Asa cum spuneam si in cifrele de la ACAROM vanzarile marcii Skoda sunt intr-o continua scadere pentru simplul fapt ca importatorul Porsche Romania afiseaza preturi de vanzare extrem de mari pentru aceste masini.
Si cel mai elegant exemplu este cel al unei banale Skoda Scala la nivelul de echipare Style cu dotari optionale care ajunge sa fie vanduta in Romania cu un pret de BMW Seria 1 nou nout.
Marea problema a marcii Skoda este ca BMW ramane un brand premium, iar SKoda este una de volum, plus ca motorul gasit pe Scala este un banal 1.5 TSI de 150 CP care nu se poate compara cu un 4 in linie de doi litri si 178 CP gasit pe un BMW 120i.
Tehnic masina celor de la BMW este mult superioara pentru ca are performante mai bune, o putere mai mare, un sistem de evacuare clasic dublu si o cutie de viteze secventiala Steptronic extrem de rapida si eficienta.
De partea cealala Skoda Scala este o compacta cu un motor mult mai slab, cu o transmisie DSG banala gasita si pe Fabia care are un pret mult mai mic de vanzare.
Politica de preturi foarte mari a celor de la Skoda in Romania duce cu siguranta la disparitia marcii de pe aceasta piata mai ales acum cand cand poti alege un produs premium de la BMW cu performante superiora si care va avea si o valoare de revanzare mult superioara.
In final, putem spune ca Skoda ramane o marca buna doar pentru cei care cumpara masini SH din Germania pentru ca se devalorizeaza repede si au preturi reale de vanzare interesante.
MOTOR BMW
MOTOR SKODA
s