Aceasta schimbare a venit relativ la scurt timp dupa lansarea modelului de clasa medie, Ford Mondeo.
Legatura dintre cele doua masini Ford Europe se poate vedea acum la capitolul design exterior unde noul Focus a primit o linie a designului asemanatoare cu cea a fratiorului sau mai mare. Blocurile optice si grila radiatorului sunt de factura noua, detalii care prezinta masina drept un concurent si mai serios pentru Golf & Co.
CAROSERIE
Fata de precedenta versiune, acest new Focus parte la prima si la a doua vedere mult mai matur, materialele intalnite la interior fiind de o calitate superioara asemenea perceptiei genearale de fabricatie. In rest noua masina a primit aceelasi blocuri optice asemanatoare cu cele ale lui Mondeo, dar si o grila a radiatorului de mari dimensiuni.
Test de consum Ford Focus II TDCi – consum record de 3,8 litri!
Noul design place din start aceasta ne reprezentand acel soc care a fost dat de primul Focus in comparatie cu modelul pe care-l inlocuia, Escort. De aceasta data deisgnul kinetic al Ford Europa doreste sa impace toate gusturile.
INTERIOR
Fata de precedentul Focus II noua masina are o plansa de bord realizata din spuma poliuretanica, detaliu insignifiant la prima vedere insa care conteaza foarte mult pe o piata europeana din ce in ce mai exigenta la capitolul quality-at-first-contact. Formele generale ale plansei de bord au fost pastrate, insa echipamentele sunt complet noi.
Test Drive cu noul Ford Focus Sedan 2011-Totul despre noul motor 1.6 Duratec Ti-VCT 2011
De factura noua sunt sistemele de aer conditionat automat dual-zone si instalatia audio, ambele imprumutate de la mai marele Mondeo.
COMPORTAMENT RUTIER
Un Focus trebuie sa ramana un Focus si anume o compacta stabila in viraje si sigura la viteze de croaziera mari. Modelul testat a fost cel cu trei portiere, masina echipata cu jante ST pe 18 inch si o noua suspensie sport.
Aceasta s-a comportat exemplat pe autostrada la viteze de ordinul a 180 km/h, insa a fost usor pusa intr-o pozitie incomoda cand am abordat eternele viraje pline cu gropi ale culoarului Rucar-Bran.
Ford are mari probleme cu motorizarea 2.3 EcoBoost gasita pe Mustang si Focus RS
Stabilitatea masinii s-a dovedit buna insa jantele cu anvelope cu talon mic si suspenisa tare au contribuit la un comfort mai scazut al pasagerilor. Oricum masina a fost conceputa sa ruleze pe sosele bune unde o directie exacta si o suspensie tare reprezinta un deziderat pentru majoritatea europenilor.
MOTOR
Sub capota masinii testate am reintalnit aceelasi doi litri diesel TDCi de 136 CP. Acest motor este realizat impreuna cu francezii de la PSA ( Peugeot-Citroen) si se comporta exeplar pe sosea. Cutia de viteze are sase rapoarte si functioneaza bine.
Consumul de carburant al masinii a atins o valoare medie de 6 litri pentru un condus linistit pe soselele noastre europene. Pe autostrada la o viteza legala acest diesel consuma aproximativ 7.5 litri pentru 100 de km parcursi.
PRO
Design, calitate de fabricatie ridicata, feeling tipic german la volan, directie imbunatatita
CONTRA
Suspensia sport este total inadecvata drumurilor din Romania, pret prea ridicat (22.500 euro pentru 2.0 TDCI Sport).
Noul Ford Focus Vignale 1.5 EcoBoost AT8 are un pret cu dotari de 33.650 €