Opel a revenit surprinzator pe piata din Europa, pentru ca in ultimii doi ani, germanii sunt sub tutela celor de la PSA ( acum Stellantis).
GM nu a reusit sa redreseze marca Opel in ultimii 20 de ani, iar PSA in doar doi ani a pus marca germana “pe roti” din punct de vedere financiar.
Adica, PSA a revizuit complet gama Opel, in Europa, prin renuntarea la vechile masini construite pe baze tehnice GM depasite complet, insa si prin implementarea pe toate masinile Opel a noilor motorizari de ultima generatie PSA.
Aceasta este reteta succesului marcii Opel din ultimii doi ani, insa povestea nu se opreste aici pentru ca Mokka a ajuns la a doua generatie si acum este un crossover mult mai bun decat oferta celor de la Renault sau Grupul VAG.
DE CE MOKKA B IN 2021?
In primul rand, vorbim de o masina complet noua, care este construita asemenea lui Peugeot 2008 pe noua platforma EMP1 a celor de la PSA, adica o platforma tehnica uitilizata de Peugeot 208, 2008, Citroen C4 III, DS3, insa si gama Opel Corsa F si mai nou, Mokka B.
Denumita de francezi CMP, aceasta platforma permite celor patru marci sa foloseasca elemente comune, pentru a avea costuri de fabricatie reduse, si automat un pret final de vanzare mult mai mic.
Noul Mokka 2021 face parte din segmentul crossover de clasa mica, adica concureaza cu Renault Captur sau VW T-Cross, insa masina germanilor aduce in plus un design mult mai elaborat si motorizari de top.
Versiunea din acest test este de fapt Mokka de top, pe benzina, pentru ca are sub capota motorizarea 1.2 PureTech de 130 CP, care este cuplata la excelenta transmisie automata clasica cu convertizor de cuplu Aisin AT8.
DESIGN MOKKA I, MOKKA X SI ACUM MOKKA B
In Romania exista foarte multi clienti de Mokka generatia precedenta, model care a avut o caroserie realtiv spatioasa, insa si un pret de achizitie atragator dar, comparata cu noua Mokka, generatiile precedente sunt cu adevarat depasite.
Si spunem asta, pentru ca sub capota modelului de fata se ascunde o motorizare pe benzina PSA de top, in timp ce vechea Mokka A avea doar motorul vechi 1.6 MPI de 115 CP, insa si gama 1.4 Turbo de 140 CP cu mai multi CP pe hartie, penalizati pe sosea din cauza transmisiei.
Fata de predecesorii sai, noul Opel Mokka se prezinta cu un design complet schimbat, care aduce in prim plan noua linie de design Opel, respectiv noua grila a radiatorului.
Acelasi look se regaseste si la interior, unde plansa de bord are o linie optica asemanatoare cu cea a grilei radiatorului, cu doua display-uri montate undeva in partea superioara, care se continua cu zona sistemului SRS airbag, in partea dreapta.
All around, noul Mokka arata mult mai bine, motiv pentru care fanii marcii au inceput sa-l cumpere in masa, insa aici Opel reuseste pentru prima data sa castige clienti si de la Renault sau VW.
MOTOR+CUTIE DE NOTE MAXIME
Stim cu totii ca un motor pe benzina cu 3 cilindri in linie nu trebuie ridicat in slavi, insa gama EB a celor de la PSA ramane si in acest an cel mai bun motor din segmentul 3 in linie turbo.
Ford 1.0 Ecoboost, Renault 1.0 TCe si VW 1.0 TSI se vad complet depasite de acest propulsor, la toate capitolele. Are din start 130 CP si 230 Nm, iar pe viitor, trebuie sa ne asteptam la o versiune Mokka MildHybrid de 155 CP si mai rapida.
Pe sosea, motorul este ajutat foarte mult de cutia AT8 a japonezilor de la Aisin, care nu are problemele unei transmisii secventiale precum DSG, PowerShift sau EDC la Renault.
Pur si simplu, noul Mokka are un comportament, in orice situatie de trafic, aproape premium in comparatie cu ceea ce ofera concurenta sa directa, cutia clasica cu convertizor de cuplu ramanand cea mai buna solutie pentru rafinament si fiabilitate in timp.
In regim de autostrada, la 135 de km/h, turatia motorului este stabila undeva in jur de 2.500 rpm, iar in mediul urban, masina schimba rapoartele elegant in modul ECO si afiseaza un consum mediu de 7-8 litri pentru fiecare 100 de km.
Daca vrei sa mergi economic in zona 90-100 de km/h, Mokka poate consuma chiar si 4.2 litri, adica poti parcurge 700 de km cu doar 44 de litri de benzina.
DE CE MOKKA B PLACE?
Pentru ca este o noutate ca design intr-un segment in care Captur II deja pare invechit, iar T-Roc de la VW se vinde doar pentru ca este marca VW.
Produsul lui Opel arata bine, se conduce bine si are un pret de achizitie mai mic decat cel al unui Renault sau VW, la un nivel de echipare echivalent.
Si daca fanii Renault si VW se supara pe noi, trebuie spus ca Opel Mokka se vinde fara probleme in 2021 si cu un motor diesel 1.5 BlueHDI, de origine PSA, care este si extrem de economic, in timp ce Renault si VW au renuntat la motoarele diesel, pentru ca nu au fost capabili sa le faca Euro6 TempD pe un crossover modern.
In final, putem spune ca singura mare problema a lui Mokka B ramane fratele Peugeot 2008, care are un design complet diferit, Opel ramanand o marca conservatoare comparata cu masinile francezilor.
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie foarte buna comparata cu VW T-Cross si Captur
Design surprinzator chiar si pentru fanii Opel
Sisteme multimedia cu doua display-uri oferite standard
Motor Puretech puternic si economic
Cea mai buna cutie automata din segment
Exista si in varianta 100% electrica
CONTRA
Lipsa motorizarii 1.2 Puretech de 155 CP Mild Hybrid
Tren de rulare dinamic insa putin confortabil pe denivelari
Pretul versiunilor de echipare de top
Rezervor prea mic de benzina
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 3 in linie Turbo
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1199 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75,0 x 90,5 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 130– 5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 230 / 1750
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 44
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata Aisin AT8
Dimensiuni
Lungime (mm): 4151
Latime (mm): 1790
Inaltime (mm): 1523
Ampatament (mm): 2557
Portbagaj: 350-1105 l
Greutate la gol kg: 1195
Performante
0 – 100 km/h (s) – 9.2
Viteza maxima (km/h) –200
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.0
Anvelope: 215/55R18
Pret
Pret lista cu TVA: 24.090 euro