Acest titlu reprezinta de fapt capacitatea unei marci de a se adresa cu automobile unice pentru fiecare piata in parte indiferent ca vorbim de continentul american sau Asia.
Pentru a nu se lasa mai prejos in fata celei mai mari concurente concentrate in Europa, Toyota a pus la punct si un departament sport care sa creeze automobile speciale care sa fie capabile sa satisfaca chiar si cele mai exigente gusturi europene.
Aici, pentru a avea succes trebuie sa ai un nume de marca bine stabilit, iar daca acest lucru nu este posibil atunci trebuie sa oferi clientilor o sportivitate buna in schimbul unui pret de achizitie acceptabil. Rezultatul se numeste Yaris si nu orice versiunea ci chiar cea mai sportiva TS (Toyota Sport).
MOTOR
Motorul este un patru in linie de 1.8 litri care dezvolta o putere maxima de 133 CP. La primul contact am descoperit ca multe componente sunt calibrate pentru a da senzatii celui de la volan, senzatii specifice automobilelor sport.
Astfel, ambreiajul este tare, iar cursa sa este foarte mica, directia este greu de manevrat insa este foarte exacta, iar scuanele sport sustin soferul chiar si in cele mai accentuate viraje.
Test Drive cu noua Toyota Yaris 1.33 Bi-Tone echipata cu transmisia CVT cu 7 trepte
Propulsorul dublu VVT-I trage bine chiar si de la o turatie mica de 3.000 rpm, insa permite celui de la volan sa atinga si 7.000 rpm fara a da semne de oboseala. < STRONG>In treapta a doua la 7.000 rpm acest Yaris TS ajunge in jurul valorii de 100 km/h. Ultima treapta poate permite masinii sa depasesca fara probleme granita celor 200 de km/h.
CAROSERIE
La acest capitol Toyota nu a mizat cu acest TS caracteristici precum habitabilitatea sau ergonomia, acestia efectuand doar o setarea sport a micutului Yaris in momentele cand acul turometrului depaseste 6.000 rpm.
Trenul de rulare a fost intarit si devine foarte comunicativ cu soferul, singurul inamic al sportivilor fiind sistemul de stabilitate ESP. Jantele de 17 inch cu talonul pe 45 mm sunt sport si ofera un contact exempar cu suprafata de rulare. Sistemul de franare este supradimensionat datorita performantelor atinse de aceasta buburuza nervoasa.
CONCURENTA
Toyota Yaris TS vine pe piata europeana sa concureze nume mari, insa adevarul este acesta ca nu are aproape nici o sansa datorita puterii prea mici dezvoltate. Cu doar 133 CP este greu sa invingi un Ford Fiesta ST de doi litri si 150 CP.
Regele segmentului ramane indiscutabil Renault Clio Sport, hot-hatch care dezvolta 200 CP.
Zona rosie a motorului lui Renault Sport se plafoneaza la 8.000 rpm. Insa, chiar si asa, Yaris TS poate sa constituie o optiune doar pentru cei care nu au 20.000 euro cat costa un Clio Sport.
PRO
Motor interesant, caracter sportiv, dotari complete, pret corect
CONTRA
Doar 133 de CP, tren de rulare prea moale
1 Septembrie 2007
Preturi Toyota Verso-S 2011-Incepand cu 14.500 euro si o motorizare de 101 CP