Automobil Club German a realizat recent un amplu test cu cele mai importante masini electrice din Europa, specialistii ADAC aratand ca majoritatea masinilor electrice au iarna un consum mediu mult mai mare decat cel anuntant, adica au o autonomie cu pana la 50% mai mica.
Consum cu până la 50 la sută mai mare în cadrul testului
Pozițiile inferioare sunt ocupate de mașinile electrice, care au un consum cu aproximativ 40 până la 50 la sută mai mare decât câștigătorul testului și timpi de încărcare mai lungi.
Acest lucru le limitează adecvarea pentru călătoriile pe distanțe lungi în timpul iernii, deși cu prețuri cuprinse între aproximativ 46.000 și 57.000 de euro nu sunt un chilipir.
Valorile consumului de energie a 18 dintre modelele electrice testate sunt cu 50 la sută mai mari. În cazul modelelor Volvo EC40, MG4 și Ford Capri, abaterile ajung până la 80 % sau mai mult. Un total de nouă modele au primit calificativul „suficient”. Clubul a evaluat la fel de multe modele ca fiind „satisfăcătoare”.
Au existat, de asemenea, diferențe între specificațiile producătorului WLTP și gama reală în testul la 0 grade – acestea au fost „uneori grave”, potrivit ADAC într-o declarație.
Mercedes BenzEQS 450+
Autonomie în conformitate cu WLTP: 817 km
Autonomie în testul ADAC: 600 km
Porsche Taycan
Autonomie conform WLTP: 667 km
Autonomie în testul ADAC: 504 km
LucidAir Grand Touring AWD
Autonomie conform WLTP: 839 km
Autonomie în testul ADAC: 514 km
VWID.7 Pro S
Autonomie în conformitate cu WLTP: 700 km
Autonomie în testul ADAC: 436 km
TeslaModel 3 MR RWD
Autonomie conform WLTP: 702 km
Autonomie în testul ADAC: 423 km
Autonomia măsurată reprezintă 50 % din evaluarea adecvării pentru distanțe lungi , în timp ce consumul de test și autonomia reîncărcată în 20 de minute sunt ponderate fiecare cu 25%.
Testul arată că e-mobilitatea este adecvată pentru utilizarea zilnică, chiar și la temperaturi de iarnă și pe distanțe lungi, insa trebuie sa conduci o masina electrica cu o baterie de peste 80 kwh care din pacate are un pret mediu de peste 60.000 euro.
Cel mai mare consum in acest test pe autobahn a fost realizat de masina chinezeasca Volvo EC40 SM ER cu peste 30 de kwh la 100 de km, motiv pentru care de la 569 km WLTP ajunge in mod real la doar la 289 km drept autonomie.
Model
Mercedes-Benz EQS 450+ |
Autonomie test km
582 |
Autonomie declarata km
817 |
Consum test kWh/100km
20,4 |
Consum WLTP
16,4 |
Autonomie la reîncărcare (20 min) în km
304 |
Lucid Air Grand Touring AWD | 518 | 839 | 23,0 | 14,9 | 255 |
Porsche Taycan Perf. Plus | 504 | 667 | 21,4 | 17,4 | 370 |
VW ID.7 PRO S | 436 | 700 | 20,9 | 13,6 | 261 |
Tesla Model 3 MR RWD | 423 | 702 | 21,0 | 12,5 | 207 |
NIO ET 5 LR | 421 | 532 | 22,7 | 20,7 | 239 |
BMW iX xDrive50 | 413 | 633 | 27,4 | 19,5 | 198 |
Audi S e-tron GT | 398 | 605 | 27,1 | 18,2 | 294 |
KIA EV3 81.4 | 350 | 586 | 24,2 | 15,5 | 169 |
Polestar 2 LR SM | 349 | 632 | 25,0 | 15,4 | 193 |
Hyundai IONIQ 6 77.4 RWD | 344 | 614 | 23,8 | 14,3 | 222 |
Lotus Emeya | 335 | 540 | 29,1 | 20,1 | 289 |
Ford Capri ER RWD | 332 | 627 | 24,0 | 13,3 | 178 |
XPeng G6 LR | 325 | 570 | 27,7 | 17,5 | 231 |
Cupra Born VZ | 325 | 594 | 25,3 | 14,9 | 201 |
Skoda Enyaq Coupé 85 | 316 | 566 | 25,7 | 15,7 | 188 |
Nissan Ariya 87 FWD | 314 | 516 | 28,0 | 18,7 | 131 |
Renault Scenic E-Tech 220 | 314 | 594 | 29,8 | 17,7 | 122 |
GWM ORA 07 AWD | 304 | 520 | 26,8 | 17,5 | 104 |
BYD Seal RWD | 294 | 570 | 28,4 | 16,6 | 140 |
Volvo EC40 SM ER | 285 | 569 | 30,3 | 16,6 | 154 |
Genesis GV60 RWD | 278 | 517 | 29,5 | 17,0 | 195 |
Peugeot e-3008 210 | 263 | 518 | 28,5 | 17,1 | 123 |
MG 4 ER | 254 | 520 | 29,8 | 16,5 | 130 |
Toyota BZ4X FWD | 233 | 504 | 25,6 | 14,7 | 126 |