Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive de Anduranta- Cat Consuma un Peugeot 508 2.0 HDI?

Modelul in cauza este bineinteles noul Peugeot 508 echipat cu motorul diesel de doi litri din seria HDI care dezvolta o putere maxima de 140 CP.

Traseu

Cand vorbim de un consum real de combustibil in Romania trebuie sa tinem cont in primul rand de stilul de condus si traseul care urmeaza sa-l parcurgem.

Rezultatul a fost unul care a implicat un stil de condus moderat, iar despre traseu am optat pentru un mic voiaj in Banat prin sudul tarii continuat prin judetul Gorj.

Punctul de plecare a fost Capital dupa care am parcurs cei 110 km din autostrada Bucuresti-Pitesti la un regim legal de 130 km/h. Noul Peugeot a demonstrat ca este un adevarat cruiser pentru autostrazi datorita unui ultim raport demultiplicat lung.

La o viteza de croaziera de 130 km/h turatia motorului nu a depasit granita a 2.500 rpm in ultima treapta a cutiei de viteze.

Consumu mediu afisat de computerul de bord a ramas stabil la valoarea de 5.2 litri pentru fiecare 100 de km parcursi. In mediul extraurban pe soselele interjudetene viteza medie a scazut considerabil pana in jurul valorii de 80-100 km/h iar masina a afisat un consum mediu de 4.8 litri.

Dupa parcurgerea a peste 500 de km computerul de bord a aratat o autonomie de 1.300 km cu restul combustibilului din rezervor.

Zonele muntoase au adus un consum mediu de 7.6 litri insa aici nu trebuie sa uitam faptul ca masina cantareste la gol peste 1.5 tone iar motorul diesel de 140 CP nu este cel mai puternic din gama.

In total am parcurs peste 1.000 de km la bordul noului Peugeot 508 HDI si am ajuns la destinatie cu mai bine de un sfert din rezervor. Aceasta performanta reprezinta un record pentru acest segment unde pana in prezent cel mai bun performer a fost considerat modelul german VW Passat 2.0 TDI.

Consum real la un stil de condus sportiv

Daca optam pentru un condus alert masina consuma evident mai mult, respectiv 8-9 litri in mediul urban unde se folosesc doar primele trei rapoarte ale transmisiei.

Cea mai mare supriza a fost atunci cand masina merge pe autostrada la viteze de ordinul a 160-180 km/h cand motorul ajunge in zona de 3.000 rpm. Consumul la aceaste viteze si turatii este de 7.9 litri pentru 100 de km, record greu de atins chiar si de catre cei mai importanti concurenti.

Concluzie

Noul Peugeot 508 echipat cu motorul diesel HDI de doi litri si 140 CP nu este in nici un caz o masina sportiva, insa are toate ingredientele pentru a o face un cruiser al autostrazilor. Masina dispune de o transmisie manuala cu cele 6 rapoarte foarte bine sincronizate pentru a da celui din spatele volanului o anduranta de nota 10.

Un alt criteriu care face din acest model unul dedicat parcurgerii unor distante de peste 1.000 de km este capacitatea mare a rezervorului.

PRO

Calitate de fabricatie foarte buna, motor diesel rafinat si extrem de economic, cutie de viteze manuala sincronizata exemplar pentru un consum cat mai mic, spatiu interior foarte mare, suspensie comfortabila chiar si cand soseaua are denivelari

CONTRA

Pretul de achizitie al versiunii de top depaseste granita celor 30.000 euro TVA inclus, toate dotarile intereasnte sunt disponibile pe lista de optionale

Articole Interesante

Alte Stiri

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente