Germanii au inteles ca daca vor sa-si cumpere o masina estate diesel cu transmisie integrala de 200 CP pot sa renunte la BMW, Audi si Mercedes-Benz pentru ca daca ales o Skoda platesc in medie cu 30.000 euro mai putin.
In trecut nu era posibil in nici un fel sa compari o Skoda Superb cu un BMW Seria 5 sau cu un Mercedes Clasa E pentru simplul fapt ca Skoda era o masina low-cost din toate punctele de vedere, insa acum in 2025 vedem ca BMW si Mercedes au dublat preturile si au scazut calitatea de fabricatie, adica noul Superb poate intra fara probleme in acest comparativ.
CALITATE DE FABRICATIE
Spre deosebire de concurenții săi, interiorului spațios al modelului Superb îi lipsește o senzație cu adevărat premium.
Interiorul Mercedes E-Class se simte semnificativ mai luxos, chiar dacă în unele locuri se observă câteva scârțâituri atunci când îl atingeți cu puțină forță și ar putea oferi ceva mai multă soliditate.
În ceea ce privește calitatea, este surprinzător faptul că BMW îl învinge doar la limită masina celor de la Skoda. În plus, produsul premium din Munchen se remarcă prin câteva defecte, cum ar fi regulatoarele de geamuri cu aspect ieftin, lipsa pâslei din buzunarele ușilor și lipsa unei buze de cauciuc pe părțile laterale ale parbrizului.
Aceasta din urmă duce la curgerea apei (de pe parbriz) peste geamurile laterale.
Comparativ cu predecesorul său, calitatea materialelor din acest Seria 5 s-a deteriorat vizibil.
MOTOARE
Toate cele trei masini au sub capota motoare diesel de doi litri, insa Skoda ofera 193 CP iar BMW doar 197 CP, pe cand Mercedes are standard un motor electric integrat in toate transmisiile 9G Tronic, adica ofera din start o putere maxima de 220 CP.
Diferenta de pret poate sa fie inteleasa la Mercedes fata de Skoda, insa nu si cand ne uitam la BMW care are un Seria 5 masiv cu o putere total medie, aici fanii regretand vechiul 2.0 diesel TwinTurbo de 231 CP si 500 de Nm.
Motorul BMW are celebra distributie cu trei lanturi care cedeaza indiferent de ceea ce spune marca bavareza undeva la 200.000 de km, insa cutia ZF8 demonstreaza ca BMW ramane ce mai dinamic insa din pacate prea apropiat de Skoda.
Superb are celebrul motor 2.0 TDI EA288 EVO de 193 CP si 400 de Nm, motor cuplat doar la cutie DSG7 extrem de rapida si eficienta, cutie care insa nu poate concura la capitolul rafinament cu transmisiile cu convertizor de la BMW si Mercedes.
Distributie de la Superb este pe curea uscata relativ ieftin de inlocuit, iar cea de la Mercedes este pe lant si nu are probleme nici cand ajunge la peste 400.000 de km!
Insa aici tot Skoda are de castigat pentru ca vine acest model in medie cu 30.000 euro mai ieftin la accelasi nivel de echipare.
Si spre socul fanilor BMW si Mercedes, gama Skoda are cea mai mare viteza maxima de peste 230 de km/h, detaliu important pe autobahn unde este de fapt zona “de lucru” a acestor modele estate mari.
CONSUM
În ceea ce privește consumul de combustibil, BMW 520d Touring cu 5,6 litri la 100 km este puțin mai economic decât E 220d Estate 4Matic (5,8 l/100 km) și Superb Combi 2.0 TDI 4×4 (6,0 l/100 km). Vehiculul de test BMW beneficiază de lipsa tracțiunii integrale, ceea ce duce la pierderi suplimentare de tracțiune, insa optiune xDrive creste automat si consumul real de motorina.
În ceea ce privește confortul suspensiei Mercedes și Skoda sunt la egalitate. BMW nu poate ține pasul pentru ca mașina de test nu avea control adaptiv al amortizoarelor (Mercedes are și suspensie pneumatică). Acest lucru face ca BMW să se simtă mai puțin încrezător, în special pe autostradă.
FRANARE
La o oprire de urgență de la 100 km/h, BMW rămâne în urmă cu o distanță de frânare de 35,2 metri, distanta care este cu 2,6 metri mai mica decât la Superb și cu 4,2 metri mai mica decât E-Class.
Distanța de frânare de 31,0 metri a Mercedes-ului este o cifră senzațională, iar Mercedes și Skoda depășesc BMW și în ceea ce privește dinamica de condus, o adevarata supriza in acest test comparativ.
De fapt, BMW Seria 5 a devenit cel mai confortabil model Estate de clasa mare din Europa, iar Mercedes Clasa E si Skoda Superb au un dinamism greu de anticipat de catre fanii marcii BMW.
DATE TEHNICE COMPARATIVE
Date tehnice constructor |
BMW 520d Touring Steptronic |
Mercedes-Benz E 220 d T-Model 4MATIC 9G-TRONIC |
Skoda Superb Combi 2.0 TDI SCR 4×4 DSG |
---|---|---|---|
Motor |
Diesel MHEV
|
Diesel HYBRID
|
Diesel
|
Cilindree |
1,995 cc
|
1,993 cc
|
1,968 cc
|
Putere maxima kw |
145
|
162
|
142
|
Putere maxima CP |
197
|
220
|
193
|
Cuplu total |
400 Nm
|
440 Nm
|
400 Nm
|
Turatie maxima |
4,000 rpm
|
3,600 rpm
|
3,500 rpm
|
Tractiune |
spate
|
AWD
|
AWD
|
0-100km/h |
7.5 seconde
|
8.1 seconde
|
7.6 seconde
|
Viteza Maxima |
220 km/h
|
227 km/h
|
230 km/h
|
CO2 combinat (WLTP) |
140 g/km
|
138 g/km
|
151 g/km
|
Consum mediu (WLTP) |
5.3 l/100 km
|
5.2 l/100 km
|
5.7 l/100 km
|
Portbagaj MIN |
570 l
|
615 l
|
690 l
|
Portbagaj MAX |
1,700 l
|
1,830 l
|
1,920 l
|
Greutate gol |
1,910 kg
|
2,060 kg
|
1,750 kg
|
Sarcina |
585 kg
|
605 kg
|
570 kg
|
Unbraked towing capacity |
750 kg
|
750 kg
|
750 kg
|
Remorca 12% |
2,000 kg
|
2,100 kg
|
2,200 kg
|
Garantoe |
2 ani
|
2 ani
|
2 ani
|
L x l x i |
5,060mm x 1,900mm x 1,515mm
|
4,949mm x 1,880mm x 1,469mm
|
4,902mm x 1,849mm x 1,482mm
|
Pret baza |
63,300 euros
|
81,313 euros
|
52,470 euros
|
REZULTATE TEST GERMANIA
Test Real | BMW 520d Touring Steptronic | Mercedes-Benz E 220 d T-Model 4MATIC 9G-TRONIC | Skoda Superb Combi 2.0 TDI 4×4 DSG |
---|---|---|---|
Repriza 60 – 100 km/h |
4.4 seconde |
5.4 seconde |
4.6 seconde |
Franare de la 100 km/h |
35.2 m |
31.0 m |
32.6 m |
Raza bracaj |
12.6 m |
12.0 m |
11.9 m |
Consum/CO₂ |
5.6 /100 km, 173 g CO₂/km |
5.8 /100 km, 181 g CO₂/km |
6.0 /100 km, 185 g CO₂/km |
Randament ECO |
**** |
**** |
**** |
Autonomie |
1070 km |
1135 km |
1135 km |
Zgomotr Interior 130 km/h |
64.6 dB(A) |
64.6 dB(A) |
65.8 dB(A) |
Greutate gol /sarcina |
1874/621 kg |
2032/618 kg |
1756/564 kg |
Portbagaj minimum / maximum |
425 / 1510 l |
505 / 1570 l |
575 / 1715 l |
O posibila echipare Laurin&Clement la Skoda aduce Superbul mult mai aproape de teutoni. Dinamica mai buna la Superb apare si din diferenta de masa la gol plus sofer. Diferenta de pret nu este asa mare fata de 520d in standard, dar la acesta cu Xdrive si dotarile necesare pentru a atinge nivelul la Skoda, diferenta creste sensibil, iar masivitatea crescuta afecteaza manevrabilitatea. Totusi e bine ca astfel de autoturisme sunt propuse la vanzare, e drept cautate in special pe piata germana. Aici sigur apare si Audi cu noul A6 Avant dar numai in varianta 2.0 TDI. Pacat ca la Volvo (V90), Opel (Insigna Tourer), Ford (Mondeo), Renault (Talisman) si Peogeot (508) modelele ori au disparut din oferta ori nu mai pot fi dotate cu motoarele cu aprindere prin compresie (MAC).