Fara discutii, cea mai buna masina romaneasca este gama Ford Puma, nu mult laudata Dacia Duster, detaliu despre care presa auto din Romania se incapataneaza sa nu vorbeasca.
Adevarul despre produsele Ford Made in Romania se vede cel mai bine atunci cand mergi in tarile din Europa de Vest, unde vezi pe strazi mai multe masini Puma decat Duster, detaliu care ne face sa mentionam ca, gama Puma este cea mai buna masina romaneasca.
CARE SUNT SCHIMBARILE?
Aici trebuie spus ca Puma a fost tot timpul un produs de top al celor de la Ford Europa, motiv pentru care a si ramas a doua cea mai vanduta masina a marcii in UE, dupa Kuga fabricata in Spania.
Acum, la jumatatea anului 2024, Ford a introdus noul Puma facelift, una dintre cele mai bune restilizari mid-life ale unei masini de succes, respectiv a lasat exteriorul in mare parte la fel, insa a schimbat complet plansa de bord, care face din aceasta Puma facelit realmente o masina noua.
Toate masinile Puma primesc standard Titanium, o tableta de mari dimensiuni cu Sync 4 integrat, plus jante de 17 inch sau faruri cu LED.
All-around, masina lui Ford este mult mai bine asamblata, iar interiorul are materiale mai bune, plus o antifonare superioara a habitaclului.
CALITATE DE FABRICATIE
La fel ca si la precedentul model, noua Puma 2024 ramane cel mai dinamic crossover din Europa, iar versiunea de fata ST-Line cu jante pe 19 inch cu anvelope GoodYear Eagle F1 225/40 R19, este si mai stabila in viraje.
Trenul de rulare este setat dinamic si aduce zambetul pe fata soferului cand se merge pe drumuri bune virajate, insa cand mergi pe drumuri proaste, aceasta suspensie devine usor inconfortabila.
PUMA VS CONCURENTA SA REALA
De asemenea, Ford nu cere bani in plus nici pentru display-ul central din spatele volanului, detaliu care face ca aceasta generatie de Puma sa fie cea mai bine dotata, chiar si in fata unei concurente precum VW T-Cross, Hyundai Bayon, Kia Stonic, Dacia Sandero Stepway sau Skoda Karoq.
De fapt, daca luam o Skoda Karoq standard si puntem dotarile oferite gratis la Puma, ajungem la o diferenta de pret de peste 10.000 euro in defavoarea masinii lui VAG, motiv pentru care romanii cumpara Karoq doar SH, importate din Europa de Vest.
Aceeasi situatie este intalnita si la Renault Captur facelift, care se vinde cu 8.000 mai scump decat o Puma 1.0 EcoBoost de 155 CP MHEV.
DE CE PUMA SI NU SANDERO STEPWAY IN 2024?
In primul rand, trebuie spus ca Puma este un crossover de clasa mica precum Sandero, insa masina celor de la Ford este un produs superior din toate punctele de vedere, iar acum dupa acest facelift, deja vorbim de un salt tehnologic si mai mare.
La capitolul design, masina craioveana castiga fara drept de apel in fata oricarui model Dacia, care se vede la mare distanta ca sunt produse low-cost cu preturi mult prea mari de achizitie, realitatea fiind aceea ca un Puma de 20.000 euro este clar superior unui Sandero Stepway de 19.000 euro.
Masina celor de la Ford este mult mai sigura in caz de accident, mult mai dinamica pe sosea si are un interior modern, cu mult mai multa tehnologie decat ceea ce vedem la Dacia sau chiar si la Renault.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Puma facelift 2024 ramane una dintre cele mai bune masini crossover din Europa, iar faptul ca este fabricata in Romania reprezinta inca un motiv sa ne uitam mai bine la ea.
Motorizarea EcoBoost cu distributie pe lant nu mai are problemele tineretii, iar sistemul multimedia oferit standard este, fara doar si poate, cel mai bun din segment.
Comportamentul rutier este dinamic, spatiul in portbagaj este cel mai bun, iar cu Ford Protect poti asigura tehnic masina chiar si 6 ani sau 200.000 de km, in functie de motorizare.
Insa, vedeta este pretul de achizitie de 20.000 euro, pret de Sandero Stepway cu dotari, respectiv un pret cu pana la 8.000-10.000 euro mai mic decat oferta celor de la VW, Skoda, Peugeot sau Renault cu dotari echivalente.
Autolatest recomanda achizitia de masini Ford de la dealerul RoadHill!
FISA TEHNICA
MOTOR cu 3 cilindrii în linie si 4 supape pe cilindru
1.0l EcoBoost Hybrid 92kW (125 CP)
Capacitate cilindrica 998 cmc
Alezaj x cursă 71,0 mm x 82,0 mm
Raport de compresie 10,5:1
Putere max. 92 kW (125 CP)/6000 rpm
Cuplu max 170 Nm/1750 rpm + cu Boost 210 Nm
Transmisie manuală cu 6 trepte
Injecție directă a sistemului de combustibil
PERFORMANŢĂ
Viteza maxima 191 km/h accelerație
0-100 km/h 9,8 s
Rezervor combustibil 42 l
Dimensiuni exterioare [mm] Lungime 4186
Latime cu oglinzi exterioare 1930
Inaltime cu antena 1550
Ampatament 2588
Garda la sol încărcată 163
Volumul portbagajului 1216
PRO
Cea mai buna masina romaneasca
Interior cu materiale de mai buna calitate
Comportament rutier dinamic
Motor de 1.0 EcoBoost de 125 CP suficient de puternic
Distributie pe lant
Optional cutie automata Getrag PowerShift 7 DCT
Pret de 20.600 euro TVA inclus cu toate dotarile importante standard
Optional este oferita si versiunea de 155 CP
CONTRA
Vizibilitate laterala precara pentru ca are oglinzi mici
Motor cu putere discutabila in modul Sport
Lipsa punte spate multilink
Rezervor prea mic de benzina 42 litri
Cu distributie pe lant dar cu cureaua de la pompa de ulei din cauciuc si tot scaldata in ulei.P.S.Pentru a schimba curelusa de la pompa de ulei,trebuie sa se dea jos lantul de distributie,noroc ca nu se ajunge pana acolo,la 100 000km oricum arunci masina!