Britanicii de la Land Rover au inceput sa vanda si in Romania ultima generatie de modele Range Rover, model care are in premiera o platforma complet noua cu o gama de motorizari surprinzatoare.
Despre noul Range Rover P530 2022 putem spune ca este, fara doar si poate, o masina superioara unui Mercedes GLS sau a unui BMW X7, chiar daca europenii prefera masinile germane BMW si Mercedes Made in USA.
Putini dintre ei cunosc faptul ca Range Rover este produs in Europa, in timp ce un X7 sau un GLS sunt masini produse in SUA.
DE CE RANGE ROVER ESTE CEL MAI BUN SUV PREMIUM DE PE PIATA?
In primul rand, pentru ca Range Rover a devenit in Europa, ca si in SUA, un adevarat brand premium care, in ciuda problemelor tehnice cu vechile generatii, continua sa-si pastreze clientela premium.
In al doilea rand, calitatea de fabricatie de la interior este fara nici un regret superioara unui BMW X7 sau a unui Mercedes GLS, masini bune insa care nu exceleaza cand facem o comparatie cu ceea ce gasim la acest L460 de la Land Rover.
Calitatea materialelor, asamblarea impecabila si imaginea premium sunt ingredientele principale pentru care un client alege un Range Rover in detrimentul ofertei geramane produse in SUA.
MOTOR BMW SI CUTIE ZF8
Toti stim ca cel mai prost Range Rover din istorie, din toate punctele de vedere, a fost generatia L322 fabricata cand BMW detinea marca, insa si modelul urmator L405 fabricat sub egida indienilor de la Tata Motors.
Pentru a nu mai avea probleme cel mai bun Range Rover, gama Range P530 are sub capota motorul V8 de 4.4 litri cumparat de la BMW, motor gasit si pe modelul X7 testat de noi aici:
Am pus la treaba cel mai bun SUV premium german! Noul BMW X7 M50i 530 CP 2020
Diferentele dintre cele doua masini sunt evidente pentru ca Ranger Rover are o admisie modificata, pentru a permite masinii sa treaca prin vaduri de 90 cm, iar baia de ulei are o configuratie diferita pentru a permite motorului sa functioneze optim, chiar si cand masina este inclinata la 45 de grade in off road.
In rest, puterea este de 530 CP si 750 Nm, iar cutia de viteze este identica ca si la BMW X7 M50i, respectiv cea mai rafinata versiune a cutiei ZF8 Plus 8HP900 gasita si pe gama Rolls Royce.
Fanii Range Rover nu recomanda, din pacate, motoarele pe benzina Hybrid si PHEV cu 6 cilindri, pentru ca sunt produse de Jaguar si au o rata a fiabilitatii mica, asemenea motorului diesel tot cu 6 cilindri (D250, D300 si D350) produs tot de catre Jaguar.
Singura motorizare capabila a afisa o fiabilitate de top este aceasta de fata, V8, pentru ca este produsa de catre BMW.
DOTARI STANDARD FIRST EDITION
Scaune din piele perforata Semi-Aniline Perlino cu interior Perlino, Scaune fata incalzite si ventilate, reglabile electric pe 24 de directii, cu functie de masaj si scaune spate Executive, Upgrade piele extins full SV Bespoke, Sistem multimedia spate cu ecran de 11,4″, Capitonaj plafon din piele SV Bespoke in 2 culori Ebony/Perlino, Sistem audio Meridian. Signature, Sunset Gold – finisaj satina, Jante de 23″ tip 1074, Ecran tactil de 13,1″ sau Suspensie pneumatica gestionata electronic, cu Dynamic Response Pro.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
In ciuda unei istorii nu tocmai fericite, cu nenumarate probleme tehnice, masina Range Rover ramane cel mai dorit SUV premium din lume dupa Cadillac Escalade.
Achizitia unui Range Rover nu tine cont de valoarea de revanzare de pe piata SH unde se incadreaza romanul de rand, ci de un stil de viata elegant cu reale caracteristici de nomenclatura.
Stilul masinii, cu noua optica din spate si interiorul traditional de cea mai buna calitate, promoveaza noul Range Rover P530 First Edition L460 2022 drept cel mai bun SUV de pe piata.
Merge elegant ( dispune de Active Noise Cancellation), are directie pe toate cele patru roti si utilizeaza tehnologiile Dynamic Response Pro system si eHorizon Navigation pentru controlul suprem pe orice suprafata si la orice viteza.
PRO
Design revolutionar
Cel mai bun interior din segmentul SUV premium
Motor BMW Motorsport de 530 CP
Cutie de viteze superioara unui 9G Tronic da la GLS
Interior de top First Edition
Masina cu o viteza maxima de 250 km/h
0-100 km/h in 4.6 secunde chiar daca cantareste 2.6 tone la gol
Rezevor mare de benzina de 90 litri
CONTRA
Pret de achizitie extrem de mare chiar si pentru un Range Rover
Exista dotari optionale chiar si la acest nivel
Consum relativ mare de benzina, insa neimportant pentru soferul de P530
Garantie prea mica 3 ani sau 100.000 km!
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: V8 Twin Turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 4395 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 89,0 mm x 88,3 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 530/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 750/1800
Carburant: Benzina Super
Rezervor litri: 90
Transmisie
Punte motoare: 4×4
Cutie de viteze / nr. trepte: ZF8 Plus convertizor cuplu
Dimensiuni
Lungime (mm): 5052
Latime (mm): 1990
Inaltime (mm): 1870
Ampatament (mm): 2997
Portbagaj: 818-1841 l
Greutate la gol kg: 2600
Performante
0 – 100 km/h (s) – 4.6
Viteza maxima (km/h) –250
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 11.7
Anvelope: 275/40R23
Pret
Pret lista cu TVA : 181.000 euro