Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Primul test drive in Romania cu noul Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 140 CP Black Editon 2015

Un astfel de “jucarie” este masina din acest test drive, respectiv noul Ford Fiesta Black Edition EcoBoost 2015.

DESIGN

Asa cum era de asteptat designerii Ford Motor Company nu au realizat o singura masina Special Edition, ci doua. Una se numeste Red Edition si este asa cum o spune si numele rosie iar cea din acest test drive Black Edition este de culoare neagra.

Am ales sa testam versiunea Black Edition pentru ca aceasta culoare este extrem de apreciata de clientii din Romania fie ca sunt la volanul unui Logan sau BMW Seria 7. Pur si simplu aceasta culoare a prins pe aceasta piata, iar Fiesta Black Edition este o masina cu reale sanse de succes in fata unei Fiesta Red Edition.

EXTERIOR


In comparatie cu o Fiesta normala noua editie Black Editon are un pachet sport asemantor cu cel al versiunii de top Fiesta ST, spoilerul fata este agresiv asemenea si pragurilor.

Mai mult decat atat jantele special pe 16 inch sunt incaltate cu anvelope sport Continental Sport Contact cu dimensiunea 194/45 ZR16.

Pe scurt masina aceasta arata la fel precum o Fiesta ST lucru bun intr-un trafic aglomerat cum este cel din Bucuresti unde toate masinile Dacia Logan sunt conduse de parca sunt adevarate modele supersport.

La interior noua Black Edition aduce noi scaune sport care au o sustinere foarte buna insa nu sunt nici extreme precum cele dintr-un model Clio RS. La un drum lung scaunele ofera si un comfort considerabil.

INIMA MARE DE 140 CP NU ARE DECAT 999 CMC


Cea mai placuta supriza a masinii de fata nu este optica care aduce mult cu cea a unui ST, ci motorizarea EcoBoost care se construieste la Craiova.

Aceasta are in continuare 3 cilindri in linie si doar 999 cmc, insa o noua supraalimentare duce puterea maxima a micutului motor pana la o valoare de 140 CP la 6.000 rpm. Momentul motor este acum de 210 Nm si este oferit incepand cu o turatie de 1.400 rpm, detaliu care permite unui sofer sportiv sa atinga 100 de km/h in doar 9 secunde.

Motivul principal pentru care aceasta masina este sportiva este de fapt cutia de viteze care nu are decat 5 trepte, rapoarte foarte bine sincronizate cu plaja de putere larga a motorului EcoBoost.

Noi am putut circula in Bucuresti cu doar 60 km/h in treapta a 5-ea fara ca motorul sa depaseasca 1.300 rpm, insa si cu o viteze mult peste cea legala in zona de + 5.000 rpm.

CUM SE CONDUCE O ASEMENEA FIESTA?

Inca din primii km putem spune ca avem de fata o masina sport, adica sistemul de ambreiaj este supraadimensiont pentru cresterea de putere a propulsorului EcoBoost.

Directia este exacta asemenea trenului de rulare, iar stabilitatea longitudinala a masinii este corecta pentru ampatamentul sau.

Singurul incovenient este sistemul de franare cu taburi pe puntea spate, sistem care este predispus la aparitia fadding-ului atunci cand se merge sportiv.


Tot la minus punctam si caroseria cu 3 portiere care are un acces incomod spre locurile din spate, iar portierele de mari dimensiuni sunt inconvenienta in locurile de parcare tipice din Bucuresti.

In rest numai zambete in spatele volanului micutei bombe semnate Ford Europe.

PRO

Imagine de marca

Tren de rulare exact si bine setat si pentru drumurule cu denivelari

Motor EcoBoost puternic si relativ economic

Cutie cu 5 trepte exacta si facil de utilizat in oras

Pret mai bun de achizitie decat cel al unui ST

Valoare buna de revanzare pentru ca este o editie speciala

 

CONTRA

Sistemul de franare slab pentru performantele masinii ( tamburi spate pe o masina de 140 CP).

Pret mare de achizitie in comparatie cu cel al unui Clio RS de 200 CP sau Swift Sport

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente