Stim ca foarte multi criticati masinile chinezesti, insa cand vine vorba de modele EV ieftine pe piata din Europa nu exista decat chinezii cu ale lor Dacia Dongfeng Spring si mai nou Stellantis cu acest Leapmotor T03 2024.
Despre masina de fata putem spune ca este un produs low-cost 100% chinezesc care se vine in Romania in versiunea de top cu un pret de 23.000 euro TVA inclus, pret cu 10.000 euro mai mare decat cel din China.
Vanzatorii vor spune ca in pret intra transportul din China sau cine stie ce elemente de siguranta, insa realitatea este ca masina se vinde in Europa cu 10.000 euro mai scump decat in China, adica valoarea ei reala este de maxim 10-12.000 euro cu toate taxele si fara RablaPlus.
CUM SE CONDUCE?
Din start trebuie spus ca acest Leapmotor T03 este o masina de oras mult mai bine gandita decat Dacia Spring, adica are frane mai bune ( discuri pe puntea spate) si in general un comportament rutier mult mai elegant.
Noul Leapmotor T03 este o chinezarie capabila a bate la toate capitolele Dacia Spring 2023
Insa, din pacate pentru electrificatii patriei citadina lui Leapmotor nu se ridica la nivelul de 23.000 euro ceruti in Romania, bani pentru care pleci acasa cu un Ford Puma 1.0 EcoBoost cu transmisie automata sau chiar si cu un Hyundai i30 1.5 TGDI de 140 CP din segmentul compact.
Aici este marea problema a lui Leapmotor T03, o masina care este mai buna decat un Spring de la Dacia, insa care sufera in continuare de o calitate de fabricatie low-cost.
La interior predomină plasticul dur, dar banda de vopsea neagră strălucitoare îi conferă un aspect mai calitativ.
MOTOR SI BATERIE ALL MADE IN CHINA
Asa cum te-ai asteptat atat motorul cat si bateria sunt Made in China, un detaliu bine de amintit daca vorbim deja in versiunea de baza de un acumulator LFP produs de CATL si o motorizare electrica mult mai puternica decat cea de la Dacia.
Motorul are insa o putere modesta de 70 kW (93 CP) cu un cuplu maxim de 158 Nm. Adica, ajunge la o viteza de 100 de km/h in 12,7, cea maxima fiind de 130 km/h.
Pe sosea in viata de zi cu zi consumul este de 13.4 kwh, adica vei putea merge fara probleme 200 de km cu bateria de 37.3 kwh.
PRET SI CONCURENTA
Leapmotor T03 are un preț de pornire de 19.900 euro (fără prima prin programul Rabla Plus) și poate ajunge până la 23.000 euro.
Asa cum spuneam mai sus masina are un pret de vanzare de 19.000 euro, insa o versiune cu dotari ( adica cea recomandata) ajunge la un pret de 23.000 euro, pret mult prea apropiat de cel al viitorului Citroen e-C3 sau chiar si al viitorului Renault 5 in versiunile de baza.
Fanii electricelor vor spune ca pretul de 23.000 euro ajunge la 18.000 euro cu RablaPlus, insa aceasta este de fapt o mare problema pentru toti cei care vand electrice pentru ca preturile variaza prea mult in diferitele tari din UE.
Momentan nu se cunosc detalii referitoare la taxare estea a celor de la Leapmotor in Europa, insa aici trebuie sa amintim ca MG MG4 are deja o taxare de 38% iar viitorul BYD Dolphin este penalizat cu extra 20% de catre UE.
Noul Leapmotor T03 se adreseaza in special celor care fac livrari in cele mai aglomerate zone urbane din Romania, pretul de baza fiind atunci suficient pentru acest tip de transport urban, insa daca vrei o masina completa si sigura cu care sa poti sa iesi in afara orasului recomandam fara discutii una pe benzina sau hybrid pe care o poti cumpara cu aceeasi suma.
Test cu cea mai economica Mazda din istorie, noua Mazda 2 XP21 Select Hybrid G116 e-CVT 2024
PRO
Pret bun de vanzare
Performante bune pentru o citadina electrica
Baterie LFP
CONTRA
Imagine de marca care lipseste in Romania
Materiale low-cost la interior
Siguranta discutabila in caz de accident
Valoare foarte mica de revanzare
Lipsa retea de service in Romania
Acces la piesele de schimb
FISA TEHNICA
Motor electric și baterie
Moto tip PMS sincron cu magnet permanent 70 kw
Putere max 30 min kw 38 Cuplu maxim (Nm) 158
Capacitate Baterie (KWh) 37.3
Putere maximă încărcător de bord (kW) 66
Puterea maximă de încărcare DC (kW) 48
Timp de încărcare DC (30-80%) 36 min
Viteza Maxima (km/h) 130
Repriza (0-100 km) 12.7 secunde
Autonomie EV combinată (km, WLTP) 265
Consum de energie (Wh/km) 163
Suspensie (față/spate) McPherson/ bara de torsiune
Frane Fata/Spate: Disc/Disc
Anvelope 165/65 R15 Jantă Jantă din aliaj de 15 inch
Dimensiune și Greutate Lungime (mm) 3620 Latime (mm) 1652 Înălțime (mm) 1577 Ampatament (mm) 2400
Garda la sol 140 mm
Spațiul de încărcare al portbagajului din spate 210/880 litri
Greutate la gol( k g ) 1175
Masa maximă încărcată tehnic admisibilă (kg) 1475
Masa maximă încărcată tehnic admisă pe fiecare axă (kg) 790/740
E urata rău,mică și costă cât un Duster 4×4 Expression!
Panarame electrice. Eu zic ca electrificarea trebuia facuta pentru masinile de transport in comun, taximetristi, curieri, politie si tot asa, pt cei care fac f multi km in orase, nu omul de rand.