Multi in Romania au discreditat acest model care ramane in continuare cele mai bine vandut model pick-up din Germania, in ciuda aparitie lui VW Amarok.
Spunem discreditat pentru ca in Romania cele mai apreciate masini din acest segment sunt Toyota Hilux si Ford Ranger, modele care au o istorie bogata la noi in tara cu vanzari foarte bune.
Chiar si asa, japonezii de la Mitsubishi sunt consecventi si in urma cu ceva vreme au dezvoltat de la ZERO o noua generatie de modele L200.
L200 NOU VS MODELELE PRECEDENTE
In urma cu cativa ani testam cu succes pentru Whattruck si Autolatest modelul L200 de generatie precedenta si ofervam fara drept de apel ca japonezul are o caroserie destul de mica la capitolul latime si o motorizare diesel de 2.5 litri de generatie mai veche care, in ciuda unor performante bune avea un consum real de motorina peste media segmentului.
Exact pentru aceste considerente japonezii au decis sa dea nastere unui L200 complet NOU, care are o caroserie realizata din materiale de cea mai buna calitate, respectiv un otel special care permite masinii sa afiseze cea mai mica greutate la gol din clasa sa.
Acest detaliu ofera noului L200 o rezistenta de top chiar si cand merge in off-road in sarcina, insa are capacitatea pentru prima data de a afisa un consum real de motorina BEST IN CLASS.
Despre aceasta performanta la consum producatorii nu vorbesc pentru ca regele segmentului a fost Isuzu D-Max cu a sa motorizarea Twin-Turbo extrem de economica.
Acum suntem in masura de a spune ca un L200 consuma intr-un mediu urban extrem de aglomerat doar 8.0-8.5 litri de motorina, cifra suprinzator de buna chiar si cand este comparata cu cea dezvoltata de o masina normala din clasa medie cu o motorizare diesel de 150 CP.
CAROSERIE NOUA SI IN PLUS UN MOTOR DIESEL DE ULTIMA GENERATIE
Criticile aduse vechiului L200 pentru ca avea un consum real de motorina mare, au fost anulate de catre japonezi in momentul cand acestia au prezentat noul L200 si motorizarea diesel de 2.4 DI-D Cleartec litri cu 4 cilindri in linie.
Acest motor nou are nume de cod 4N15 si poarta numele de Cleartec si MIVEC pentru ca face parte din gama de motorizari de ultima generatie construita de Mitsubishi in uzina sa din Kyoto-Japonia.
Pentru capaciatea sa de 2.442 cmc motorul este oferit in doua versiuni de putere, de 154 CP si 380 Nm si una mai puternica de 181 CP si 430 Nm.
Ambele motorizari au standard sistemul Stop&Start care permite reducerea consumului de motorina cu pana la 20% atunci cand masina merge in orasele aglomerate.
Versiunea de fata este cea de top si ofera performante reale foarte bune si pentru simplu fapt ca intreaga caroserie nu cantareste decat 1.8 tone la gol. Concurentii sai directi, au fara menajamente o greutate la gol de peste 2 tone in ciuda faptului ca puterea maxima medie oferita de acestia este de 150 CP.
Pe scurt cine conduce un L200 de 181 CP are performante rutiere foarte bune, in timp ce consumul real este mult sub ceea ce ofera concurenta sa directa.