Ei bine aici putem sa vorbim de germanii de la Ford deoarece noul Focus este o masina dezvoltata in totalitate de catre departamentul de RND al Ford Europe care are sediul central in orasul german Koln.
Spuneam la inceput una dintre cele mai indragite masini Ford deoarece Focus este modelul cu cele mai mari vanzari pe Batranul Continet pentru Ford, iar noua generatie de Focus se prezinta in acest 2011 intr-o forma complet noua. Ti-VCT 2011 Modelul din acest test drive este versiunea sedan a lui Focus, iar motorizarea este una pe benzina de 1.6 litri din noua serie Ti-VCT.
Acest motor care poarta denumirea de Sigma si se comercializeaza pe noul Focus cu titulatura de Ti-VCT. Aceste caractere inseamna de fapt Twin independent Variable Camshaft Timing ( axe cu came independente controlate electronic) si reprezinta un pas mare pentru vechiul motor de 1.6 litri.
Daca pentru primul Focus acest motor se numea Zetec si oferea o putere maxima de 100 CP, acum acesta se numeste Duratec si ofera celui din spatele volanului un moment motor mult mai buna la o turatie mai mica.
MOTORIZARE
Noul Duratec de 1.6 litri si 105 CP este o motorizare clasica Ford Europe care ofera un feeling foarte bun pentru un motor de 1.6 litri. In ciuda unui moment motor de 145 Nm acest propulsor ofera performante foarte bune unei masini precum acest Focus Sedan. Spunem performante bune deoarece motorul are o putere liniara care aduce aminte de motorizarile de cilindree mai mare. Etajarea lunga a transmisiei cu 5 rapoarte permite soferului performante buna atunci cand se cer, insa si o economie reala sesizabila.
Motorul consuma in medie 10-11 litri intr-un oras precum Bucuresti si permite masinii un comportament elegant datorita transmisie cu raportele lungi. Cand se iese in afara orasului motorul Ti-VCT se linisteste la o viteza de 130 km/h si anunta valori acceptabile al capitolul zgomote.
Cand se cere motorul se tureaza voluntar pana in zona de 6.000 rpm cand in treapta a III-a puteti atinge chiar si viteze de ordinul a 130 km/h. Evident un stil sportiv anunta si un buget mai mare datorita cresterii consumului de benzina.
TREN DE RULARE
Noul Focus Sedan este o masina moderna care dispune de un tren de rulare cu o punte spate total independenta. Acest lucru inseamna ca masina se mentine pe traiectoria ideala in viraje mult mai bine decat o face un VW Jetta sau un model concurent KIA Ceed. De fapt aici trebuie sa amintim ca modelul Focus a reusit sa concureze cu succes VW-ul Golf datorita faptului ca acesta a fost cel mai sportiv model din segmentul compact. Si la aceasta generatie Ford si-a tinut cuvantul si ofera clientilor cel mai bun tren de rulare din segment.
De multe ori ne-am intrebat retoric de anume am cumpara un EcoBosst cu 4.000 mai scump cand in oferta exista acest motor pe benzina aspirat foarte elegant. Ei bine, noul 1.6 Ti-VCT are si cateva mici probleme respectiv cand a trebuit sa pornim masina in fiecare dimineata rece.
Motorul are un sistem de incalzire care nu permite masinii sa se puna in miscare pana cand acesta nu ajunge la o anumita temperatura. Acest comportament este intalnit la toate motoarele Ford din seria Signa-Duratorc.
CONCULZIE
Noul Focus Sedan este o masina eleganta care aduce mult cu, comportamentul rutier al fratiorului sau mai mare Mondeo. Interiorul este foarte bine realizat insa acesta dispune de materiale mai slable calitativ in comparatie cu modelul Hatchback. Motorul de 1.6 litri pe benzina este unul performant si permite clientilor o anduranta de top.
PRO
Calitate de fabricatie foarte buna, tren de rulare comfortabil si sportiv, spatiu interior in limitele clasei, portbagaj mare, toate dotarile de siguranta sunt standard pe toate modelel Focus
CONTRA
Incalzirea problematica a motorului in sezonul rece, accesul la portbagaj obstructionat de luneta coborata, toate dotarile de top sunt optionale.