Testele din Franta pe sosele in mod reala arata care sunt performantele masinii celor de la Dacia, respectiv gama Duster Hybrid 140 care poate avea un pret de 28.000 euro.
Specialistii au aratat faptul ca masina cu transmisia multimodala cu 4 trepte are un consum foarte bun in mediul urban, insa sufera atunci cand iesi in afara orasului.
Specialistii au putut merge cu bateria incarcata doar 5 km in modul EV in ciuda unui acumulator de peste 1.5 kwh, insa si pana cand viteza nu creste peste 60 de km/h.
Cand viteza de rulare creste mai mult de 100 km/h cutia multimodala ( DOG MODE) nu reuseste sa mentina turatia motorului joasa, adica vei avea tot timpul un motor pe benzina turat care se traduce print-un consum real mult mai mare decat cel al unui model simplu fara aceasta cutie multimodala.
Ca întotdeauna, consumul de carburant crește vertiginos pe autostradă din cauza lipsei fazelor de regenerare și a condusului EV. Pe traseul nostru de testare exclusiv pe autostradă, Dacia Duster a înregistrat o medie de 7,4 l/100 km.
Această valoare este decentă în comparație cu unii dintre concurenții săi, dar consumul de combustibil este ridicat în termeni absoluți.
La o viteză fixă de 130 km/h, am înregistrat un consum de 7,7 l/100 km. Este demn de remarcat faptul că am măsurat 72 dB la bord la această viteză, ceea ce este destul de ridicat.
PROBLEME LA REPRIZE IN DEPASIRI!
Pe hârtie, Duster Hybrid are un total de 140 CP, insa performanța sa este lipsită de strălucire (un singur mod de conducere implicit), cu 0-100 km/h în 9,9 s, 80-120 km/h lansat în 6,6 s și 400 m DA în 17,4 s.
Același lucru este valabil și pentru recuperarea la depășire: cu 3/4 din încărcare disponibilă, SUV-ul are nevoie de 8,0 s pentru a trece de la 80 la 120 km/h.
Această lentoare se datorează lentorii cutiei de viteze cu câine ( multimodala), care are nevoie de aproape două secunde pentru a retrograda. Un fenomen întâlnit la toate sistemele hibride e-Tech fie ca sunt montate pe Duster, Bigster, Austral sau un Rafale de 60,000 euro!
FRANAREA CU DISCURI PE SPATE ESTE MEDIOCRA
În caz de frânare de urgență, Dacia Duster Hybrid are nevoie de aproape 67 m (3,9 s) pentru a se opri de la 130 km/h.
O distanță destul de mare, probabil din cauza anvelopelor all-season montate pe acest model de test.
În condiții normale, sunt disponibile două moduri de decelerare. În modul implicit (maneta în poziția D), este nevoie de 465 m pentru a opri de la 80 km/h.
Asa ca, nu este recomandat sa alegi un stil de condus dinamic cu aceasta masina pentru ca sistemul de franare este doar mediocru in ciuda aparitie unor discuri pe puntea spate.
FISA TEHNICA
Tip de motor full hybrid
Codul motorului H4M C6
Putere maximă în kW/CP (puterea sistemului) 104/140
Tipul de combustibil Benzina Super
Tractiune FATA
Tip transmisie Multimodala 4 trepte
Clasa de poluare Euro 6e (WLTP) 36EA
Poziția de instalare motor față transversal
Număr de cilindri 4
Prepararea amestecului injecție multimpunct
Număr de supape 4
Cilindree 1598 cc
Putere / cuplu 69 kW (94 CP la 5600 / 148 Nm la 3600 rpm
Poziția de instalare motor electri 1 -Carcasa cutiei de viteze 36 kW (49 CP) / 205 Nm
Poziția de instalare motor electric 2- Carcasa cutie de viteze 15 kW (20 CP) / – Nm
Accelerație 0-100km/h 10.1 s
Viteza maximă 160 km/h
Viteză maximă electrică 75 km/h
Consum pe distanțe scurte (WLTP) 4,6 l/100 km
consum pe autostradă 7.7 l/100 km
Valoarea CO2 în regim combinat 160 g/km
Dimensiunea rezervorului 50,0 l
Lungime 4343 mm
Lățime 1813 mm
Lățime (inclusiv oglinzile exterioare) 2069 mm
Inălțime 1656 mm
Ampatament 2657 mm
Garda maximă la sol 209 mm
Raza de bracaj 10,9 m
Unghi de atac 24,0 grade
Unghi de degajare 36,0 grade
Unghi rampă 23,0 grade
Volumul portbagajului normal 430 l-1545 l
Geutate la gol (UE) 1455 kg
Greutate totală admisă 1870 kg
Sarcină utilă 415 kg
Incărcare remorcă frânată 12% 750 kg
Incărcare remorcă nefrânată 725 kg
Greutatea totală auto tren 2620 kg
Incărcare acoperiș 80 kg
Dacia Duster Hybrid 2WD de 140 CP 2025 vs MG ZS Hybrid+ 2WD 195 CP 2025