Este vorba de modelul Yaris construit de catre japonezi in Europa, masina care a venit pe piata in urma cu mai bine de 10 ani si care a demonstrat europenilor ca Toyota stie sa construiasca masini de oras extrem de rezistente.
TEST CU NOUL YARIS BiTone 2016
Masina de fata este de fapt un Yaris mai special pentru ca pe langa faptul ca se numeste Bi Tone este si un Yaris care nu prea mai are nevoie de multe elemente optionale.
Pretul sau nu este unul mic la achizitie, insa chiar si asa un asemenea model vine sa ofere clientilor din Europa o masina eleganta cu multe dotari standard gasite de cele mai multe ori la concurenta sa doar pe lista de optionale.
DE CE SA ALEGEM UN YARIS BITIONE?
In primul rand avem de fata o masina echipta cu toate elementele care fac viata la interior extrem de placuta fie ca merge in orase sau in afara lor.
Modelul are standard o cutie de viteze automata care ofera un rafinament bun atunci cand mergem chiar si in cele mai agomerate zone ale orasului, cutie care face parte din gama CVT cu trepte prestabilite si care ofera la randul sau o economie reala de combustibil chiar si cand este comparata cu una manuala.
Mai multe decat atat, noul Yaris Bitone este o masina extrem de bine echipta, respectiv modelul are sistemul multimedia Toyota care permite o conectare facila cu gadget-uri de tipul Android sau Apple si multe elemente de comfort.
MOTORIZARE PE BENZINA Euro 6
Sub capota noului Yaris se ascunde un motor pe benzina cunoscut de echipa Autolatest inca de acum cativa ani cand testam modelul Auris I in 2009 sau modelul Yaris 1.33 in anul 2012.
Despre motorul pe benzina denumit de Toyota 1.33 am mai vorbit pe larg si in testele precedente, respectiv motorizarea cu 4 cilindri si injectie multipunct se dovedeste si de aceasta data una performanta si economica.
Cei 99 CP sunt dezvoltati la o turatie de 6.000 rpm asemenea momentului motor de 125 Nm/4000 rp, caracterisiti clasice pentru un motor iubitor de turatii.
Cuplat la cutie CVT acest motor este extrem de rafinat, cutia tinand turatia aproape in orice situatie undeva sub granita de 2.000 rpm. Acest comportament permite masinii sa afiseze un consum de benzina mult sub media segmentului.
Cand iesim pe autostrada ultima treapta a cutiei CVT cu 7 rapoarte anunta o turatie extrem de mica chiar si cand mergem cu viteza legala de 130 km/h.
PRO
Cea mai fiabila masina din clasa sa in Europa
Versiunea BiTone cu un design atragator
Motor pe benzina clasic si extrem de rafinat
Cutie CVT cu 7 rapoarte prestabilite
Valoare foarte mare de revanzare
CONTRA
Pret de achizite
Motor zgomotos in turatii datoria transmisiei CVT
Tren de rulare setat prea rigid pe drumurile cu denivelari