Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Comparativ-Este Skoda Superb Combi 2.0 TDI SCR Selection 4×4 DSG o problema pentru BMW 520d Touring si Mercedes-Benz E 220d 4-Matic 9G-Tronic T-Model?

Germanii au inteles ca daca vor sa-si cumpere o masina estate diesel cu transmisie integrala de 200 CP pot sa renunte la BMW, Audi si Mercedes-Benz pentru ca daca ales o Skoda platesc in medie cu 30.000 euro mai putin.

Skoda Superb Combi 2.0 TDI SCR Selection 4x4 DSG vs  BMW 520d Touring vs Mercedes-Benz E 220d 4-Matic 9G-Tronic T-Model, autolatest, test drive comparativ, date tehnice, consum real, distributie bmw skoda mercedes, testeauto

Skoda Superb Combi 2.0 TDI SCR Selection 4x4 DSG vs  BMW 520d Touring vs Mercedes-Benz E 220d 4-Matic 9G-Tronic T-Model, autolatest, test drive comparativ, date tehnice, consum real, distributie bmw skoda mercedes, testeauto

Skoda Superb Combi 2.0 TDI SCR Selection 4x4 DSG vs  BMW 520d Touring vs Mercedes-Benz E 220d 4-Matic 9G-Tronic T-Model, autolatest, test drive comparativ, date tehnice, consum real, distributie bmw skoda mercedes, testeauto

In trecut nu era posibil in nici un fel sa compari o Skoda Superb cu un BMW Seria 5 sau cu un Mercedes Clasa E pentru simplul fapt ca Skoda era o masina low-cost din toate punctele de vedere, insa acum in 2025 vedem ca BMW si Mercedes au dublat preturile si au scazut calitatea de fabricatie, adica noul Superb poate intra fara probleme in acest comparativ.

CALITATE DE FABRICATIE

Spre deosebire de concurenții săi, interiorului spațios al modelului Superb îi lipsește o senzație cu adevărat premium.

Interiorul Mercedes E-Class se simte semnificativ mai luxos, chiar dacă în unele locuri se observă câteva scârțâituri atunci când îl atingeți cu puțină forță și ar putea oferi ceva mai multă soliditate.

Skoda Superb Combi 2.0 TDI SCR Selection 4x4 DSG vs  BMW 520d Touring vs Mercedes-Benz E 220d 4-Matic 9G-Tronic T-Model, autolatest, test drive comparativ, date tehnice, consum real, distributie bmw skoda mercedes, testeauto

Skoda Superb Combi 2.0 TDI SCR Selection 4x4 DSG vs  BMW 520d Touring vs Mercedes-Benz E 220d 4-Matic 9G-Tronic T-Model, autolatest, test drive comparativ, date tehnice, consum real, distributie bmw skoda mercedes, testeauto

Skoda Superb Combi 2.0 TDI SCR Selection 4x4 DSG vs  BMW 520d Touring vs Mercedes-Benz E 220d 4-Matic 9G-Tronic T-Model, autolatest, test drive comparativ, date tehnice, consum real, distributie bmw skoda mercedes, testeauto

În ceea ce privește calitatea, este surprinzător faptul că BMW îl învinge doar la limită masina celor de la Skoda. În plus, produsul premium din Munchen se remarcă prin câteva defecte, cum ar fi regulatoarele de geamuri cu aspect ieftin, lipsa pâslei din buzunarele ușilor și lipsa unei buze de cauciuc pe părțile laterale ale parbrizului.

Aceasta din urmă duce la curgerea apei (de pe parbriz) peste geamurile laterale.

Comparativ cu predecesorul său, calitatea materialelor din acest Seria 5 s-a deteriorat vizibil.

MOTOARE

Toate cele trei masini au sub capota motoare diesel de doi litri, insa Skoda ofera 193 CP iar BMW doar 197 CP, pe cand Mercedes are standard un motor electric integrat in toate transmisiile 9G Tronic, adica ofera din start o putere maxima de 220 CP.

2.0 TDI EA288 EVO, 1.0 tdi ea288 evo, pompa ulei curea imersiune, turbo actuator electric, injectoare bosch, probleme, consum, axe contrabalansare, distributie curea uscata, fiabiliate 2.0 TDI EA288 EVO, autolatest 2.0 TDI EA288 EVO

 

BMW 320d xDrive

diesel euro 6 2023, diesel mai eficient decat hybrid, mercedes c300de vs corolla 2.0 hybrid, motor diesel euro 7 2025, autolatest,consum real

Diferenta de pret poate sa fie inteleasa la Mercedes fata de Skoda, insa nu si cand ne uitam la BMW care are un Seria 5 masiv cu o putere total medie, aici fanii regretand vechiul 2.0 diesel TwinTurbo de 231 CP si 500 de Nm.

Motorul BMW are celebra distributie cu trei lanturi care cedeaza indiferent de ceea ce spune marca bavareza undeva la 200.000 de km, insa cutia ZF8 demonstreaza ca BMW ramane ce mai dinamic insa din pacate prea apropiat de Skoda.

Superb are celebrul motor 2.0 TDI EA288 EVO de 193 CP si 400 de Nm, motor cuplat doar la cutie DSG7 extrem de rapida si eficienta, cutie care insa nu poate concura la capitolul rafinament cu transmisiile cu convertizor de la BMW si Mercedes.

Skoda Superb Combi 2.0 TDI SCR Selection 4x4 DSG vs  BMW 520d Touring vs Mercedes-Benz E 220d 4-Matic 9G-Tronic T-Model, autolatest, test drive comparativ, date tehnice, consum real, distributie bmw skoda mercedes, testeauto

Skoda Superb Combi 2.0 TDI SCR Selection 4x4 DSG vs  BMW 520d Touring vs Mercedes-Benz E 220d 4-Matic 9G-Tronic T-Model, autolatest, test drive comparativ, date tehnice, consum real, distributie bmw skoda mercedes, testeauto

Skoda Superb Combi 2.0 TDI SCR Selection 4x4 DSG vs  BMW 520d Touring vs Mercedes-Benz E 220d 4-Matic 9G-Tronic T-Model, autolatest, test drive comparativ, date tehnice, consum real, distributie bmw skoda mercedes, testeauto

Distributie de la Superb este pe curea uscata relativ ieftin de inlocuit, iar cea de la Mercedes este pe lant si nu are probleme nici cand ajunge la peste 400.000 de km!

Insa aici tot Skoda are de castigat pentru ca vine acest model in medie cu 30.000 euro mai ieftin la accelasi nivel de echipare.

Si spre socul fanilor BMW si Mercedes, gama Skoda are cea mai mare viteza maxima de peste 230 de km/h, detaliu important pe autobahn unde este de fapt zona “de lucru” a acestor modele estate mari.

CONSUM

În ceea ce privește consumul de combustibil, BMW 520d Touring cu 5,6 litri la 100 km este puțin mai economic decât E 220d Estate 4Matic (5,8 l/100 km) și Superb Combi 2.0 TDI 4×4 (6,0 l/100 km). Vehiculul de test BMW beneficiază de lipsa tracțiunii integrale, ceea ce duce la pierderi suplimentare de tracțiune, insa optiune xDrive creste automat si consumul real de motorina.

Skoda Superb Combi 2.0 TDI SCR Selection 4x4 DSG vs  BMW 520d Touring vs Mercedes-Benz E 220d 4-Matic 9G-Tronic T-Model, autolatest, test drive comparativ, date tehnice, consum real, distributie bmw skoda mercedes, testeauto

Skoda Superb Combi 2.0 TDI SCR Selection 4x4 DSG vs  BMW 520d Touring vs Mercedes-Benz E 220d 4-Matic 9G-Tronic T-Model, autolatest, test drive comparativ, date tehnice, consum real, distributie bmw skoda mercedes, testeauto

Skoda Superb Combi 2.0 TDI SCR Selection 4x4 DSG vs  BMW 520d Touring vs Mercedes-Benz E 220d 4-Matic 9G-Tronic T-Model, autolatest, test drive comparativ, date tehnice, consum real, distributie bmw skoda mercedes, testeauto

În ceea ce privește confortul suspensiei Mercedes și Skoda sunt la egalitate. BMW nu poate ține pasul pentru ca mașina de test nu avea control adaptiv al amortizoarelor (Mercedes are și suspensie pneumatică). Acest lucru face ca BMW să se simtă mai puțin încrezător, în special pe autostradă.

FRANARE

La o oprire de urgență de la 100 km/h, BMW rămâne în urmă cu o distanță de frânare de 35,2 metri, distanta care este cu 2,6 metri mai mica decât la Superb și cu 4,2 metri mai mica decât E-Class.

Distanța de frânare de 31,0 metri a Mercedes-ului este o cifră senzațională, iar Mercedes și Skoda depășesc BMW și în ceea ce privește dinamica de condus, o adevarata supriza in acest test comparativ.

De fapt, BMW Seria 5 a devenit cel mai confortabil model Estate de clasa mare din Europa, iar Mercedes Clasa E si Skoda Superb au un dinamism greu de anticipat de catre fanii marcii BMW.

BMW 550e xDrive 2024, pret romania vs ungaria, test drive, pret sua vs europa, drive test, consum, 0-100 BMW 550e xDrive 2024

Mercedes Clasa E W214, pret, test drive, motoare, date tehnice Mercedes Clasa E W214, autolatest, lista preturi romania

Skoda Superb Selection 1.5 TSI DSG mHEV ACT, pret skoda ungaria vs roamania, test drive, pret huf, date tehnice, autolatest, testeauto

DATE TEHNICE COMPARATIVE

Date tehnice constructor

BMW 520d Touring Steptronic

Mercedes-Benz E 220 d T-Model 4MATIC 9G-TRONIC

Skoda Superb Combi 2.0 TDI SCR  4×4 DSG

Motor

Diesel MHEV
Diesel HYBRID
Diesel

Cilindree

1,995 cc
1,993 cc
1,968 cc

Putere maxima kw

145
162
142

Putere maxima CP

197
220
193

Cuplu total

400 Nm
440 Nm
400 Nm

Turatie maxima

4,000 rpm
3,600 rpm
3,500 rpm

Tractiune

spate
AWD
AWD

0-100km/h

7.5 seconde
8.1 seconde
7.6 seconde

Viteza Maxima

220 km/h
227 km/h
230 km/h

CO2 combinat (WLTP)

140 g/km
138 g/km
151 g/km

Consum mediu (WLTP)

5.3 l/100 km
5.2 l/100 km
5.7 l/100 km

Portbagaj MIN

570 l
615 l
690 l

Portbagaj MAX

1,700 l
1,830 l
1,920 l

Greutate gol

1,910 kg
2,060 kg
1,750 kg

Sarcina

585 kg
605 kg
570 kg

Unbraked towing capacity

750 kg
750 kg
750 kg

Remorca 12%

2,000 kg
2,100 kg
2,200 kg

Garantoe

2 ani
2 ani
2 ani

L x l x i

5,060mm x 1,900mm x 1,515mm
4,949mm x 1,880mm x 1,469mm
4,902mm x 1,849mm x 1,482mm

Pret baza

63,300 euros
81,313 euros
52,470 euros

 

REZULTATE TEST GERMANIA

Test Real BMW 520d Touring Steptronic Mercedes-Benz E 220 d T-Model  4MATIC 9G-TRONIC Skoda Superb Combi 2.0 TDI 4×4 DSG

Repriza 60 – 100 km/h

4.4 seconde

5.4 seconde

4.6 seconde

Franare de la 100 km/h

35.2 m

31.0 m

32.6 m

Raza bracaj

12.6 m

12.0 m

11.9 m

Consum/CO₂

5.6 /100 km, 173 g CO₂/km

5.8 /100 km, 181 g CO₂/km

6.0 /100 km, 185 g CO₂/km

Randament ECO

****

****

****

Autonomie

1070 km

1135 km

1135 km

Zgomotr Interior 130 km/h

64.6 dB(A)

64.6 dB(A)

65.8 dB(A)

Greutate gol /sarcina

1874/621 kg

2032/618 kg

1756/564 kg

Portbagaj minimum / maximum

425 / 1510 l

505 / 1570 l

575 / 1715 l

 

Cel mai bun BMW Seria 5 G60 este un 520 diesel care se vinde in Ungaria cu pana la 5.000 euro mai ieftin fata de piata din Romania

Merita sa platesti 25.000 euro in plus pentru un Mercedes E 220 d 4Matic T-Model W214 cand poti sa-ti cumperi o Skoda Superb Combi 3Y L&K 2.0 TDI 4×4?

Jurnalistii din Europa sunt surprinsi ca pot merge 2.500 km cu doua plinuri cu o Skoda Superb IV 2.0 TDI DSG7

s

Articole Interesante

Alte Stiri

1 COMMENT

  1. O posibila echipare Laurin&Clement la Skoda aduce Superbul mult mai aproape de teutoni. Dinamica mai buna la Superb apare si din diferenta de masa la gol plus sofer. Diferenta de pret nu este asa mare fata de 520d in standard, dar la acesta cu Xdrive si dotarile necesare pentru a atinge nivelul la Skoda, diferenta creste sensibil, iar masivitatea crescuta afecteaza manevrabilitatea. Totusi e bine ca astfel de autoturisme sunt propuse la vanzare, e drept cautate in special pe piata germana. Aici sigur apare si Audi cu noul A6 Avant dar numai in varianta 2.0 TDI. Pacat ca la Volvo (V90), Opel (Insigna Tourer), Ford (Mondeo), Renault (Talisman) si Peogeot (508) modelele ori au disparut din oferta ori nu mai pot fi dotate cu motoarele cu aprindere prin compresie (MAC).

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente