Dacia Duster de generatie III lansata pe piata incepand cu data de 1 decembrie 2023 se pare ca nu are un succes scontat de catre producatorul de la Mioveni, si acest lucru se vede clar pe sosea unde masinule Duster 3 nu prea sunt vizibile.
O marea problema pentru noul Duster este de fapt modelul MG ZS Hybrid+, masina care se vinde exclusiv doar cu un sistem full hybrid cu o gama de echipamente standard pentru care clientul de Dacia trebuie sa scoata cateva mii de euro in plus.
PRETURI MG VS DACIA
Astfel, un MG ZS de generatie noua sa vinde in Romania cu un pret de 24.400 euro TVA inclus, in timp ce un Duster HEV 140 Expression are un pret de 25.150 euro, insa masina celor de la Dacia are mari lacune la acest nivel de echipare in comparatie cu un ZS.
De fapt, un ZS Hybrid+ de baza Explore are dotari standard pentru care clientul de Duster trebuie sa configureze o versiune de peste 27.000 euro, adica la Dacia platesti in medie peste 2.500 euro in plus fata de oferta chinezilor.
Insa, daca luam un ZS Hybrid+ de top vedem ca versiunea ajunge la un cost total de 28.800 euro, in timp ce masina celor de la Dacia in versiunea Extreme cu dotari se vinde cu aceelasi pret, Dacia scazand pretul cu cateva mii de euro fata de cel de la inceputul anului trecut cand MG nu avea un concurent direct pe piata.
CAROSERIE
Mai scurt cu aproximativ zece centimetri (4,34 m față de 4,43 m pentru ZS), Duster are un raport habitabilitate/dimensiuni mai favorabil decât MG.
Spațiul de pe locurile din spate este corect pentru a găzdui doi adulți de 1,80 m. Totuși, aceștia din urmă se vor simți mai confortabil în spatele lui MG ZS care oferă o banchetă mai moale, un spătar mai înclinat și mai ales mai mult spațiu pentru picioare și cap.
Pentru portbagaj, pe de altă parte, este aproape egal cu în ambele cazuri o suprafață bună de încărcare și volume similare (448 litri pentru MG ZS față de 430 litri pentru Duster).
Practic, cu 10 cm in plus ZS are scaune mai confortabile pe locurile din spate.
CALITATE DE FABRICATIE
In ciuda pretului mai mic MG ZS are un interior mai îngrijit decât cel al Dusterului. Acesta din urmă este alcătuit din plastic de înaltă calitate, căptușit nu numai în partea superioară, ci și în partea centrală a planșei de bord, orientată spre pasageri.
Chiar și panourile ușilor sunt acoperite cu un plastic moale și plăcut, inexistent la bordul concurentului său produs in Romania.
MOTOR
Cele două SUV-uri utilizează arhitecturi hibride diferite, pe de o parte MG ZS combină un motor pe benzină cu 4 cilindri de 102 CP (ciclu Atkinson) cu un motor electric de 136 CP (alimentat de o baterie de 1,83 kWh), oferind o putere combinată de 197 CP.
Dacia are sub capota un vechi motor 1.6 de origine Nissan cu doar 94 de CP, sistemul complet oferind o putere maxima doar de 140 CP in comparatie cu cei aproape 200 CP de la MG.
Sistemul Hybrid de la MG oferă șoferului o dinamica sporita datorită motorului electric mai puternic și mai multe faze de conducere în modul 100% electric , sistem care are si o capacitate a acumulatorului mai mare fata de cel de la Duster.
Într-adevăr, ZS poate rula în modul electric până la 80 km/h, iar dincolo de această limită motorul termic intervine ca suport fie pentru a reîncărca bateria, fie pentru a susține modul hibrid paralel. Duster nu poate rula atât de mult timp în modul electric pentru ca sistemul E-Tech de la Renault este conceput doar sa ajute in realiate motorul pe benzina.
In regim de autostrada MG ZS oferă o experiență de condus superioară față de Duster.
Accelerația si regenerarea sistemului hybrid fiind mult mai puternice fata de oferta Dacia, care are probleme cu transmisia Multimodala ezitantă si care generează de asemenea, turații cu zdruncinături la viteze mici. Propulsia lui Duster nu este la înălțimea puterii anunțate de 140 CP pentru ca repriza de 0 la 100 km/h este atinsa in doar 10,1 secunde, iar viteza sa maxima este de maxim 154 km/h.
Date Tehnice | Dacia Duster III 1.6 HYBRID 140 4X2 | MG ZS 3 III 1.5 HYBRID+ 197 |
---|---|---|
Lungime | 4.34 m | 4.43 m |
Latime | 1.92 m | 1.81 m |
Inaltime | 1.61 m | 1.63 m |
Ampatament | 2.65 m | 2.61 m |
Volum portbagaj minim | 430 L | 443 L |
Portbagaj maxim | 1,545 L | 1,457 L |
Siguranta EuroNCAP | 3 stele | 4 stele |
Garantie | 4 ani | 7 ani |
Greutate la gol | 1,455 kg | 1,420 kg |
Motor | Benzina Hybrid | Benzina Hybrid |
94 CP | 102 CP | |
Motor benzina | 4 cilindri | 4 cilindri |
Cilindree | 1,598 cm3 | 1,498 cm3 |
Putere Maxima Cumulata | 140 CP
205 Nm |
197 CP
465 Nm |
Couplu Benzina | 148 Nm la 3.600 rpm | 128 Nm la 4,500 rpm |
Tractiune | Fata | Fata |
Cutie Viteze | Multimodala 4 | Multimodala 3 |
Viteza Maxima | 154 km/h | 168 km/h |
Acceleratie 0 to 100 km/h | 10.1 s | 8.7 s |
Rezevor | 48.5 L | 41 L |
CO2 emissions | 114 g/km (wltp) | 115 g/km (wltp) |