Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Primul test cu noul Suzuki Vitara 1.6 DDIS Spirit ALLGRIP 2015! Dacia Duster killer

Ei bine iata-l pe noul Vitara, noua generatie a modelului care putem spune ca a pus bazele segmentului SUV compact in Europa.

ISTORIA VITARA


De fiecare data cand cineva aduce in discutie de brand-ul Vitara toata lumea recunoaste faptul ca aceasta masina nu este doar un model banal al celor de la Suzuki, ci o masina care a facut istorie, care inca se regaseste pe soselele din Europa si care acum trebuie sa demonstreze ceva nou fanilor.


Primul Vitara a aparut pe piata din Japonia in anul 1988 sub numele de Escudo si a continuat sa fie comercializat exact 10 ani. In aceasta perioada numele de Vitara avea sa devina sinonim cu cel al masinilor SUV pentru ca in timp ce Toyota realiza modele grele de peste 2 tone precum Land Cruiser sau Land Rover avea modele precum Range Rover I de 2.300 kg la gol, japonezii au mizat pe conceputl de masina 4×4 clasica cu o caroserie mica.

Prima generatie de Vitara avea sub capota un motor pe benzina de 1.6 litri si dezvolta o putere maxima de 80 Cp, performante suficiente pentru o masina cu o greutate la gol de 1.005 kg.

Motorizarea pe benzina a constituit de fapt si reteta succesului modelului Vitara pe toate pietele, acest motor cu distributie pe lant fiind extrem de rezistent chiar si cand masina era folositea in modul off road.

Cea de-a doua generatie se numeste Grand Vitara si este lansata oficial in anul 1998. Motorizarea de baza ramane clasicul propulsor de 1.6 litri G16 care acum dezvolta o putere maxima de 86 CP. Versiunea de top avea sub capota un motor V6 de doi litri si 160 CP.

DESIGN VITARA 2015

Revenind in prezent putem spune ca lucrurile sunt foarte bune pentru marca Suzuki dupa succesul avut cu modelul crossover S-Cross.

Noua generatie de Vitara este o masina complet noua care vine sa ofere clientilor de automobile SUV o solutie moderna atat pentru mersul in oras cat si iesirile in off road.

Caroseria noului model este mai mica decat in trecut insa ofera un spatiu interior mai generos, iar pozitionarea la volan mai inalta decat cea a lui S-Cross ne trimite cu gandul la incursiunea in afara soselei.

Pe scurt masina aceasta arata mai bine decat in trecut, iar lista de optionale cu vopseaua in doua tonuri reprezinta elemente optice care garanteaza succesului Vitarei si in anii care urmeaza.

INTERIOR REVIZUIT

Inca din primii km cu noua Suzuki Vitara nu am putut sa nu observam faptul ca masina de fata are o calitate perceputa medie, adica plasticul din interior nu este premium insa ofera o anduranta in timp fara cusur.

Pentru a contrasta cu aceasta calitate perceputa Suzuki ofera acum un nou sistem multimedia de ultima generatie care are cea mai buna harta GPS pentru o masina sub 20.000 euro. Eficienta sa si harta 3D sunt cu mult peste ceea ce ofera Dacia Media Nav.

In rest comutatorul sistemului 4WD  si comenzile sistemului de aer conditionat automat sunt indentice cu cele ale lui S-Cross.

Spatiu la interior este mai bun in inaltime in comparatie cu S-Cross insa locurile din spate sunt mai spatioase pentru fratiorului lui Vitara.

MOTORIZARE 1.6 MULTIJET de 120 CP


Sub capota masinii din acest test drive se regaseste un motor diesel clasic de 1.6 litri D16AA, un motor produs de catre Fiat in colaborare cu Suzuki.

Acesta dezvolta o putere maxima de 120 CP si un moment motor de 320 Nm incepand cu o turatie de 1.750 rpm, caracteristici care ofera performante foarte bune pe sosea indiferent de plaja de turatie.

Consumul mediu afisat de noua Vitara 1.6 diesel este de 4.2 litri, iar daca pune si rezervorul foarte mare de 66 litri ne aflam in prezenta unei masini capabile a merge peste 1.300 km cu o singura alimentare.

VITARA VS CONCURENTA

Primul vizat de aceasta noua generatie de Vitara este fara doar si poate modelul Dacia Duster pentru ca versiunea de baza a celor de la Suzuki are un pret de achizitie aflat in zona de 15.000 euro cu toate taxele, adica cu doar 1.000 euro mai mult decat un Duster 4×2 de 1.6 litri.


Daca am putea compara cele doua versiuni de top trebuie sa spunem ca motorul 1.6 Multijet al lui Suzuki este mai rafinat si mult mai puternic, iar distributia pe lant este un detaliu care anunta o anduranta de top masinii de fata.

Mai mult decat atat transmisia manuala cu 6 trepte este sincronizata perfect si pentru mersul pe sosea, in timp ce Dacia se mandreste cu o transmisie care necesita plecarea pe l oc cu treapta a doua in mediul urban, adica masina se conduce mult mai greu pentru cei neavizati.

Transmisia lui Vitara este superioara celei de la Dacia pentru ca este identica cu cea a lui S-Cross, model care dispune de cea mai avansata transmisie realizata pentru un SUV compact din Europa.

In rest masina celor de la Suzuki nu prea mai are concurenti pentru simplu fapt ca este in medie cu pana la 5.000 euro mai ieftina deca un VW Tiguan, Nissan Qashqai sau Opel Mokka in versiune de echipare corespunzatoare.

PRO

Imagine de marca

Motor diesel Multijet puternic si extrem de economic

Cea mai buna transmisie 4×4 din segment 

Garda la sol mai mare decat S-Cross

Mai ieftin decat un S-Cross echipat echivalent

Tinuta de drum buna 

Valoare foarte buna de revanzare

 

COTRA

Calitatea materialelor din interior

Pretul versiunii de top

Dotarile interesante sunt toate optionale.

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente