Stim ca poate parea usor fortata aceasta comparatie, insa sunt clienti de Dacia care deja se gandesc la alte marci auto, cand vad ca un Duster Extreme TCe 130 4×2 cu motorul cu 3 pistoane de 130 CP ajunge sa fie comercializat cu un pret de 25.000 euro cu dotari echivalente concurentei.
Si asta nu o spunem doar noi, ci chiar clientii de Dacia, care pot alege acum chiar si gama Opel Mokka cu transmisie automata, cu un pret aproximativ de 23.000 euro TVA inclus.
Adica, poti alege un Duster care este mai spatios in spate, insa care are o calitate de fabricatie low-cost, plus doar transmisie manuala, sau te poti orienta spre alte marci care, deja la mai putin de 23.000 euro ofera puteri similare, insa transmisii automate si multe echipamente standard, pentru care fanii Dacia trebuie sa scoata bani in plus din buzunar.
Aceasta este situatia pietei auto in prezent din Romania, unde gama Opel Mokka nu doar ca poate concura cu Sandero Stepway, ci si chiar cu noul Duster, care, din pacate, are o gama de preturi mult peste imaginea marcii nationale.
DE CE MOKKA IN 2024?
In primul rand, pentru simplul fapt ca deja vorbim de un produs lansat pe piata de cativa ani si care nu are probleme tehnice, Opel modificand motorul 1.2 Turbo si intreg sistemul de productie, pentru a scoate pe piata un produs cu o fiabilitate buna.
De fiecare data cand vorbim de Mokka, trebuie spus ca masina aceasta utilizeaza aceeasi platforma tehnica cu Peugeot 2008, insa si gama premium DS 3 Crossback, DS care poate concura la capitolul rafinament cu orice produs BMW sau Audi.
In al doilea rand, noul Mokka se prezinta in acest moment pe piata drept un crossover de clasa mica rafinat, fiind singurul care inca mai are in oferta o transmisie automata clasica cu convertizor, asemenea marcilor premium germane.
MOTOR 1.2 TURBO REVIZUIT PENTRU 2024!
Sub capota masinii din acest test se afla gama de motorizari 1.2 Turbo, acelasi motor care este cunoscut si la PSA drept 1.2 PureTech, versiunea de fata fiind cea de 130 CP si cutie automata AT8.
Fata de generatie precedenta, noul 1.2 Turbo are tot o distributie pe curea in ulei, insa Stellantis a inlocuit producatorul ei si a schimbat intervalele de service, pentru a proteja motorul in timp. Pana si uleiul motorului a fost schimbat, pentru a creste fiabilitatea propulsorului indiferent de regimul de utilizare.
CUM SE CONDUCE NOUL MOKKA 2024?
Aici trebuie spus ca Mokka este un crossover cu o caroserie usoara, masina cantarind doar 1.2 tone la gol chiar daca are cutie automata si jante pe 17 inch.
Cei 130 CP permit atingerea unei viteze de 100 de km/h in doar 9.2 secunde, transmisia AT8 Aisin fiind perla coroanei, pentru ca este extrem de rafinata si permite masinii sa atinga 210 km/h in regim de autostrada, chiar daca are un motor cu 3 cilindri.
Pur si simplu, pe autostrada, la o viteza de 135 km/h, turatia motorului ramane stabilizata la 2.500 rpm, adica aceasta este o viteza de croaziera extrem de economica daca tinem cont ca zona rosie a turometrului este de 6.500 rpm.
La capitolul consum, Mokka nu bate nici un record, insa reuseste o medie de 8.5 intr-un Bucuresti aglomerat, si un extraurban de 5 litri la 100 de km pe drumurile judetene, cifre bune mai ales ca Mokka are un rezervor de 45 litri de benzina ( mult peste media segmentului).
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Asa cum spuneam si la inceput, atat Sandero cat si Duster 2WD pot avea probleme cand sunt comparate cu aceast Opel Mokka, pentru ca produsul germanilor este mai bun calitativ, are mai multe dotari, chiar de la nivelul de echipare stadard Edition si are sub capota un motor revizuit, conectat la cea mai buna transmisie automata de pe piata in acest moment.
Si daca inca nu esti convins, poti alege aceasta Mokka in versiunea Hybrid de 136 CP si transmisie Punch AT6 cu dublu ambreiaj, solutie optima pentru cei care merg 90% in mediul urban.
La dealerii Opel din Romania poti cumpara masina din acest test cu un pret mediu de 23.000-24.000 euro, pret care include cutia automata si multe dotari optionale.
Cumpara masina de fata de la concesionarul Eurial Pantelimon.
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie foarte buna comparata cu VW T-Cross si Captur
Design surprinzator chiar si pentru fanii Opel
Sisteme multimedia cu doua display-uri oferite standard
Motor Puretech puternic si economic
Cea mai buna cutie automata din segment
Exista si in varianta 100% electrica
Exista si in versiunea Hybrid 136 CP AT6
CONTRA
Lipsa motorizarii 1.2 Puretech de 155 CP Mild Hybrid
Tren de rulare dinamic insa putin confortabil pe denivelari
Pretul versiunilor de echipare de top
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 3 in linie Turbo
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1199 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75,0 x 90,5 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 130– 5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 230 / 1750
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 44
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata Aisin AT8
Dimensiuni
Lungime (mm): 4151
Latime (mm): 1790
Inaltime (mm): 1523
Ampatament (mm): 2557
Portbagaj: 350-1105 l
Greutate la gol kg: 1195
Performante
0 – 100 km/h (s) – 9.2
Viteza maxima (km/h) –200
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.0
Anvelope: 215/55R18
Pret
Pret lista cu TVA: 24.000 euro
Test Drive cu noul Opel Mokka GS Line Pack F12XHT S/S 130 CP cutie automata Aisin AT8 2021