Noul motor are o cilindree de 1,5 litri si este capabil sa dezvolte o putere maxima de 65 de CP. Multi, la auzul acestor cifre, au mustacit, reprosand celor de la Dacia si Renault faptul ca nu au montat pe Dacia verisunea mai puternica de 80 CP.
Motivul francezilor a fost simplu si anume pentru a pastra pretul masinii la un nivel cat de cat scazut, s-a optat doar pentru aceasta versiune. Adevarul este ca de la prima vedere a fisei tehnice, performantele masinii par mediocre, cu mult inferioare motorizarilor pe benzina.
Dupa ce am luat masina la drive test am decis ca pentru a vedea cu adevarat nivelul tehnologic al masinii romanesti trebuiau parcursi multi kilometrii, foarte multi kilometrii.
In momentul primirii automobilului in fata sediului central de pe soseaua Floreasca, indicatorul nivelui de combustibil arata ca rezervorul era plin, adica toate cele noua liniute erau pline. In cadrul acestui test am incercat sa mergem cu masina cat mai economic posibil, viteza de croaziera fiind intre 80 si 100 de km/h.
TEST DE CONSUM DACIA LOGAN DCI
Pentru a nu da gres, am apelat din nou la pilotul nostru de teste Isac Mantescu Alexandru, care a parcurs o distanta apreciabila cu o viteza de 90 de km/h, acul turometrului stand neclintit la turatia de 2.000 de rpm.
Masina noastra, in ciuda faptului ca nu era echipata cu computer de bord care sa ne arate consumul instantaneu, a reusit sa parcurgs in medie in circuit extraurban aproximativ 200- 205 km cu o singura liniuta si nu trebuie uitat faptul ca in total sunt noua.
Evident ca in conditiile rularii prin Romania unde te lovesti de un trafic haotic in zonele de munte sau unul total necivilizat pe autostrazi, nu s-ar putea ajunge la o autonomie de 1.800 de km cu un sigur plin, insa 1.200 de km cu 50 de litri este un target care poate fi atins.
Atentie la pompa de realimentare deoarece cand se face plinul in rezervor nu intra decat 45 de litri restul fiind spuma. Astfel daca doriti sa faceti un test al consumului asteptati putin pana ce spuma motorinei se lasa si umpleti rezervorul la maxim.
TRASEU DE 1.450 km
Rezultatul va asiguram ca este o autonomie de peste 1.000 de km fara nici cea mai mica problema. Un alt punct extrem de interesant este faptul ca in conditiile de trafic greu precum rularea prin orase, ansamblul cutie-motor functioneaza impecabil, cel mai avantajat fiind soferul care este scutit de multe retrogradari de trepte.
Un exemplu elucidator a intervenit atunci cand am urcat Dealul Negru, acest traseu fiind parcurs fara nici o problema in treapta a patra. La testul de viteza, Logan-ul dCI a reusit sa atinga o viteza maxima lansata de 150 km/h. Daca se conduce sportiv, adica treptele cuitiei de viteze se schimba la o turatie maxima de 4.500 de rpm, viteza maxima depaseste 160 de km/h.
Cea mai indicata viteza de croaziera pentru noul Logan dCI este 120 km/h la o turatie de 2.800 rpm, consumul mediu de combustibil situandu-se undeva in jurul valorii de 6 litri la 100 de km parcursi.
Nivelul sonor corespunde normelor in vigoare, una dintre cele mai placute surprize fiind aceea ca motorul de origine franceza este unul foarte silenttios.
TOTUL DESPRE NOUL DIESEL DCI DACIA
Aceasta performanata a fost atinsa printr-o mai buna antifonare a compartimentului motor. Capota este captusita pe interior cu un material fonoabsorbant asemena automobilelor de factura germana. De asemenea conceptia diesel-ului dCI este ultramoderna respectiv un sistem de injectie common-rail circular de generatia a treia si nu in ultimul rand o supraalimentare corecta.
Noul Logan dCI este prima masina romaneasca care dispune de un motor diesel supraalimentat in afara de eternele Roman Diesel. Sunetul turbinei devine sesizabil incepand cu o turatie de 1.900 rpm.
Varianta diesel a Logan-ului devine in acest moment una dintre cele mai dorite masini deoarece cuplul motor mare de 160 de Nm este sesizabil pana la o turatie de 3.000 rpm, condusul sportiv in mediu urban fiind acum unul din punctele forte ale masinii in comparatie cu versiunile pe benzina care necesitau o turare excesiva a motoarelor.
Pentru a observa cat de puternic si elastic este un diesel se procedeaza la plecarea de pe loc fara atingerea pedalei de acceleratie, Logan-ul reusind cu brio sa plece de pe loc fara acceleratie, manevra trebuind sa fie efectuata prin ridicarea usor a pedalei de ambreiaj.
Daca la versiunea de 1,4 litri cutia de viteze cu etajarea treptelor prea lungi era un dezavantaj, la modelul diesel acest inconvenient este anulat datorita momentului motor mare disponibil pe o plaja de turatii destul de mare. Modelul testat avea doar 65 de CP insa Logan-urile dCI care merg la export sunt echipate cu acelasi motor care in schimb are 70 de CP deoarece corespunde normelor de poluare Euro 4.
Chiar si la aceasta versiune cuplul motor ramane la 160 de Nm, acelasi precum la versiunea pentru Romania. Trenul de rualare nu este suprasolocitat la verisunea dCI deoarece conceptia masinii a presupus si echiparea cu un motor diesel.
Nivelul de zgomot si filtratrea extrem de eficienta a denivelarilor fiind elementul care face din masina romaneasca una imbatabila daca ne raportam la pretul de achizitie si performantele generale. In cadrul drive test-ului am intrat chiar si pe un drum forestier unde multe masini de teren au facut cale intoarsa.
Locomotiva dCI de la Pitesti si-a facut din nou datoria cu brio si, pe portiunile de sosea din banat unde, incredibil intr-o tara care doreste ss adere la UE, soseaua se termina brusc fara nici o semnalizare.
Dupa aceste aventuri europene am ajuns sa apreciem cu adevarat ce reprezinta combinatia dintre Logan-ul romanesc si dCI-ul frantuzesc rezultatul fiind un cuplu imbatabil pe piata din Romania si de ce nu in intreaga lume.
Capacitatea Daciei de a rula chiar si pe asemena suprafete ajutata de noua motorizare face si mai atractiv acest automobil. In incheiere despre acest Logan putem spune ca este cea mai buna masina pentru romani in acest moment, deoarece motorul este suficient de puternic pentru un condus relaxant in conditiile unui consum de motorina incredibil de mic.
Iar in comparatie cu fratiorul Clio Symbol dCI de 65 de CP, Dacia Logan dCI dispune de o caroserie mult mai spatioasa, comfortabila si calitativ superioara si nu in ultimul rand un tren de rulare care sfideaza chiar si cele mai bune SUV-ul de pe piata.
Si daca am fi testat Symbol-ul pe unde am mers cu Logan-ul cu siguranta nu am mai fi ajuns inapoi in Bucuresti.
5 Decembrie 2005
Record-O Dacia Logan MCV din 2009 a ajuns la aproape 1.2 milioane de km
Rapoarte lungi la 1.4 benzină? WTF????
Mă îndoiesc că un Sandero 2008 1.4 MPI o fi extrem de diferit de un 1.4 de pe Logan.
Pe mine tocmai asta mă deranjează la 1.4 MPI, că nici bine nu am băgat în treapta 1 și deja trebuie să schimb a 2-a și imediat a 3-a și tu spui că 1.4 are rapoarte lungi? Ai uitat să menționezi de boala pe care o au toate Daciile, marșarierul intra când vrea el. Pare un articol în care s-au spus numai lucrurile bune.