Fata de suratele sale aspirate acest T-Jet beneficiaza de aportul unui turbocompresor de ultima generatie. Rezultatul se poate observa inca din primul moment, masina afisand performante de top pentru aceasta cilindree.
Motor
Pentru inceput trebuie sa spunem ca acest motor nou nu este chiar de fapt nou, deoarece propulsorul cu patru cilindri in linie de 1.4 litri se gaseste in gama constructorul italian de mai bine de un deceniu.
Fiat Bravo primeste o editie speciala MyLife 2011- 1.6 Multijet de 120 CP
Noutatea mare a acestei vsrsiuni de motorizare se regaseste la capitolul alimentare, noul T-Jet fiind echipat cu un sistem de surpaalimentare turbo. Acest detaliu face ca noua motorizare sa dezvolte o putere maxima de 150 CP.
Cel mai mare castig al motorului turbo este momentul motor care a ajuns la un nivel de 206 Nm chiar incepnd cu o turatie de 2.250 rpm.
Pentru a da senzatii si mai tari celui de la volan inginerii Fiat au echipat motorul cu un nou sistem de management al supraaliementarii care poate sa ofere reactii si mai violente daca se activeaza butonul Sport. In mare parte acest sistem permite turbocompresorului sa lucreze la o presiune superioara pentru perioade mici de timp, in special cand se efectueza cunoscutele depasiri in trafic.
Diferentele fata de managementul injectiei normale nu sunt foarte mari, insa sistemul este binevenit intr-o tara precum Romania, cu milioane de TIR-uri care alearga cu viteze de 120-130 km/h fata diagrama activata.
Consum de combustibil
Fata de versiunea aspirata motorul T-Jet s-a dovedit extrem de capabil din punct de vedere al performantleor, insa in egala masura si foarte lacom cu benzina super plus. Consumul mediu realizat in Bucuresti intr-un stil de condus sportiv a fost surpinzator de mare chiar si pentru un motor turbo, respectiv de 16-19 litri.
Acesta scade sezizabil daca se ruleaza civilizat, insa trebuie amintit faptul ca sportivitatea de fiecare data costa.
Suspensie
Fata de un Bravo normal masina din test s-a comportat usor mai dinamic datorita in mare parte a jantelor de alumniu pe 17 inch, si de ce nu datorita echiparii cu un pachet sport pentru scaune.
Transmisie
Motorul de 150 CP T-Jet vine echipat standard cu o cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte care este complet diferita fata de cea cu 6 trepte intalnita pe diesel-ul Multijet de 150 CP.
Aceasta se comporta mult mai sportiv si datorita unei asistari mai mici a ambreiajului.
Concurenta
Noul Fiat Bravo T-Jet se doreste sa reprezinte un concurent de temut pentru Volkswagen-ul Golf echipat cu motorul pe benzina 1.4 TFSI.
Fata de acesta Fiat ofera doar un singur sistem de supraalimentare care s-a dovedit rafinat in tarficul urban, insa TFSI-ul lui VW de 170 CP este mult mai puternic si economic indiferent de plaja de turatie.
MONTEAZA GPL PE ACESTE MOTOARE AICI!
Test Drive cu cel mai puternic Fiat Bravo Multijet 2010/2.0 M 165 cp