In timp ce VW incearca sa-si pastreze marjele de profit cu modelele noi prin cresterea aberanta a preturilor pentru modelele cu motoare termice, piata SH din Europa a raspuns repede prin cresterea la randul lor a preturilor pentru modelele cu putini km si maxim 4-6 ani.
Astfel, un VW Golf 7 1,6 TDI DSG7 se vinde acum in Germania in medie cu 10% mai scump decat la inceputul anului, parcurile auto vazand reactia VW AG de acum cateva saptamani de a creste toate preturile masinilor noi cu motoare termice.
De fapt, VW scade in Germania pretul lui ID.3 insa masina ramane in continuare un esec comercial pentru ca majoritatea clientilor care vor un model nou se indreapta spre un Golf 8 2.0 TDI mult mai eficient chiar daca are un pret de achizitie real mai mare.
Cele mai vandute masini din Europa raman cele SH care au preturi in Occident din ce in ce mai mari, situatia ciudata pentru ca preturile din Romania sunt chiar mai mici decat cele din Germania sau Olanda pentru un model cu caracteristici asemenatoare.
Echipa Autolatest impreuna cu AutoConcept recomanda achizitia de masini SH doar cu carte service si verificare in reteaua de dealeri a marcii fara a scoate bani din buzunar inutil pe rapoarte online care nu au multe cazuri nici o treaba cu realitatea.
Cea mai buna masina compacta SH ramane un VW Golf 7 cu motorul 2.0 TDI de 150 CP si cutia secventiala DSG7, o masina care are un pret mediu de 12.000-14.000 euro in conditii de top cu maxim 130.000 de km la bord, adica o masina care mai poate functiona fara probleme inca 5 ani sau 100.000 de km.
Din pacate pentru VW modele precum Golf 8 incep sa fie vandute cu preturi chiar mai mici decat cele ale unui Golf 7 pentru ca ultima generatie de Golf are probleme tehnice si de calitate fata de precedenta generatie 7.