste tot ceea ce are nevoie.

COMPORTAMENT RUTIER

Daca germanii ofera versiuni foarte economice cu o garda la sol micsorata si o cutie de viteze cu rapoartele mai lungi, acest Clio se prezinta in mare parte identic cu cel normal. Comportamentul rutier al masinii este unul in limitele clasei, masina supravirand cand se trece la un condus sportiv care de altfel nu prea are ce cauta la un asemenea model echipat cu o motorizare diesel.

test drive Renault Clio Yahoo dCI 75 CP, review Renault Clio Yahoo dCI 75 CP, consum, drive test, autolatest Renault Clio Yahoo dCI 75 CP

Cei sportivi sunt sfatuiti sa aleaga cu ochii inchisi un Clio Sport, vedeta segmentului mic la capitolul sportivitate extrema.

In viata de zi cu zi comportamentul rutier al unui model precum cel din acest test nu ridica probleme indiferent de suprafata pe care se ruleaza.

MOTORIZARE dCI 75 CP

Daca unii monteaza noi transmisii cu rapoartele mai lungi pentru a favoriza un consum mai mic, cei de la Renault ofera acest Clio Yahoo cu o motorizare dCI de 1.5 litri best in class la capitolul economie de cumbustibil.

Indiferent de comportamentul celui din spatele volanului diesel-ul dCI afiseaza un consum incredibil de mic.

test drive Renault Clio Yahoo dCI 75 CP, review Renault Clio Yahoo dCI 75 CP, consum, drive test, autolatest Renault Clio Yahoo dCI 75 CP

Dupa efectuarea a peste 1.000 de km am constatat ca motorul de 75 CP al masinii de fata este unul pentru cei care doresc autonomie in defavoarea unui comportament mai alet.

Lipsa de vlaga a propulsorului in momentul efectuarii unor depasiti in plaja de viteza 80-120 km/h aduce repede aminte ca masina este construita sa ofere un consum cat mai mic in mediul urban.

Momentul motor de 180 Nm este mult mai mare decat pana acum (160 Nm pentru versiunea de 70 CP Euro 4), detaliu care aduce un plus de performante pe sosea, insa chiar si asa recomandam motorizare de 1.5 dCI care ofera o putere maxima de 90 CP si un moment motor de 220 Nm.

TRANSMISIE

Noul Clio Yahoo ofera aceeasi transmisie manuala cu 5 rapoarte, transmisie care are o timonerie usor de utilizat. Cand se mege in regim de autostrada turatia motorului la o viteza de croaziera de 130 km/h este de 2.700 rpm.

Fata de modelul precedent noul Clio vine echipat si cu sistemul electronic care invata soferul sa schimbe viteza la turatia optima. Realitatea este ca masina recomanda sa schimbam viteza la o turatie de 1.900-2.200 rpm in timp ce noi recomandam celor care utilizeaza masina sa creasca usor aceasta turatie pana la un nivel de 2.500 rpm.

Daca schimbam rapoartele la 2.500 rpm vom oberva ca si consumul mediu scade cu pana la un litru pentr fiecare 100 de km parcursi.

REZULTATE

Dupa efectuarea a peste 1.000 de km putem spune cu mana pe inima ca noua masina a celor de la Renault este o adevarat bijuterie cand vine vorba de un consum cat mai mic de combustibil. Noi am realizat o medie de 4.2 litri pentru 100 de km in conditiile unui condus in rand cu toata lumea, adica 130 km/h pe autostrada si 90-100 km/h in zona extraurbana.

Daca merge pe drumurile nationale cu 70-80 km/h putem lejer sa scadem consumul chiar si sub baremul de 4.0 litri pentru 100 de km.

Asadar, cu 50 de litri masina din test a parcurs peste 1.000 de km in Romania, tara care pe langa doar 120 de km de autostrada ofera soferilor zone interesante precum Dealul Negru, Valea Oltului sau Valea Jiului. Multimea de viraje si zone cu soseaua in lucru nu permite romanului sa afiseze o autonomie de top.

Cand si tara noastra o sa fie dotata cu sosele bune si o limita de 70 km/h in sutele de sate atunci o masina precum acest Clio Yahoo dCI ar putea sa atinga o autonomie teoretica de 1.500 km cu un singur plin de motorina.

test drive Renault Clio Yahoo dCI 75 CP, review Renault Clio Yahoo dCI 75 CP, consum, drive test, autolatest Renault Clio Yahoo dCI 75 CP

P.S.

Pentru cei care utilizeaza motorul dCI de 1.5 litri pe alte modele Renault, Nissan sau Dacia trebuie sa spunem ca masina consuma mai putin daca schimbam rapoartele la peste 2.500 rpm si daca alimentam motorul cu cea mai buna motorina gasita la pompa!

Procedand astfel marim considerabil si viata sistemului de injectie considerat de unii pacatos datorita alimentarii cu motorina de la locomotive!

PRO

Pret de achitie de 11.150 cu TVA, tren de rulare confortabil, echipare standard generoasa, design atragator

CONTRA

Reducerea considerabila a calitatii percepute la interior, dotarile interesante sunt optionale, motor slab ca performante insa economic

Articole Interesante

Alte Stiri

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente