Se pare ca in media din Germania deja se vorbeste de concedierea a peste 30.000 de muncitori din fabricile VW si Audi, cifra care pana acum era imposibil de mentionat pentru a nu avea probleme cu sindicatul IG Metall.
Actuala conducere VW prin Volkswagen CEO Oliver Blume, HR Gunnar Kilian si VW Brand Manager Thomas Schäfer au decis sa renunte la dezvoltarea platformei tehnice MEB+ pe care sunt construite masinile ID electrice, adica sa pastreze actuala versiune pentru a reduce costurile.
Adica, vom vedea ca masinule ID viitoarea nu vor putea integra acumulatori de capacitate mare cum era asteptat pe platforma MEB+.
Un alt detaliu despre care nu se vorbeste in presa din Romania este ca VW va avea actualele plaforme ID electrica in aceeasi forma si peste 10 ani, timp in care pe piata Tesla aduce viitorul Model 2 iar concurenta din China deja pregateste masini EV de top mult mai ieftine.
In birourile VW nu se vorbeste despre posibile noi motorizari Hybrid si PHEV care sa fie montate pe actuala gama de masini cu motoare termice, masini care utilizeaza platforme mai vechi de 5 ani de cand VW a declarat ca vrea sa produca doar masini electrice, politica dezastruoasa care abia acum se vede in vanzari.
“The VW crisis is not limited to the dispute over factories, job security and collective agreements. The company wants to cut billions in investments and slash development. Thousands of additional jobs are to be cut.”
Vezi cum arde din senin noul VW ID3, masina electrica miracol a celor de la Volkswagen