Dacia se mandreste cu implinirea a doua decenii din momentul lansarii pe piata a gamei Logan, prima masina construita de la zero de catre Renault-ul lui Schwitzer ( fostul sef Renault Dacia).
Romania este tara cu cele mai mari vanzari de Logan pentru ca Dacia vinde masinile Logan pe alte piete sub brand-ul Renault.
DE CE SE PLANG ROMANII SOFERI DE DACIA?
Daca in urma cu 10 ani toata lumea facea misto pe retelele de socializare cand mai posta cate un sofer de Logan I cate un martor aprins precum celebrul “elicopterul Dacia” sau martorul “zig-zag”, acum situatia este complet diferita.
Respectiv, aproape toate masinile Dacia Logan 3, Sandero 3, Duster 2 sau Jogger au probleme cu electronica masinii, si aici ne referim la o sumedenie de erori date soferilor cu masinile inca noi!
CE ERORI DAU NOILE MASINI DACIA?
Asa ca, daca esti tanarul posesor al unei masini Dacia de generatie noua trebuie sa te astepti sa-ti apara garantat in urmatorele luni una dintre erorile care urmeaza:
–Serviciu Pierdut, eroare care se refera la pierderea frecventei sistemului audio, eroare afisata direct in display-ul central intre turometru si vitezometru.
–Verifica Sistem de Franare, moment in care masina este fara ABS sau ESP si trebuie neaparat sa mergi la service pentru ca este in garantie!
LOGAN III SI PROBLEMELE DESPRE CARE DACIA NU VREA SA VORBEASCA
Trecerea la gama Logan III aducea in 2020 o noua platforma tehnica gasita si la Captur si Clio, insa si de aceasta data masina romaneasca se dovedeste low-cost pentru ca nu are structura de rezistenta gasita pe modelele Renault.
Pe langa aceasta problema in caz de accident, soferii de Dacia au inceput sa vada cum cad turbinele pe motorul 1.0 TCe, cum electronica devine cea mai mare problema a masinii sau ca instalatia LandiRenzo are o calitate discutabila chiar daca Dacia cere 1.000 euro in plus la achizitie pentru ea.
LOGAN I A FOST CEA MAI FIABILA DACIA!
Si ca sa devenim subiectivi am ales sa prezentam testul de fiabilitate al cehilor care au cumparat un Logan I din 2005 cu “doar” 436.000 de km la bord.
Mecanicii cehi au descoperit socati ca motorul clasic 1.4 MPI nu are “scurgeri” chiar si la acest numar de km parcursi.
Caroseria a scapat cate de cat de rugina, insa Dacia a avut probleme cu primele modele Logan din 2004 cand au fost si rechemari masive in 2005 si 2006 pentru a remedia coroziunea.
Rezistenta motoarelor Renault de generatie Euro 2, 3 si Euro 4 ( 1.4 MPI, 1.6MPI sau 1.6 16V) nu a mai fost atinsa de motoarele Euro 5 si Euro 6 din seria 1.2, 0.9 TCe sau 1.0 SCe.
Mai jos vezi cum arata componentele masinii Logan I cu peste 400.000 de km.
2016-Penibilul industriei auto! Un Logan merge 1 milion de km pe GPL si germanii se chinuie la 45.000 de km

Romanii continua sa fie nemultumiti de fiabilitatea modelelor Dacia Logan 3 2023
Vezi care sunt problemele tehnice ale noii Dacia Logan 3 2021! Tot 10 probleme Logan 2021