Asa cum ne asteptat producatorul national Dacia a crescut preturile masinilor sale in asteptarea ajutorului social Rabla Clasic, ajutor de 2.000 euro dati de catre romani clientilor de Dacia.
Insa, am luat in calcul pretul DE NOU al unui Bigster produs in Romania insa vandut pe piata din Ungaria unde am scazut TVA-ul lor si aplicat cel al nostru, rezultatul fiind unul incredibil mai ales ca vorbim de o masina romaneasca.
Ungurul de rand plateste pentru un o Dacia Bigster in versiunea essential cu dotari de expression un pret cu TVA si FARA RABLA echivalent de 22.000 euro, in timp ce romanul de rand plateste pentru o masina identica un pret real de 25.100 euro, adica cu 3.000 euro in plus fata de vecini.
Aici nu trebuie sa mai spunem ca Dacia Ungaria ofera gratis pentru clienti vopseaua metalizata Indigo, garantia de 5 ani sau 100.000 de km sau reducerea de 1.236 euro pentru toti clientii.
In total, ungurul pleaca acasa cu un Bigster cu un nivel de echipare expression cu garantie de 5 ani si reducere de peste 1.200 euro cu un pret total de 22.005 euro fara vreun ajutor de tipul Rabla, in timp ce clientii de aici cu tot cu Rabla de 2.000 euro scot din buzunar extra 400 de euro.
Si nu trebuie sa uitam faptul ca Dacia Bigster este produsa in Arges, iar costurile pana in Ungaria sunt acoperite evident de catre producatorul roman, in timp ce dealerii din Romania platesc sume infime pentru transportul de la Mioveni pana la Bucuresti sau Brasov!
Si in final trebuie spus ca ungurii pot sa plateasca extra garantia EASY SERVICE de 7 ani sau 100 000 km.
Versiunea de fata Dacia Bigster 1.2 mild hybrid 140 este cea simpla fara GPL pentru ca acel model urmeaza sa apara undeva spre inceputul anului viitor.