Masina din acest test drive este una extrem de cunoscuta pe piata din Romania, pentru simplul fapt ca este una dintre cele mai vandute, deja clasicul Suzuki Vitara.
Insa, acum la inceput de an 2025, vorbim de noul Vitara facelift, model care a primit cateva schimbari de detaliu, pentru a permite modelului o prezenta constanta in segmentul sau, chiar daca acolo au aparut modele noi precum gama Dacia Duster 3.
DE CE VITARA IN 2025?
Pentru simplul fapt ca de fiecare data cand vorbim de un produs Suzuki, vorbim de automobile extrem de fiabile in timp, pentru ca Suzuki ramane unul dintre putinii fabricanti conservatori din punct de vedere tehnologic.
Si aceasta este clar sesizata de catre toti soferii de Viata din Romania, o comunitate care nu va renunta niciodata la ale lor “Vitare” pentru o Dacie, Renault sau Peugeot.
Pur si simplu, Suzuki a realizat aceasta generatie de Vitara LY in urma cu 10 ani, sa fie extrem de moderna si foarte fiabila, in ciuda cresterii concurentei sale directe.
EVOLUTIA VITARA IN 10 ANI
In 2015 Suzuki oferea clientilor din Europa un motor clasic 1.6 MPI M16AA de 120 CP pe care se putea monta fara probleme GPL, insa si un BoosterJet de 140 CP si cutie AT6 Aisin extrem de fiabila.
Aici nu trebuie uitat si vechiul motor diesel 1.6 DDiS, care era un produs Multijet Fiat, motor care avea sa ofere cel mai mic consum din istoria gamei Vitara.
Acum, in 2025 Suzuki mai ofera clientilor doar motorul 1.4 BoosterJet de 129 CP si cutie manuala si acest StrongHybrid care este, fara discutii, o aparitie surprinzatoare in Europa.
HYBRID SAU STRONG HYBRID?
In primul rand trebuie spus ca masina din acest test drive are sub capota motorizarea pe benzina K15C, care are 4 cilindri si 1.5 litri, unul dintre ultimele motoare cu injectie clasica multipunct de pe piata.
Conform celor de la Suzuki, motorizarea ofera o putere maxima de 102 CP si 138 Nm, insa marele ajutor vine din partea cutiei robotizate si electrificate AGS6, care are integrat in ea un motor electric de 33 CP si 60 Nm.
Oficial, Suzuki declara o putere maxima cumulata de 116 CP, insa cele doua motoare ofera in realitate o putere maxima de 135 CP si 198 Nm.
CUM SE CONDUCE UN STRONG HYBRID SUZUKI?
La prima vedere, orice cutie robotizata este demna de critici pentru ca are timpi “morti” la schimbarea rapoartelor, insa Suzuki a decis sa electrifice aceasta cutie AGS, adica exact timpii pierduti de vechile cutii Easy-R de la Dacia sunt “acoperiti” de motorul electric.
Astfel, in viata de zi cu zi este aproape insesizabil faptul ca esti la volanul unei masini cu aceasta tansmisie, schimbarile rapoartelor fiind realizate exceptional, chiar si in comparatie cu alte transmisii cu dublu ambreiaj.
Marele avantaj al unei cutii AGS6 de la Suzuki este ca utilizeaza acelasi ambreiaj cu cel al cutiei manuale, adica costurile cu inlocuirea sa fiind extrem de mici in comparatie cu reparatia unei cutii CVT, DCT sau clasica cu convertizor de cuplu.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Asa cum era de asteptat, japonezii de la Suzuki raman conservatori si ofera in continuare un motor pe benzina aspirat, care poate merge sute de mii de km fara probleme, mai ales ca nici macar nu are injectie directa.
Vedeta este insa cutia robotizata electrificata AGS6, care va avea costuri de mentenanta precum cele ale unei transmisii manuale, insa si un comportament rutier corect, in special in mediul urban, unde motorul electric chiar poate sa “tina” motorul termic oprit pe distante considerabile.
Astfel, daca te-ai gandit sa-ti cumperi un Duster hybrid de 28.000 euro cu infama cutie multimodala E-Tech, poti oricand sa te uiti si spre un Vitara Strong Hybrid la care primesti automat si o garantie de 10 ani pentru componentele tehnice.
Si in final, nu trebuie sa uitam faptul ca Vitara are una dintre cele mai bune transmisii 4×4 din segment, sistemul AllGrip Select putand sa fie montat si pe acest model Stong Hybrid, in comparatie cu lipsa transmisiei integrale de pe modelele Dacia Duster Hybrid.
Mai multe detalii la 0737.600.600
Cumpara masina de la partenerul nostru de mobilitare Suzuki Pipera:
PRO
Singurul model capabil a concura Dacia Duster Hybrid
Interior cu materiale de mai buna calitate decat la Duster
Comportament rutier sigur
Vitara Strong Hybrid poate sa primeasca o transmisie 4×4
Volum al portbagajului de 289 litri
Motor de 1.5 litri cu injectie clasica multipunct
Distributie pe lant
Pret de 24.000 euro TVA inclus
Garantie standard de 10 ani
CONTRA
Generatia LY lansata pe piata in 2015
Cutie robotizata cu care trebuie sa te obisnuiesti la inceput
Varianta 4×4 Luxus cu un pret mare de achizitie
FISA TEHNICA
Suzuki Vitara 1.5 Dualjet Hybrid AGS6
Motor benzina K15C
Numărul de cilindri 4
Injectie multipunt ( se poate monta GPL Tomasetto)
Numărul de supape 4
Cilindree 1462 cmc
Putere75 kW (102 CP) la 6.000 rpm
Cuplul maxim de 138 Nm la 4400 rpm
Motor electric integrat in cutia robotizata AGS6
Putere / Cuplu (motor electric 1) 33 CP / 60 Nm Accelerație 0-100 km/h 12,7 s
Viteza maxima 180 km/h
Viteza maximă electrică (hibridă) 80 km/h
Zgomot la volan 68 dB
Consum combinat de combustibil (WLTP) 5,0 l/100 km
Valoarea CO2 combinată (WLTP) 114 g/km
Dimensiune rezervor 47,0 l
Baterie Lithiu Ion
Lungime 4185 mm
Latime 1775 mm
Latime (inclusiv oglinzi exterioare) 2030 mm
Inaltime 1595 mm
Ampatament 2500 mm
Garda la sol maxim 175 mm
Raza de bracaj 10,4 m
Volum portbagaj normal 289 l- 1046 l
Greutate proprie (UE) 1250 kg
Pret Suzuki Pipera: 24.000 euro TVA inclus
Primul test cu noul Suzuki Vitara 1.6 DDIS Spirit ALLGRIP 2015! Dacia Duster killer
Vitara stong hybrid, test drive vitara stong hybrid, consum vitara stong hybrid, pret discount vitara stong hybrid, date tehnice vitara stong hybrid, garda la sol vitara stong hybrid, volum portbagaj vitara stong hybrid, motor distributie vitara stong hybrid, injectoare vitara stong hybrid, cutie viteze vitara stong hybrid, pret revizie vitara stong hybrid, anvelope vitara stong hybrid , test romania vitara stong hybrid, 0-100 km/h vitara stong hybrid , #noul VITARA STONG HYBRID Romania #vitara stong hybridlatest, VITARA STONG HYBRID , VITARA STONG HYBRID #drivetest