Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Analiza-Dacia Duster Hybrid 140 H4M C6 a fost testata de germani si acestia au descoperit probleme despre care nu se vorbeste in Romania

Presa auto din Germania ramane una libera in care jurnalistii auto chiar spun lucrurilor pe nume fara sa fie “pedepsiti” de catre importatori.

Un astfel de exemplu este un test cu Dacia Duster Hybrid 140, cea mai scumpa masina romaneasca pana la aparitia lui Bigster care nu este nimic altceva decat un Duster cu ampatment marit.

Dacia Duster Hybrid 140 H4M C6, test drive, autolatest, analiza calitate, probleme tehnice. calitate asamblare, materiale din plastic, drive test, review Dacia Duster Hybrid 140 H4M C6

CROSERIE

Caroseria este solidă, dar spațiile nu sunt întotdeauna complet uniforme – ceea ce nu este o problemă având în vedere exteriorul deliberat rustic.

În interiorul ușilor din spate, de exemplu, nu poate fi trecută cu vederea tablă goală cu șuruburi vopsite. Covorul din portbagaj pare foarte optimizat din punct de vedere al costurilor, în interior vârfurile degetelor pot simți piese din plastic care nu au fost debavurate corespunzător, unele panouri scârțâie puțin sau sunt puțin șubrede.

Dacia Duster Hybrid 140 H4M C6, test drive, autolatest, analiza calitate, probleme tehnice. calitate asamblare, materiale din plastic, drive test, review Dacia Duster Hybrid 140 H4M C6

Designul căptușelii acoperișului este abil, făcându-l să pară mai valoros decât este de fapt.

VIZIBILITATE PRECARA

În cadrul testelor din Germania de vizibilitate integrală, noul Duster a obținut doar un punctaj adecvat, în primul rând din cauza stâlpilor D foarte largi, care afectează grav vizibilitatea din spate la un unghi.

Farurile sunt hibride tehnice: faza de întâlnire utilizează becuri LED, în timp ce faza lungă este halogenată.

Dacia Duster Hybrid 140 H4M C6, test drive, autolatest, analiza calitate, probleme tehnice. calitate asamblare, materiale din plastic, drive test, review Dacia Duster Hybrid 140 H4M C6

Faza lungă cu halogen nu este deosebit de strălucitoare, în combinație cu lumina de întâlnire albicioasă, rezultatul este o iluminare inarmonioasă și, în general, au o rază de acțiune precara.

Dacă luminile de avarie sunt activate, nu mai este posibilă indicarea unei schimbări de direcție.

HABITABILITATE

Butonul pentru frâna de mână electrică este situat în partea stângă jos, lângă volan, pe tabloul de bord și este practic inaccesibil pasagerului din față în caz de urgență.

Comutatorul intermitentului de avarie este destul de mic, dar cel puțin nu este ascuns într-un rând uniform de butoane.

Oglinzile de curtoazie din parasolare trebuie să se descurce fără iluminare, iar in spate nu exista lumini de lectură.

Dacia Duster Hybrid 140 H4M C6, test drive, autolatest, analiza calitate, probleme tehnice. calitate asamblare, materiale din plastic, drive test, review Dacia Duster Hybrid 140 H4M C6

În spate, lucrurile sunt un pic mai strânse, dar acest lucru se datorează în principal spațiului limitat pentru picioare atunci când scaunele din față sunt reglate pentru persoane cu înălțimea de 1,85 m.

Acest lucru înseamnă că persoanele cu înălțimea puțin sub 1,85 m au contactul genunchilor cu spătarul scaunului din față.

Dacia Duster Hybrid 140 H4M C6, test drive, autolatest, analiza calitate, probleme tehnice. calitate asamblare, materiale din plastic, drive test, review Dacia Duster Hybrid 140 H4M C6

Doi adulți pot sta confortabil unul lângă celălalt pe bancheta din spate, dar este înghesuit pentru trei persoane – prin urmare, este recomandat doar pentru călătorii scurte.

O alta problema este incuietoarea de siguranță pentru copii de pe portierele din spate care este prea ușor de dezactivat pentru copii. Scaunul central din spate este omologat pentru scaune pentru copii, dar apropierea punctelor de ancorare face dificilă fixarea sigură a acestuia cu centura de siguranță.

Dacia Duster Hybrid 140 H4M C6, test drive, autolatest, analiza calitate, probleme tehnice. calitate asamblare, materiale din plastic, drive test, review Dacia Duster Hybrid 140 H4M C6

PORTBAGAJ

Există o singură lumină pe partea dreaptă a portbagajului ( solutie low-cost de reducere a costurilor), ceea ce nu este suficient pentru portbagajul mare.

Mânerul pentru închiderea hayonului de pe partea interioară a hayonului ar putea fi optimizat din punct de vedere ergonomic, deoarece este dificil de utilizat.

Atunci când scaunele din spate sunt rabatate, nu există o podea de încărcare plană, deoarece există o treaptă clară de la spătarul banchetei din spate.

Dacia Duster Hybrid 140 H4M C6, test drive, autolatest, analiza calitate, probleme tehnice. calitate asamblare, materiale din plastic, drive test, review Dacia Duster Hybrid 140 H4M C6

Hayon-ul nu se deschide foarte mult, astfel încât persoanele cu înălțimea de peste 1,85 metri trebuie să aibă grijă să nu se lovească la cap.

MOTOR HYBRID SI CUTIE MULTIMODALA 4 TREPTE

Motorul este într-adevăr suficient de puternic, în special cand pleci de pe loc datorită puterii motorului electric.

Doar motorul cu combustie 1.6 de origine Nissan livrează 94 CP și 148 Nm, susținut suplimentar de un generator de pornire de 15 kW. Al doilea propulsor „cu drepturi depline” este motorul electric de 47 CP, care poate furniza un cuplu de până la 205 Nm.

Unitatea de propulsie accelerează Duster de la 15 la 30 km/h în doar 1,2 s, deci este cu siguranță un vehicul rapid la viteze urbane.

transmisia multimodala, 1.6 E-Tech Hybrid, Renault cutie multimodala motoare electrice, probleme, DTC 16D861, recall DTC 0A9098

Duster Hybrid accelerează de la 60 la 100 km/h în puțin sub șapte secunde și de la 80 la 120 km/h în 9,3 secunde, insa Duster se plafoneaza pe autostrada pentru care  o viteză maximă de „numai” 160 km/h.

Tracțiunea se simte dinamică doar în traficul urban; pe uscat și pe autostradă, fluctuațiile forței de tracțiune cauzate de schimbările de viteze relativ lente sunt deosebit de deranjante atunci când se accelerează mai puternic.

transmisia multimodala, 1.6 E-Tech Hybrid, Renault cutie multimodala motoare electrice, probleme, DTC 16D861, recall DTC 0A9098

Dacia instalează o „transmisie automată multimodală” în Duster Hybrid, aceasta constă într-o transmisie automată cu patru trepte, care este conectată la motorul cu combustie, și o transmisie automată cu două trepte, care conectează motorul electric.

Consumul mediu de carburant al noii Dacia Hybrid este de 6,0 litri de Super la 100 km, adica are 165 gCO2 pe kilometru.

SUV-ul Dacia consumă 4,9 l în zonele urbane, 5,5 l în afara zonelor urbane și un nivel comparativ ridicat de 7,7 l/100 km pe autostradă.

Dacia Duster Hybrid 140 H4M C6, test drive, autolatest, analiza calitate, probleme tehnice. calitate asamblare, materiale din plastic, drive test, review Dacia Duster Hybrid 140 H4M C6

PRO si CONTRA la GERMANI

PRO

Șasiu sigur cu confort adecvat, spațiu practic, propulsie hibridă cu potențial economic Familie Trafic urban Seniori Transport pe distanțe lungi Plăcere de a conduce

CONTRA

Stâlpii largi ai acoperișului limitează vizibilitatea de jur împrejur, deficite la testul de protecție a pietonilor, doar 3 stele de siguranta

FISA TEHNICA 

Tip de motor full hybrid
Codul motorului H4M C6
Putere maximă în kW/CP (puterea sistemului) 104/140
Tipul de combustibil Benzina Super
Tractiune FATA
Tip transmisie Multimodala 4 trepte
Clasa de poluare Euro 6e (WLTP) 36EA
Poziția de instalare  motor față transversal
Număr de cilindri  4
Prepararea amestecului injecție multimpunct
Număr de supape  4
Cilindree  1598 cc
Putere / cuplu 69 kW (94 CP la 5600 / 148 Nm la 3600 rpm
Poziția de instalare motor electri 1 -Carcasa cutiei de viteze 36 kW (49 CP) / 205 Nm
Poziția de instalare motor electric 2- Carcasa cutie de viteze 15 kW (20 CP) / – Nm

Accelerație 0-100km/h 10.1 s
Viteza maximă 160 km/h
Viteză maximă electrică 75 km/h
Consum pe distanțe scurte (WLTP) 4,6 l/100 km
consum pe autostradă  7.7 l/100 km
Valoarea CO2 în regim combinat 160 g/km
Dimensiunea rezervorului 50,0 l

Dacia Duster Hybrid 140 H4M C6, test drive, autolatest, analiza calitate, probleme tehnice. calitate asamblare, materiale din plastic, drive test, review Dacia Duster Hybrid 140 H4M C6

Lungime 4343 mm
Lățime 1813 mm
Lățime (inclusiv oglinzile exterioare) 2069 mm
Inălțime 1656 mm
Ampatament 2657 mm
Garda maximă la sol 209 mm
Raza de bracaj 10,9 m
Unghi de atac 24,0 grade
Unghi de degajare 36,0 grade
Unghi rampă 23,0 grade
Volumul portbagajului normal 430 l-1545 l
Geutate la gol (UE) 1455 kg
Greutate totală admisă 1870 kg
Sarcină utilă 415 kg
Incărcare remorcă frânată 12% 750 kg
Incărcare remorcă nefrânată 725 kg
Greutatea totală auto tren 2620 kg
Incărcare acoperiș 80 kg

Dacia Duster Hybrid 2WD de 140 CP 2025 vs MG ZS Hybrid+ 2WD 195 CP 2025

s s

Articole Interesante

Alte Stiri

2 COMMENTS

  1. Dacia este cu mult peste, față de grupul Stelantis care folosesc motorul de 1.2, cel mai stricăcios motor de pe piață, și dacă te urci într un Peugeot 3008 , la cât costă mașina în jur de 45.000 euro îți dai seama că de fapt mașina nu face mai mult de 20.000 euro.

    • Motorul Stellantis nu mai are distribuția pe curea, acum e pe lanț. Plus ca motorul are multe componente inlocuite. Comparația cu 3008 nici nu își are rostul. Oi fi fan Dacia, dar nu e cazul sa exagerezi totuși. La mașini, politica și fotbal ne pricepem toți, nu-i asa?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente